Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lage egne dekaler/bokstaver?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Noen som har noen råd angående enkle og greie vinyl maskiner? Vurderer å kjøpe meg en
    Lars Norberg

    Comment


    • #17
      Her er en glimrende tråd som omtaler en rimelig gjør-det-selv løsning:
      Inexpensive scale decals for any model type. - RC Groups
      If you're faced with a forced landing, fly the thing as far into the crash as possible. — Bob Hoover

      Comment


      • #18
        Jeg har gode erfaringer med Avery 700 og 900 seriene.
        700 er rimelig og litt tykkere enn 900. Men der man har store krav til strekk rundt doble kurvaturer etc er 900 et godt valg. Den kan strammes opp med varme og kan strekkes 50% uten å miste fargeintensitet (sies det).
        Jeg har kjøpt det gjennom kontakter hos et av de lokale reklamebyråer.
        Mvh
        JoE
        Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #19
          Avery900 er en god gammel traver i miljøet og funker som du sier fint til strekking etc.
          Nå har det skjedd veldig mye på dette markedet siste 3-4 åra, og tilsvarende, men bedre folie
          fra f.eks Oracal er 970-serien. Wrapvinyl for helfoliering av bil
          Den store forskjellen er limtypen. 900 er ganske aggressiv, og det fra første stund.

          Fordelen med Oracal er som sagt at man finner igjen fargene man har andre steder på flyet
          (så sant det er Oracover)
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #20
            Hva ligger prisene på for en slik 60 maskin? Og hva vil dere anbefale for en standard modellfly frek
            Lars Norberg

            Comment


            • #21
              Originally posted by MotoMan View Post
              Her er en glimrende tråd som omtaler en rimelig gjør-det-selv løsning:
              Inexpensive scale decals for any model type. - RC Groups
              Får man kjøpt Krylon her i landet, eller hva bruker man i stedet?
              Hva er WBPU og hvor kjøper man det her i landet?
              Last edited by Biplan; 05-04-12, 08:55.
              Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
              Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

              Comment


              • #22
                For hobbybruk holder det fint med en rimelig maskin. Jeg kjøpte for et par år siden en Silhouette masking for rundt 1500,- (i Norge, en butikk som solgte sånne scrap-book ting). Den kutter i drøye 20cm bredde og i lengde mere enn jeg trenger. Fra Silhouette kan man laste ned programvare som kan brukes til å tegne egne ting, vektorisere inscannede logoer el. , samt sef. styre maskinen. Nå om dagen trekker jeg et nytt fly med Monocote, og bruker denne maskinen til å skjære det til i fine buer. Lagde også noen merker nylig, av Monocote, men også av Solartrim.
                Click image for larger version

Name:	Merke.jpg
Views:	1
Size:	54.7 KB
ID:	587484 Click image for larger version

Name:	Stab.jpg
Views:	1
Size:	150.7 KB
ID:	587485
                Last edited by ofremmi; 08-04-12, 23:41.
                www.ofremmi.info

                Comment


                • #23
                  Tips til programvare:
                  om du har tilgang til folieskjærer og skal lage text dekaler , sjekk ut DevFont.
                  Programmet lager dxf fil av tekst fra trutype fonts.
                  Koster 10 euro.
                  ____________________
                  : -Exlex-
                  : Thor Arne Jensen
                  :::::::::::::::::::::::::::

                  [Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

                  Comment


                  • #24
                    Her har jeg funnet masse god info.
                    USCutter Forum
                    Kjøpte kutter på e-bay fra England. Hvis du har noen prosjekter på gang så lønner det seg og ha en sånn maskin. Min har tjent seg inn og vel så det. Lager alle merker jeg trenger selv og til flykompiser. Har også dekorert en restaurant som i seg selv tjente inn maskinen to ganger Der gikk det med 18 meter folie. Snakket med en lokal proff folieskjærer og de tar 750 pr løpemeter med skjært folie.

                    Bruker Signblazer som er et enkelt verktøy for folieskjæring. Det gjør jobben men er på let etter noe litt mer avansert. Så hvis noen vet om et bra program så si i fra.
                    Yngve Sekkenes

                    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                    Comment

                    Working...
                    X