Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel som er trukket inn i balsa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel som er trukket inn i balsa

    Jeg lurer på om det er noen som vet om noen gode råd for å fjerne/tørke ut fuel som er trukket inn i balsaen?

    Skal snart trekke om min Super Sportster, men må finne en løsning før jeg setter i gang.
    Trond Nilsen

  • #2
    Har ikke prøv selv, men har blitt fortalt at aceton er tingen for en slik jobb. Fjerner fett, og tørker ut. Kan hende det må vaskes flere ganger.
    Knut Eirik Lyngmo

    Bodø Modellflyklubb http://www.bodomfk.net/portal/

    Comment


    • #3
      Husk limfugene

      Asetone høyrest jo ut som eit fornuftig produkt men husk i tilfelle å sjekka limfugene godt etterpå, særleg dersom det er brukt CA, asetone er jo eit kraftig løysemiddel.
      Hans-Olav Malkenes
      Kalveid
      5419 Fitjar
      hansolavm@gmail.com

      Fitjar Modellflyklubb

      Comment


      • #4
        Skal gjøre et forsøk med aceton. Det stort sett fronten, rundt "cowlingen" på flyet som har fått smake fuel.
        Trond Nilsen

        Comment


        • #5
          Hei

          Har "avfuelet" fronten på en gammel Cub ved å sette hele stasen i rødsprit over natta. Meget godt resultat. Limet holdt også. (aceton tar all slags lim, har testet)
          Trond Dullerud
          Trondheim Modellflyklubb

          Comment


          • #6
            Du lot bare hele fronten stå dynket i rødsprit? Ikke noe problemer med det?
            T-REX 600E
            Thunder Tiger MiniTitan
            HK-450
            En kul Crawler
            Hitec Aurora 9

            Comment


            • #7
              Jeg har brukt aceton, tørkepapir og strykejern. Det drar ut det meste. Dynk med litt aceton, legg på et par lag papir og stryk over med jernet. Da kan du se at oljen blir sugd opp. Gjenta et par ganger om nødvendig.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #8
                Ute i seneste laget... Som vanlig! Meeen altdå... Alle tipsene her er supre
                og fungerer utmerket. Selv har jeg brukt alt fra ren methanol via Lynol og
                har endt opp med en salig blanding av rødsprit til og fukte og bakepulver (!)
                til og trekke ut forurrensingen med...

                Mvh Einar - ikke skyld på meg til jul når bakepulveret er borte..

                Comment


                • #9
                  Takker for alle svar! Har ikke kommet så langt med dette prosjektet ennå. Men nå vet jeg ihvertfall at det er mulig
                  Trond Nilsen

                  Comment


                  • #10
                    Alt er mulig!
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment

                    Working...
                    X