Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vario BENZIN Acrobatic - film

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vario BENZIN Acrobatic - film

    Vario er vel mest kjent for sine skala modeller, men har også andre modeller i sortimentet. Ett av de er Benzin Acrobatic.
    Ett skikkelig tøft acro helikopter som ikke går av veien for litt 3D for de som kan å røre med stikkene.

    Acrobatic er å få i to størrelser. Med rotordiametere på 1630mm og 1780mm.
    vekt = hhv. 6,2kg og 6,4kg.
    motor = 23cc bensin er anbefalt

    Vi har laget en kort film av den minste av de. Håper den faller i smak der ute...
    Pilot: Kjell Kristian Kristiansen
    Sted: Hadeland Modellflyklubb

    wmv versjon kan streames direkte her:
    http://www.henniehobby.no/felles/vid...tic_LowRes.wmv


    Youtube versjon her:



    For den som måtte være interessert finnes det ytterligere info her:
    http://no.vario-helicopter.biz/shop/...ducts_id=35115
    Se også vario.no (www.skalafreaks.no)
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

  • #2
    Det var tøft!

    Comment


    • #3
      Ikke værst!

      Comment


      • #4
        13500,-, pytt pytt! 4-5000 til servoer og motor i tillegg pluss pluss. Man kan jo drømme.
        Flisespikkeri er gøy!
        Aldri for sent å gjenopplive en lykkelig barndom!
        Dyrøy MFK
        ps., det er ikke størrelsen det kommer an på; hastigheten derimot...........
        http://rolv.info

        Comment


        • #5
          Originally posted by lupus49 View Post
          13500,-, pytt pytt! 4-5000 til servoer og motor i tillegg pluss pluss. Man kan jo drømme.
          Jeg satt sammen pris jeg også, basert på prisene i nettbutikken. Helikopter, servoer, potte, motor... Det er mye penger ja, men det som overrasket meg er hvor lite det skilte ned til en komplett T-rex 700 kjøpt i norge.
          For den som er interessert går det sikkert an å be om et tilbud.

          Jeg vurderer i allefall, men må nok selge unna litt av de jeg har først.
          Det går allerede 3 stk. blandt medlemmene i min klubb...
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Fint helikopter, og fin flyging. Bare så synd at helikopteret ser ut som en klemt banan, mest sannsynlig pga. at bildeformatet ikke er tatt vare på gjennom redigeringsprosessen (filmet i 16:9 men rendret ut i 4:3 ?).

            Comment


            • #7
              Originally posted by Rappis View Post
              Fint helikopter, og fin flyging. Bare så synd at helikopteret ser ut som en klemt banan, mest sannsynlig pga. at bildeformatet ikke er tatt vare på gjennom redigeringsprosessen (filmet i 16:9 men rendret ut i 4:3 ?).
              Men da så du på youtube versjonen. Jeg lastet nemlig opp i 16:9, men youtube har klemt den sammen til 4:3.
              Blir ikke så bra nei.

              Men prøv wma versjonen. Jeg spiller av på Windows media Player. Da kommer den opp i 16:9.
              http://www.henniehobby.no/felles/vid...tic_LowRes.wmv
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Njaa, jeg så forsåvidt youtube versjonen, men så nå på wma, og det er likedan der. Men det er mulig feilen da ligger her. Jeg er ikke veldig glad i wma formatet (ei heller "pc", windows eller microsoft), og det er ikke mac heller. Så det er mulig det er avspilleren her som kuker det til, siden man må bruke en tredjeparts player for å kunne spille wma filer på mac. Men jeg skjønner ikke det heller, hadde videon vært ute i riktig format burde den spilt det av riktig (så sant det er snakk om kvadratiske pixler, og ett 16:9 format på oppløsningen, og ikke noe "windows genuine" greier med avlange pixler, og ett flag i fila som sier at den er wide).

                Comment


                • #9
                  Wma fila funker perfekt her. Men jeg bruker PC.

                  Comment


                  • #10
                    Hvorfor er motorlyden fjernet? Mulig det bare er meg, men motorlyd er i 99% av tilfellene å foretrekke framfor musikk. Lyden er jo litt av opplevelsen...

                    Hos meg så også helikopteret litt merkelig ut. Bruker ikke Windows Media Player.
                    Ørjan Pettersen
                    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by orjanp View Post
                      Hvorfor er motorlyden fjernet? Mulig det bare er meg, men motorlyd er i 99% av tilfellene å foretrekke framfor musikk. Lyden er jo litt av opplevelsen...

                      Hos meg så også helikopteret litt merkelig ut. Bruker ikke Windows Media Player.
                      Det er vel litt smak og behag. Men denne ville uansett funket dårlig med orginal lyd pga av mye støy i bakgrunnen.
                      Prøv med media player.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Siden flere nå "klager" på at noe er feil så tok jeg meg bryet med og hente ned videon, og se på "egenskapene" her, og det er som jeg sa tidligere (og mistenkte): dette er widescreen opptak som er kjørt ut i 4:3 format. Derfor blir det feil for alle andre enn de som har windows media player (siden jeg antar at det er en setting i fila som forteller at det er widescreen, men denne settingen fungerer kun for de som bruker media player).

                        Kjør det ut i widescreen format (f.eks. 1024x576, eller 720x405 eller whatever, men husk å bruke ett forhold som gir 16:9 widescreen) så blir det bra å se på for alle.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Rappis View Post
                          Siden flere nå "klager" på at noe er feil så tok jeg meg bryet med og hente ned videon, og se på "egenskapene" her, og det er som jeg sa tidligere (og mistenkte): dette er widescreen opptak som er kjørt ut i 4:3 format. Derfor blir det feil for alle andre enn de som har windows media player (siden jeg antar at det er en setting i fila som forteller at det er widescreen, men denne settingen fungerer kun for de som bruker media player).

                          Kjør det ut i widescreen format (f.eks. 1024x576, eller 720x405 eller whatever, men husk å bruke ett forhold som gir 16:9 widescreen) så blir det bra å se på for alle.
                          Takk for tilbakemelding. Jeg har sett litt på dette. Nå er ikke jeg noen råtass på videoredigering, så tips fra andre som kan dette bedre mottas gjerne.

                          Jeg benytter Pinnacle Studio 9 til redigering og rendering. Videoopptaket er gjort i widescreen med et Sony DCR-HC24. (Altså en billigkamera).
                          Studio 9 lar meg kun velge mellom 4:3 formater, og derav resultatet. Men Media Player forstår tydeligvis likevel at det er et 16:9 opptak.

                          Nå har jeg og Pinnacle 10.7 men av en eller annen grunn klarer jeg ikke rendere i PAL format på denne. Ingen feilmelding. Bare at renderingen er over på et øyeblikk, og ingen fil blir skapt.
                          Derimot kan jeg rendere i diverse HD formater. Det minste er 720p (1280x720). Det skulle bli nøyaktig 16:9.
                          Dette er jo en oppløsning som burde overgå utganspunktet, for dette er langt fra noe HD kamera. Men jeg har prøvd dette før, og resultatet da ble det veldig mye bedre enn PAL, (som er 520 eller noe som beste kvalitet jeg kan velge i).
                          Bakdelen er filstørrelsen. Det blir store filer, og det tar vinter og votter å laste opp.

                          Men nå står PC'en og gnager på en ny versjon, og jeg laster opp til youtube så fort den blir ferdig om resultatet blir bra.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Pinnacle kjenner jeg (heldigvis?) lite til, men etter hva jeg har hørt er det ikke noe veldig å skrike hurra for.

                            Jeg jobber kun på MAC og etter å ha jobbet i TV / video bransjen noen år (før jeg skiftet yrke i 2005) så har jeg gjort meg opp en mening om at det kun er Final Cut som gjelder. Mange vil nok være uenige med meg i dette, men det er vel en grunn til at TV2 og NRK får flere og flere redigeringsstasjoner med Final Cut (snart har dem vel ikke annet, om ikke den tiden allerede er kommet ?).

                            720P formatet (HD altså) er egentlig 960x720 pixler, men om man skal rendre ut for web så blir det riktig som du skriver, 1280x720 (men det er altså ikke dette som er standarden).
                            Nå vet jeg ikke hvilke codec'er du har mulighet for i pinnacle. Men H.264 har jo blitt en svært bra codec, som lager filer av overkommelig størrelse (og det er også denne codec'en som benyttes i f.eks. Blu-Ray). Jeg personlig kjører kun ut filer for web i H.264.

                            Comment


                            • #15
                              Jeg vil tro de verktøyene TV selskapene benytter passer både lommeboken og PC'en min svært dårlig. Så jeg holder meg fortsatt til Pinnacle. Fant vel ingen parametere for codec der inne heller. Ellers takk for tips
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X