Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal kjøpe FPV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal kjøpe FPV

    Heisan, endelig skal jeg ta steget ut i FPV verden. Har bestemt meg for å kjøpe fra rangevideo.com. Siden fattern skal på Top Gun så tar han den med hjem

    RangeVideo FPV set
    Med KX191 kamera
    AVS optionsual output receiver ( +$20.00 )
    PAL selvsagt.

    Men jeg lurer veldig på om jeg skal kjøpe Head Tracker er det noen som har erfaring med denne. Bruker en Spectrum DX7 så håper den går på denne.

    Om noen har noe tips av hva jeg bør kjøpe i tillegg eller i stedet, så tas tips i mot med glede.
    Petter Jensen. KMFK

    CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
    Futaba 10CAG 2,4

  • #2
    Kan ikke si jeg har mye peiling på dette, men får du ikke problemer når både downlink og flyet går på 2,4?
    Ben-Erik Ness
    Bergen Modellflyklubb

    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


    http://www.bmfk.no
    http://www.jetsofbergen.no

    Comment


    • #3
      Står at det fungrer bra på siden dems, og har sett mange filmer av folk som har alt på 2,4 Det er jo det samme om det er flere som flyr samtidig med 2,4 tipper jeg.
      Petter Jensen. KMFK

      CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
      Futaba 10CAG 2,4

      Comment


      • #4
        Mange som mener det IKKE går.. jeg bruker 2.4 på video, og 35Mhz på radio. Tar ikke den sjansen. En annen ting er at du konstant vil stå på bakken og se på flimringa (spektrum) fra din egen radio på videobildet.....
        Anders Hauge

        www.hang.no - Norges nye HANG-side!

        www.JetsOfBergen.no
        rc.andersh.com

        Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
        Byggeblog FPV SailCam Easyglider
        Byggeblog for Eurosporten
        Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

        There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

        Comment


        • #5
          Så lenge du bruker Spectrum 2.4ghz går det bra. Den låser nemlig på 2 ledige kanaler og holder seg der. Slå på videoutstyret først og så radioen så vil du ikke få noe stress. Futaba derimot hopper hele tiden mellom kanaler, og vil lage kluss.
          Headtracker vil ikke uten videre fungere, da den dem selger på rangevideo.com er tilpasset futabaradioer.
          Remi A. Sørensen - 94877903
          Leder i Lofoten RC-Klubb

          Comment


          • #6
            Noen av brillene som selges har mottakeren inni brillene (antenne på brillene osv..), så disse tror jeg ikke er avhengige av noen som helst radio...

            Eksempel, men jeg tror du finner dem billigere hvis du leter (sikkert på samme nettstedet, jeg gadd ikke å lete så voldsomt...
            Kyosho Calmato styrt av Futaba 7C 2.4GHz...

            Comment


            • #7
              Kan noen forklare litt om FPV? Er det slik at du har et helt vanlig modellfly enten elektro eller glow/bensin, og fester et kamera på å sender det til værs? Ser man på en skjerm mens man flyr?
              Ser veldig gøy ut å lage slike videoer, og man får jo sett ting fra fugleperspektiv..
              Hva bør man legge fram av kroner for å få noe brukbart??
              Mvh Steffen Sund.

              Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

              Comment


              • #8
                Det er den letteste måten å forklare det på ja....
                Du kan også få deg briller med skjerm og gyro inni (kalles headtracker), og da følger kameraet bevegelsene til hodet ditt (forutsatt at det sitter på en servo)

                Du må nok ut med to av de store lappene for å få deg noe med god rekkevidde desverre...

                EDIT: gyroen inni brillene fungerer som en innebygd headtracker.. Det originale headtracker oppsettet var slik som på Nintendo Wii at du monterer en sensor på senderen og en modul på brillene...
                Last edited by MariusT; 13-04-09, 11:51.
                Kyosho Calmato styrt av Futaba 7C 2.4GHz...

                Comment


                • #9
                  Hvordan er det med vibrasjoner hvis man bruker glowfly?
                  Mvh Steffen Sund.

                  Flyr bare rolige turer med en .40 size CUB fra Greatplanes

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har sett på flere videoer på YouTube at det vibrerer noe voldsomt, men det går nok med en eller annen skumgummiløsning...
                    Kyosho Calmato styrt av Futaba 7C 2.4GHz...

                    Comment


                    • #11
                      Takker for mange svar, mulig jeg stjeler fatterns JR 9 og bruker den siden den er 35mhz.

                      De brillene fra Fat Shark med headtracking så fete ut, men alt for liten rekkevidde. Jeg skal fly ut til 3 km opp til 1500 meter. Men jeg så på OSDen de hadde på den siden fra BLackStork OSD GPS, til $200 den så litt gøyal ut.

                      Har en Twin Star 2 som vil være platform, mulig jeg skaffer en Easy Star også (sikkert kjekt å ha)
                      Petter Jensen. KMFK

                      CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
                      Futaba 10CAG 2,4

                      Comment


                      • #12
                        2,4ghz får ingen invirking på radioen din med 2,4 ghz NO PROLBLEMO..

                        Når det gjelder motakerantenne vil jeg på det sterkeste anbefale patchantenne til motakeren da rundstråleantenne lettere mister signal
                        Oi en perfekt landing

                        Comment


                        • #13
                          ??

                          Originally posted by jeeeeeeright View Post
                          Så lenge du bruker Spectrum 2.4ghz går det bra. Den låser nemlig på 2 ledige kanaler og holder seg der. Slå på videoutstyret først og så radioen så vil du ikke få noe stress. Futaba derimot hopper hele tiden mellom kanaler, og vil lage kluss.
                          Headtracker vil ikke uten videre fungere, da den dem selger på rangevideo.com er tilpasset futabaradioer.

                          Dette står på Wireless sin hjemmeside.
                          Er det da slik at dette ikke stemmer med 2,4 Spectrum ??
                          Tenker da på signal forstyrrelse på video signalet ??



                          -What is the best FPV system?
                          Answer: There many things to consider that will help you to select the best system.

                          • First of all, find out what band (frequency) of FPV setup you can use which is very simple task. If you are going to install your FPV system into a “R/C” remote control model then, you need to find out which band your model is using example 27, 40, 72 or 75 MHz radios than any of our FPV system is suitable for you. But if you model R/C frequency is 2.4 GHz than you can only go with any 900 MHz or 1.2 GHz FPV systems, to avoid interference with your model R/C radio.
                          T-rex 450 SE V2 , T-rex 500ESP ,T-rex 600 CF, T-rex 600 ESP,T-rex 600 NSP
                          Spectrum DX3, DX7, JR DSX9
                          GS Storm CL1 Pro
                          CmPro Cessna 182 Skyline, 120YS
                          Multiplex Funjet
                          Reichard proxima II
                          ExtremeFlight RC Extra EXP 48"

                          Comment


                          • #14
                            Rangevideo sine greier funker i alle fall med Spectrumradio (bruker det selv).
                            Remi A. Sørensen - 94877903
                            Leder i Lofoten RC-Klubb

                            Comment


                            • #15
                              2.4 and 2.4 downlink - RC Groups

                              Comment

                              Working...
                              X