Announcement

Collapse
No announcement yet.

Logictech 2100T gyro til Blade 400

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Logictech 2100T gyro til Blade 400

    Tenkte jeg skulle dele en liten erfaring med dere Blade 400-eiere. Jeg har hatt trøbbel med at halen drifter, særlig med litt sidevind.

    Jeg har byttet ut gyro og haleservo med Logictech 2100T Gyro og 3100G Servo (denne finnes som combo). Wow! Det er jo som å fly et nytt helikopter. Halen er dønn stabil, selv med vindkast fra siden. Anbefales!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Hei.
    Interessant !
    Jeg er ny i gamet, og har nå 65 turer med min Blade 400. Hvor mange turer er "normalt" før en kan fly litt rundt? Nå er det hovring som gjelder, har så smått begynt å hovre med nesa inn.
    Når jeg gir litt høyderor (pitch/throttle) så drar halen seg ut, jeg må styre den inn igjen ellers står den der? Jeg flyr i nybegynner stadiet og ikke med fast turtall. Kan det ha noe å si?
    Det blir jo noe ekstra vri krefter da turtallet på rotoren øker ved pådrag?
    Hvilke innstillinger anbefaler dere? Gyro og lignende. Egentlig hele oppsettet?
    Eller synes jeg helien er noe skjør, det skal ingen ting til før det begynner og vibrere. har byttet "alle" deler og ballansert blader.
    Vurderer og kjøpe meg et T-rex 450, er det en bedre heli samelignet med Bladen?

    Comment


    • #3
      Det er vel ikke noe som er "normalt". Jeg har holdt på i snart et år, men føler meg fremdeles på nybegynnerstadiet. Jeg kan fly litt rundt, men åttetallene er ikke noe særlig å skryte av. Pytt pytt, jeg har det veldig moro uansett.

      Når du drar på collective, må halerotoren kompensere ved å gi større utslag. Fast throttle hjelper, men det halen vil nok uansett svinge litt på seg så lenge du bruker gyroen og haleservoen som følger med Bladen. En mere presis gyro og rasker haleservo vil gjøre jobben bedre.

      PS: elevator ("høyderor" på fly) er ikke det samme som collective (throttle+pitch). Elevator er det som får helikopteret til å vippe frem og tilbake (høyre stikke).
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Hei
        Jeg tok en grunndiger sjekk av helien i dag, det kan virke som hoveddrevet hadde litt kast i seg. Det er et oppgraderingsdrev som skulle være mer slitesterkt og nøyaktig? Har montert et nytt originaldrev, skal prøve igjen i morgen.
        Jeg har 3 stk DS 285 og DS 290 til halen.
        Så du mener det er verdt å investere i en ny gyro?
        Hva med andre oppgraderinger, som alu hode?

        Comment


        • #5
          Nei, hjalp ikke å bytte hoveddrev.?

          Comment


          • #6
            Du har vel en DX6 til den Blade'en?

            Skru opp throttle-kurven til 100-95-90-95-100 i idle1, og se om ikke det hjelper på halen, ihvertfall.

            Hvilke vibrasjoner har du? Logrer halen, eller rister hele/deler av heliet?
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              Ja DX 6
              Vibrerer ved visse turtall.

              Comment


              • #8
                Det er normalt med litt vibrasjoner i bestemte turtall, hvis de forsvinner ved ett annet turtall er det greit.
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #9
                  Orginalgyroen til Blade 400 er ikke av det beste jeg har vært borti.Ikke servoer heller.Gikk ikke lenge før jeg satte på gy401+5065MG på cyclic.Mye bedre hold i halen med en gang å slipper å skifte servodrev hele tiden..Ellers synes jeg Blade 400 gir en mye futt for pengene.

                  Comment


                  • #10
                    Hei
                    Takk for tips og info.
                    Jeg har org gyro, JR Ds 290 til halen og JR DS 285 til resten. Noen som har noen formening om disse servoene? Vil det fungere mye bedre med en Logictech 2100T gyro.
                    Prøvde F.Mode 80 til 100% og helien er mer stødig da.
                    Har ikke pitch måler, men skal bladene være horisontale i midt stilling (50%)
                    Har nå ca 70 turer det er ca 500 min i lufta, har så smått begynt og fly noen dårlige 8 tall

                    Comment


                    • #11
                      jeg kan svare for de 285 servoene. Mine fungerer skikkelig bra, og gav nytt til min ganske møkkadårlige belt-cp

                      veldig responsive og adlyder ordre som en topp trent poltihund
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Henrix View Post
                        Hei
                        Takk for tips og info.
                        Jeg har org gyro, JR Ds 290 til halen og JR DS 285 til resten. Noen som har noen formening om disse servoene? Vil det fungere mye bedre med en Logictech 2100T gyro.
                        Prøvde F.Mode 80 til 100% og helien er mer stødig da.
                        Har ikke pitch måler, men skal bladene være horisontale i midt stilling (50%)
                        Har nå ca 70 turer det er ca 500 min i lufta, har så smått begynt og fly noen dårlige 8 tall
                        Jr ds 285 skal være noe av det beste du kan sette på Bl 400.Stemmer att du skal ha 0 grader pitch på halv stikke ja.Ett pitchmeter anbefaler jeg på det sterkeste att du kjøper deg for dette kommer godt med når du skal sette opp heliet etter crash f eks.Når det gjelder 2100T gyroen har jeg ingen erfaring med denne,men tror nesten att alt du setter på av gyro vil fungere bedre enn orginalgyroen.Husk att en god og rask haleservo er like viktig som en god gyro.

                        Comment


                        • #13
                          Takk igjen.
                          En god haleservo? Er DS 290 en god servo?
                          Hvor får en tak i en Logictech, til en ok pris?

                          Comment


                          • #14
                            Ds 290 kjenner jeg ikke til desverre.Men vist du leser på spec på den gjeldende servoen finner du alle data som hastighet,moment,mål osv.Rota litt rundt på nettet å ser ikke ut som noen av de kjente norske nettbutikkene har 2100t inne nå for tiden.Men på elefun har dem ett greit utvalg av gyroer+gyro/servokombo.Tror den nyeste til align skal være ganske bra til "billiggyro" å være.

                            Comment

                            Working...
                            X