Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg:Reichard Sirius fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by janmartingrindheim View Post
    Passer denne motoren til Sirius flyet med 45A regulator?
    Turnigy D3536 / 9 910KV Brushless Outrunner Motor

    Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking
    Kansje lit liten?
    Jan Martin
    KV'en er riktig men jeg mener den er for liten for Sirrus'en.
    Modellen er relativt stor og tung og krever en del motorkraft.

    Hadde sett etter en motor på ca 550-600w ved bruk av 3-celle batteri
    Last edited by Quadrocopter; 15-05-14, 14:00.

    Comment


    • Takk for tipset.

      bestilde denne motoren nå :Turnigy D3542 / 6 1000kV børsteløs outrunner motor
      og
      HobbyKing Red Brick 70A ESC (Opto)

      Håper det passer
      Lit ny på dette

      Kv (rpm / v) 1000
      Vekt (g) 130
      Maks strøm (A) 38
      Resistance (mh) 0
      Max Spenning (V) 15
      Effekt (W) 665
      Skaft A (mm) 5
      Lengde B (mm) 42
      Diameter C (mm) 35
      Kan Lengde D (mm) 24
      Total lengde E (mm) 58
      Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking

      Comment


      • Takk for alle tipsa her i denne tråden
        Foto frå bygginga/tesfykinga av min Sirius nå i mai/juni 2014 :
        Facebook

        Trur kansje ein slepper innlogging på F.B. med denne linken:
        Facebook
        Last edited by janmartingrindheim; 11-06-14, 00:50. Reason: Ny link uten innlogging..

        Comment


        • Originally posted by janmartingrindheim View Post
          Takk for alle tipsa her i denne tråden
          Foto frå bygginga/tesfykinga av min Sirius nå i mai/juni 2014 :
          Facebook
          Utmerket!!
          Har du noen bilder som du kan poste her slik at vi som ikke har solgt sjela til fjesboka også kan få del i opplevelsen
          Last edited by Quadrocopter; 09-06-14, 20:05.

          Comment


          • Click image for larger version

Name:	DSC_0136.jpg
Views:	1
Size:	46.5 KB
ID:	608128
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Utmerket!!
            Har du noen bilder som du kan poste her slik at vi som ikke har solgt sjela til fjesboka også kan få del i opplevelsen
            Ja skal prøve, er jo mest vant med F.B. Click image for larger version

Name:	DSC_0153.jpg
Views:	1
Size:	91.0 KB
ID:	608126

            Click image for larger version

Name:	DSC_9859.jpg
Views:	1
Size:	111.8 KB
ID:	608127


            Click image for larger version

Name:	DSC_9992.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	608129




            var enklare å legga ut foto på F.B. så bare nokre få bilder her...


            Slit lit med bremseflaps/balanseror miksinga ved landing, så har nokre harde nerslag....
            for mykje brems å bratt innflyvning med for liten fart.. den det nesten ner i 30 graders vinkel. ..( føles sånt )
            Er heilt ny på å bruke bremseflaps, å prøvde det først i går ...


            På første jomfru turen kjørte eg Siriusen opp til 160m. å stoppet motoren der. Kom i termikk å steig raskt til over 300m. så trur den er bra på termik... Bruker JR sin Vario/Altimeter til JR XG8 radioen..


            Lit vanskelegere å tregere å styre en STM ASW-17 211cm eg er vant med, uvant med noko nytt då...
            Last edited by janmartingrindheim; 10-06-14, 23:49. Reason: FLEIRE FOTO .-)

            Comment


            • Har du lagt inn en høyderors kompensasjon på samme stikke som styrer brems (flaps)?
              De fleste radioer med et seilfly program tillater og legge inn en miks slik at høyderors kompensasjonen er forskjellig alt etter hvor mye flaps-brems du bruker.
              Fordelen med dette er at du kan få en helt jevn og korrekt angrepsvinkel over hele flaps-brems området.

              Comment


              • Originally posted by Quadrocopter View Post
                Har du lagt inn en høyderors kompensasjon på samme stikke som styrer brems (flaps)?
                De fleste radioer med et seilfly program tillater og legge inn en miks slik at høyderors kompensasjonen er forskjellig alt etter hvor mye flaps-brems du bruker.
                Fordelen med dette er at du kan få en helt jevn og korrekt angrepsvinkel over hele flaps-brems området.

                Har ikkje lagt inn høyderor kompensasjon endå.. heilt ny på dette.. men leser manualer å leiter på nettet

                Prøvde ein del ut høgt oppe i lufta, å bremste vel kraftig, då den stoppet nesten heilt opp..

                Men blei bedre då eg bremste lit mindre, å synest det er lit bedre nå..

                Bremseflapsa står 90 grader ner, og balanserora går ca 30-40 grader opp ved fullt utslag på bremseflapsa. Kansje for mykje, men treng kansje ikkje bremse så mykje då?

                Click image for larger version

Name:	DSC_0414 (2).jpg
Views:	1
Size:	32.4 KB
ID:	608130
                Lit usikker på kor mykje eg skal mikse på høyderoret, men kan kansje mikse det i et av oppsetta, å prøve det ut høgt over bakken...

                Skulle komme over ein som har lagra prog. fila på radioen, å kopiert den
                JR XG8 radioen kan lagre filene på SD brikke, så merkeleg at det ikkje finst sider med nerlasting på slike filer.....

                Comment


                • Hei. 90 grader gir vel bortimot bråstopp. Jeg bruker 25-30, uten å gjøre noe med balanserorene. Jeg gir ca 30 prosent høyderor ned når jeg senker inn flapsen og har en grei, nokså skalalik innflyging. Jeg vet det kan mikses inn høyderor ned sammen med flapsen men har ikke giddi (Futabaen min er litt knotete slik). Flyr Reichard Proxima II, om lag samme flyet. mvh Knut Olav Kvissel
                  kok

                  Comment


                  • Originally posted by KOK View Post
                    Hei. 90 grader gir vel bortimot bråstopp. Jeg bruker 25-30, uten å gjøre noe med balanserorene. Jeg gir ca 30 prosent høyderor ned når jeg senker inn flapsen og har en grei, nokså skalalik innflyging. Jeg vet det kan mikses inn høyderor ned sammen med flapsen men har ikke giddi (Futabaen min er litt knotete slik). Flyr Reichard Proxima II, om lag samme flyet. mvh Knut Olav Kvissel
                    Ja det er vel mykje bremsing med 90 grader på flapsa, å synest det og er bedre når eg ikkje legg inn meire en ca 30 grader ja..
                    har lagt inn 5 mm. ned på høyderoret i miksing med ful flaps, å får prøve det i kveld i god høyde
                    tilsvarer kansje lit mindre en 30% men prøver med lit om gangen.

                    Comment


                    • Funderer på om jeg også skal prøve 30 grader ned på flapsen. Jeg ettermonterer flaps på min Reichard P13 Sport. Den er skikkelig buss å lande, men er ikke ute etter bråstopp, men rolig fartsreduksjon. Slik at jeg slipper å vandre over hele jordet, og bak haugen etter hver landing.
                      Attached Files
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • Bare legg inn 30 eller mer, men husk å legg flappsen på en stikke slik at du kan justere den hele tiden.
                        Gjør du dette så har du buss med bråstopp om du ønsker dette

                        Mye flaps eller bråstopp som du kaller det krever at nesa peker mye nedover og høy hastighet før du drar på med flaps'en, gjør du dette når du flyr "flatt" mister flyet normalt alt løft og detter som en ukontrollert stein mot bakken.
                        Last edited by Quadrocopter; 03-07-14, 20:52.

                        Comment


                        • Må være forsiktig, og sjekke i god høyde først. Tenker jeg begynner med liten vinkel og prøver meg frem. Fungerte bra på Radian Pro, men dette er jo et tyngre og raskere fly.
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • Er det noen som kan gjøre meg den store tjenesten og ta et skyvelær og måle hvor breie batterier jeg kan få nedi vugga på denne?
                            Propellen skal være på toppen!
                            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                            Comment


                            • Originally posted by bjornal View Post
                              Er det noen som kan gjøre meg den store tjenesten og ta et skyvelær og måle hvor breie batterier jeg kan få nedi vugga på denne?
                              27mm

                              I innlegg #12 bruker jeg et HK 3300mA batteri
                              Last edited by Quadrocopter; 12-07-14, 23:05.

                              Comment


                              • Originally posted by Quadrocopter View Post
                                27mm

                                I innlegg #12 bruker jeg et HK 3300mA batteri
                                Glimrende, da får jeg lurt nedi 2700 4s pakkene mine med litt lirking
                                Propellen skal være på toppen!
                                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                                Comment

                                Working...
                                X