Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste valg av radio opp til kr. 5000.-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste valg av radio opp til kr. 5000.-

    Tenker på å bytte radio, kanskje til Futaba 10C/7C (Fasst), men er i tvil om dette er beste alternativ. Hva anbefales mht. brukervennlighet, sikkerhet, "stikkenøyaktighet", kvalitet, mv...?
    Ser at JR og Hitec kommer med telemetri-muligheter, er dette viktige poeng, eller bare en "gimmick"? Noen som har kommentarer og/eller forslag?
    Hilsen Hans Petter Yttergård...

    Happy20-Mk Kato
    Rainbow-Pilot
    Mighty Knight-Marutaka
    Antares-Simprop
    Supra Fly 25-Pilot
    Electra-CG
    Calmato sports-Kyosho
    Venus 40-GP
    Laser 200-Sebino models
    Proxima-Reichard

  • #2
    Jeg kan bare si at jeg er veldig fornøyd med min DSX9, men jeg har aldri prøvd andre merker, kun en DX7...
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      jeg har testet både jr 9x2, hitec optic 6 og futaba 10c,og er mest fornøyd med 10c.
      den er enkel og grei og programmere, og det er hvertfall sikker forbindelse mellom sender og mottaker som jeg har merket.
      ikke noe dårlig en 9x2/dsx9 heller, men litt mere komplisert og programmere etter min mening da.
      lykke til
      Lower, Lower, oops.
      Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

      Comment


      • #4
        du får en 12fg til rundt 5k om du kjøper brukt. den har 2048 oppløsning på overføring, og er lettvinn å programmere etter min mening.
        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

        Comment


        • #5
          Multiplex.
          Kompetenter Partner für Modellflugsport | MULTIPLEX

          Ekstremt fleksible radioer
          Last edited by Te-raptor; 12-04-09, 00:17.
          Terje

          Comment


          • #6
            Graupner MC22...
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #7
              Du vil komme til å få en del forskjellige svar her.
              De fleste mener det de bruker er best

              Og jeg syns futaba 10c er best

              Comment


              • #8
                Enig med Anders E...Hadde egentlig samme dilemma for en tid tilbake da min Futaba 6EX(Fasst) hadde for få kanaler..Valget ble ei Futaba 10C (fasst)...Fikk angst når jeg så hvor mange sider det var i manualen...Men ble possitivt overasket hvor lett den var og betjene...Har ei JR/Graupner MX12 til flyene på 35mhz som jeg også er fornøyd med..
                Valget er jo ditt uansett...Lykke til

                Comment


                • #9
                  Jeg tror nok også de fleste vil anbefale det de har selv...

                  For min del har jeg Graupner mc22 og Multiplex royal evo12. Evo'en har ikke pcm, mens den nye Royal pro har det, og skulle jeg kjøpt ny nå, ville det uten tvil blitt Royal Pro12. -Multiplex kommer jo nå også ved 2.4ghz..

                  Jeg har satt opp noen modeller på futaba 9c, og sett litt på Sanwa og Jr, og har eid hitec eclipse.

                  -Er ikke i tvil om at mitt valg ved ny radio nå ville stått mellom graupner og multiplex, med en liten ekstra stjerne til multiplex.

                  Last ned bruksanvisningene til de radioene du vurderer og gå igjennom dem, det er nok den sikreste måten og finne ut hva som passer best til ditt eget behov...
                  Terje

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by anders e View Post
                    Du vil komme til å få en del forskjellige svar her.
                    De fleste mener det de bruker er best

                    Og jeg syns futaba 10c er best
                    Helt enig

                    Har hatt Graupner MX22, Multiplex royal evo 9, sanwa rd 8000 og noen 6 kanalere ikke verdt å nevne.

                    Sitter igjen med Futaba 10 C, den er rett og slett genialt enkel å programere, sitter godt i mine hender(Viktig), det neves at 12 fg har 2048 oppløsning,det har 10 c også med 6014 og 608 mottakerene i 10 channel mode..jeg vil si at sanwaen var den som var enklest å sette opp modeller på, og graupneren ble jeg aldri klok på, inn og ut av menyer til jeg ble sprø.Multiplexen er genial,men jeg klarte ikke og tenke utenfor futaba logikken som sitter ganske langt inne. Som du skjønner så er ikke jeg objektiv
                    Jeg anbefaler uansett 10 C Fasst.
                    Lykke til
                    Futaba 10C Fasst
                    Last Down 3XL V3
                    Spirit Elite
                    Primo
                    Hellcat
                    Sukhoi
                    Pt 19
                    Ucd
                    Bossanova
                    Giles 202
                    Boomerang
                    Mojo
                    Ultra Stick
                    Riva Silver X
                    Laser 3d
                    Hobbyrommet er fullt av leker.

                    Comment


                    • #11
                      Det er nok langt mellom de som er objektive når det kommer til radio. Selv er jeg ikke så optatt av hvor enkelt det er å programmere radioen, jeg er mer opptatt av at de funksjonene jeg vil ha er der. Det er derfor jeg anbefaler å gå igjennom manualene til de aktuelle radioene og sjekke selv i forhold til sine egne behov.
                      Når det gjelder oppløsning tror jeg faktisk at multiplex ligger litt foran mange med 12 bits og 3872steps
                      Terje

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by bellanca View Post
                        .Multiplexen er genial,men jeg klarte ikke og tenke utenfor futaba logikken som sitter ganske langt inne. Som du skjønner så er ikke jeg objektiv
                        Skjønner "problemet". Har tenkt MPX-programmering i mange år, og river meg i håret om jeg skal programmere på Futaba eller JR
                        Venter (svært) utålmodig på at MPX sine 2.4GHz-saker skal bli tilgjengelige. Da blir det ombygging av en av Profiene og salg av Spectrum. Flåte og pult er min sak.

                        Aner meg at med nyeste generasjon mottakere med skikkelige og doble batteri-inputs er det slutt på behov for Powerboxer etc
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          10C er nok den beste til den prisen du nevner. Ellers er DSX12 og en meget god radio, dog dobbelt så dyr. Tipper 10C er best value for øyeblikket.

                          Comment


                          • #14
                            Takker folkens! Heller mer og mer mot 10C ja! Det jeg tenker litt på er 2,4 systemet; er det to antenner ut av mottaker, og vil det evt. gjøre det knotete å montere i modellen (for tiden en Reichard Proxima). Hvis jeg handler 35 mhz, kan jeg vel konvertere til FASST senere ved bytte av modul+mottaker? Hvis en ser bort fra kanalproblematikken ved bruk av 35mhz fremfor FASST, er det da noe poeng å gå over til dette systemet(FASST)?
                            Hilsen Hans Petter Yttergård...

                            Happy20-Mk Kato
                            Rainbow-Pilot
                            Mighty Knight-Marutaka
                            Antares-Simprop
                            Supra Fly 25-Pilot
                            Electra-CG
                            Calmato sports-Kyosho
                            Venus 40-GP
                            Laser 200-Sebino models
                            Proxima-Reichard

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Antares View Post
                              Takker folkens! Heller mer og mer mot 10C ja! Det jeg tenker litt på er 2,4 systemet; er det to antenner ut av mottaker, og vil det evt. gjøre det knotete å montere i modellen (for tiden en Reichard Proxima). Hvis jeg handler 35 mhz, kan jeg vel konvertere til FASST senere ved bytte av modul+mottaker? Hvis en ser bort fra kanalproblematikken ved bruk av 35mhz fremfor FASST, er det da noe poeng å gå over til dette systemet(FASST)?
                              Du driller bare to små hull som du trekker antennene ut av, med litt lim så sitter de. Fungerer helt strålende!
                              Tror ikke jeg hadde vurdert noe annet enn 2,4 på den radioen..
                              Svein Kjetil Litlehamar
                              Stavanger

                              Futaba 10C Fasst
                              -------------------
                              Demon F5D

                              Comment

                              Working...
                              X