Announcement

Collapse
No announcement yet.

Byggeblogg Rave 450 fra Hobby24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Byggeblogg Rave 450 fra Hobby24

    Da er esken åpnet, dlene spredd utover og jeg harstartet monteringen.

    Først og fremst må jeg si at det er en strålende manual. Meget oversiktlig og god og gir tips under hele monteringen. Er ingen tvil om hvordan delene skal sammen her.

    Startet med rammen, alle skruer som skal i plast skal selvfølgelig ikke ha Loctite, mens alle skruer som skal i metall skal ha blå Loctite.

    Monterte sammen rammen, hoveddrev og mast samt startet på swash og resten av hodet i går kveld. Kommer flere bilder utover dagen.
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Flere bilder

    Her er noen flere bilder.

    Deilig å se skrueboksen min som er tom etter endt montering, ingenting glemt
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Fikk bygd ferdieg endel av hodet, men venter fortsatt på reamer til kuellinkene som er veldig tighte og fine.

      Bygde hodet på kort tid og forklaringene og bildene er helt eksemplariske. I tillegg er det ett lite addendum (oppdatering) av manualen som forklarer hvordan man kan stive opp hodet ytterlige for de som ønsker det.

      Thrustlagrene har forskjellig diameter og må settes riktig samt settes inn med fett. Utenom dette er det rett frem.

      Så startet jeg med halerotoren. Ett lekker bygge der bitene bare falt rett på plass. CY har virkelig gjort seg flid med monteringsvennlighet og god kvalitet.

      Regner med at halen er klar i løpet av kvelden og skal få takk litt bilder undervies
      Attached Files
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Fikk min ballink resizer og tunet opp slik at de går ledig, men alikevel ikke er slarkete. Hodet ble da gjort ferdig.

        Deretter var det inn med torque tube. CY har virkelig skutt gullfuglen på montering. Dette er det morsomste jeg har montert inntil nå. Overlegen passform og manual. På med drev og inn med lager og foringer etc.

        Nå gjenstår bare elektronikken og den er visstnok rett rundt hjørnet.

        Skal settes opp med 3S eller 4S pakker nå, men har vurdert en 6S versjon med 350mm blader på sikt.
        Attached Files
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Et nydelig kit.

          Hvordan går det med byggingen? Kommer testen snart?
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Helikopteret står egentlig klart untatt elektronikk og Hobby24 har hatt problemer med å få levert servoer fra sin europaleverandør.

            Men de har nå bestemt seg for å endre litt av oppsettet så jeg tror utstyret komme ri løpet av neste uke. Da er det bare noen få timer så er den i lufta.

            Gleder meg virkelig til å fly den. Ser skikkelig tight og fin ut!
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Jeg har sånn smått startet på byggingen. Venter på servoer og gyro, sammen med blå loctite og reamer. Har derfor kun satt sammen ramma med motor og halen. Byggingen er veldig enkel også for en som aldri har bygget helikopter før. Manualen er veldig bra. Følger som nevnt med en oppdatering. I tillegg ligger det byggevideoer på http://www.curtisyoungblood.com/ med noen ekstra tips.

              Har klargjort ESC og testet den. Forhåpentligvis er resten av elektronikken rett rundt hjørnet, slik at jeg får testflydd i løpet av neste uke. Jeg har 4S utgaven.

              Skal bli godt å få lagt Belt-CPen ut for salg for en billig penge.
              Last edited by orjanp; 26-05-09, 15:37.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

              Comment


              • #8
                Da er helikopteret satt opp og testflydd to ganger(kun hovret). Flyr meget fint så langt.
                Ørjan Pettersen
                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                Comment


                • #9
                  Tilbud

                  http://www.hobby24.no/?pageID=5941&ItemID=10230


                  Da har alt utstyret kommet og jeg håper å få til resten av monteringen innimellom jobben som starter igjen i morgen
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har flydd den noen ganger nå. Senest i dag. Mye greiere å ha med å gjøre i forhold til Belten. Har satt den opp relativt snilt, kun rundt 8 grader på maks pitch. Flyr ca. 7 minutter med et 1800MAh 4 cellers batteri. Har kun ett batteri. Får håpe 3.gen batteriene fra FlightPower og Hyperion snart blir tilgjengelig. Det er tragisk at man får flydd så lite pr. gang.
                    Ørjan Pettersen
                    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                    Comment


                    • #11
                      Flightpower EON-X har vært i salg en stund nå. FP EON-X30 kan du lade på inntill 5C ! Da trenger du bare et par batterier for å fly nesten kontinuerlig.. såfremst du har lader som følger med i svingene. Legg inn en kopp kaffe inimellom så batteriene får kjølt seg litt...
                      Emil Nilsen
                      www.rcpro.no

                      Comment


                      • #12
                        Ja, de er lansert, men jeg har ikke funnet noen som har 4S utgaven inne.

                        EDIT: Joda, RCPro.no hadde inne to 4S 2200MAh av EON-X. De er begge bestilt. Bare synd at det skulle bli onsdag før jeg fant dem, de når neppe fram før helga.
                        Last edited by orjanp; 24-06-09, 12:22.
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by orjanp View Post
                          Ja, de er lansert, men jeg har ikke funnet noen som har 4S utgaven inne.

                          EDIT: Joda, RCPro.no hadde inne to 4S 2200MAh av EON-X. De er begge bestilt. Bare synd at det skulle bli onsdag før jeg fant dem, de når neppe fram før helga.
                          Si ikke det, Emil er usannsynlig rask
                          Hilsen Rune Marcussen

                          MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                          T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                          JR DSX9

                          Fitjar Modellflyklubb
                          ---------------------------------------------------------------------------
                          Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                          Comment


                          • #14
                            Ja, han har utvilsomt gjort jobben sin. Bestillt i går, sendt i går og passert Fauske i dag. Så forhåpentligvis Tromsø i morgen dersom Posten gjør jobben sin.
                            Ørjan Pettersen
                            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                            Comment


                            • #15
                              Da er reviewet ferdig og Håvard Flypilot har gjort unna testflygingene.

                              (MFN) ModellflyNytt.no
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X