Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg Rave 450 fra Hobby24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du verden for en maskin må jeg si.

    Valgte å bygge maskine opp med 6s setup. å 350mm blar, scropion 2221-2010 motor å CC ice 50 regulator med outrage xp25 1300mah batterier samt align gp750 å ds520 servo.

    Vet batteriene kan være litt dyre, men fikk da mine på tilbud fra elefun, samt at jeg har vært i snakk med hobby24 om jackpower 1300mah 6s 35c pakker å han kunne skaffe slike pakker til en meget gunstig pris.. under 400 kr pakken slik som jeg forsto det..

    starta jomfruturen med lite swash mix å en headspeed på 2900 til 3100, fløy MEGET rolig og stabilt.

    etterhvert som jeg ble litt varm i trøya så begynte jeg å justere swash mix'en opp. å skal si at helikopteret virkelig kvikna til da.

    testa å belaste hodet litt, å var ikke tegn til at motoren skulle begynne å slite. konstant 3100 rpm.. power til tusen

    jomfruturen varte i 7 min med variert flying, å da hadde jeg tatt ut rett over 0.9 amp fra batteriet.
    Ved hovering å normal flyving trekker systemet 8-9a. med pitch pumping så registrerte den høyeste trekk på 24a.

    så min konklusjon, uansett om du fly 3-4 eller 6s setup så er nok dette noe av de bedre 450 modellene.
    enten du er nybegynner eller proff.

    snill som et lam eller rå som en rottweiler
    Attached Files
    -=] Ronny Mikkelsen
    -=] profesjonell nybegynner
    -=] T-rex 600NP, T-rex 650 , CY rave 450, MA Fury 55

    Comment


    • #17
      Hva ble vekta på?
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

      Comment


      • #18
        min endte på 936 gram.
        batteriet trekker ikke opp vekta på modellen da outraage xp25 pakkene bare veier 205 gram
        kunne spart 20 gram ved å gå for en CC ice lite regulatore i stede for ice regulatoren
        men har da ikke noe så si..
        -=] Ronny Mikkelsen
        -=] profesjonell nybegynner
        -=] T-rex 600NP, T-rex 650 , CY rave 450, MA Fury 55

        Comment


        • #19
          Batteriene veide jo ingenting. Mine Flightpower EON-X 4S 2200MAh batterier veier 265 gram. Tror JackPower batteriene mine er litt lettere.

          Får ta å veie det flyklart.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #20
            Totalvekten på Raven jeg flyr er 980 gram med Jack Power XQ4S 2200 mAh.

            Når det gjelder vekt i forhold til power på Rave 450 så ser jeg på det som totalt uproblematisk. Det er krefter nok til virkelig og boltre seg.
            Arild Johansen

            Modell-Helikoptersport
            Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
            AHMHK

            Comment


            • #21
              Ja, det er riktig. Men synes min virker litt treg i responsen fra mye negativ til mye positiv pitch. Men nå er jeg ingen 3D pilot. Ikke har jeg noe særlig erfaring med andre helikoptre, annet enn en Belt-CP.

              Men etter hva jeg har sett på andre videoer, så virker de endel raskere. Men det kan være at det bare ser sånn ut.

              Godt det går mot lysere og varmere tider. Blir morsomt å komme seg ut og få flydd litt skikkelig. Blir kjedelig å stå inne i en hall å hovre i lengden, selv om det er god trening.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

              Comment

              Working...
              X