Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blogg:Reichard Sirius fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Javel. da fikk jeg ett logisk svar på det. Måtte spørre, så jeg vet til en annen gang
    Last edited by Roy.Arnold; 03-10-10, 21:40.
    Hilsen Roy Andersen fra Oslo.
    Flyr mest seilfly for tiden. Det er Stille og fredelig.

    Comment


    • #47
      Skal man bruke en Y-kabel til flapsen skal man ikke speile servoene vel? Da må begge ligge med servohornet samme veg, mot venstre eller høyre.
      Kan man mixe skikkelig i radioen så gjør man som man vil.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #48
        Heisan.
        Jeg har denne motoren til denne modellen. Hyperion ZS 3025 6-Turn 1287Kv
        Har prøvd og få tak i denne regulatoren Waypoint Speed Controller 90A, 4S With 3A BEC men elfun får den ikke inn igjen ser det ut som.

        Noen erfaringer om hva man kan bruke da ?
        fikk tipps om denne av Elfun OneDime 70A Brushless ESC w/UBEC
        Er denne god nok ?
        Event: forslag mottas med takk.
        Ønsker også tipps til batteri som passer.
        Last edited by Roy.Arnold; 26-10-10, 20:40.
        Hilsen Roy Andersen fra Oslo.
        Flyr mest seilfly for tiden. Det er Stille og fredelig.

        Comment


        • #49
          Originally posted by Roy.Arnold View Post
          Heisan.
          Jeg har denne motoren til denne modellen. Hyperion ZS 3025 6-Turn 1287Kv
          Har prøvd og få tak i denne regulatoren Waypoint Speed Controller 90A, 4S With 3A BEC men elfun får den ikke inn igjen ser det ut som.

          Noen erfaringer om hva man kan bruke da ?
          fikk tipps om denne av Elfun OneDime 70A Brushless ESC w/UBEC
          Er denne god nok ?
          Event: forslag mottas med takk.
          Ønsker også tipps til batteri som passer.
          Vet ikke hvor mye motoren du har trekker i virkeligheten men den er i stand til å trekke 110A noe som er milevis over over hva den ESC'en Elefun har anbefalt klarer!!!

          For å være på den sikre siden så velg en ESC som tåler en peak på 110A og tåler minimum 80A ved normal bruk.
          BACKORDER King har noen i PLUSH/K-Force serien som kunne passe men de er tomme på lager som vanlig.
          Attention Required! | Cloudflare
          Attention Required! | Cloudflare
          Attention Required! | Cloudflare



          Batteri er avhengig av hvor stor propell du har og hvor mye modellen veier når den er flyklar!
          Last edited by Quadrocopter; 26-10-10, 21:17.

          Comment


          • #50
            Originally posted by Roy.Arnold View Post
            Heisan.
            Jeg har denne motoren til denne modellen. Hyperion ZS 3025 6-Turn 1287Kv
            Har prøvd og få tak i denne regulatoren Waypoint Speed Controller 90A, 4S With 3A BEC men elfun får den ikke inn igjen ser det ut som.

            Noen erfaringer om hva man kan bruke da ?
            fikk tipps om denne av Elfun OneDime 70A Brushless ESC w/UBEC
            Er denne god nok ?
            Event: forslag mottas med takk.
            Ønsker også tipps til batteri som passer.
            Hva med denne?
            Hyperion Atlas 110A 4S ESC Linear BEC
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #51
              takker for tipps. Nå ser det endelig ut som jeg får tak i en denne jeg var ute etter alikevel.
              Hilsen Roy Andersen fra Oslo.
              Flyr mest seilfly for tiden. Det er Stille og fredelig.

              Comment


              • #52
                Hei.
                Skal ha meg batteri til denne modellen som dere har her, hva sier dere om og bruke dette batteriet:
                4s 4000mAh - 25C - Hyperion G3 CX - elefun.no - Radiostyrt hobby

                Tror det blir ca 12 mm for bredt så jeg må modifisere denne vugga litt. Men er det ett ok batteri og hvor lang fly tid ca har man da?
                Er det mulig og få det inn?
                Har jeg behov for ett slikt batteri?

                Lurte også på denne modellen er jo en termikk modell, men kan man ta en loop etc. Tåler det slikt.
                Så lurte jeg på en ting til, jeg bruker ett eksternt motager batteri, hvor stort batteri bør jeg bruke her ?


                Motor brukt: Hyperion ZS3025-6 ESC:
                Waypoint 90A 4S BEC med 3A

                Hilsen Roy
                Last edited by Roy.Arnold; 18-03-11, 15:44. Reason: rettelse i tekst
                Hilsen Roy Andersen fra Oslo.
                Flyr mest seilfly for tiden. Det er Stille og fredelig.

                Comment


                • #53
                  Har fått en slik i hus selv, pakket den opp nå, og har garantert spørsmål underveis, men ser Roy ikke har fått svar på sitt innlegg i mars, er tråden her forlatt? :-/

                  Comment


                  • #54
                    Tråden er her. Men folket er vel ute og flyr eller på ferie ?
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by affa View Post
                      Litt trangt med tid om dagen som vanlig, men jeg har ihvertfall kommet i gang. Etter litt måling frem og tilbake ser det ut som Hyperionmotoren passer fint inn. Spantet ble kuttet av på 38mm, noe lengre bak en anbefalt for at motoren skulle passe inn. Spantet limes inn med 5 min epoxy og står med 2 garder ned og høyretrekk. Sliper av resten av kroppen når spinneren ankommer. Måtte bestille ett nytt Aeronaut senterstykke med 40 mm spinner sånn at nesa blir glatt og fin.
                      Her kommer de første spørsmålene fra en blodfersk flybygger

                      "spantet ble kuttet av på 38mm" er ikke spantet det samme som motorbraketten? isåfal, hva menes med at spantet ble kuttet? eller menes det nesa i dette tilfellet?

                      Og så, når det gjelder vinkling, hvordan klarer man å kutte av nesa "rett" slik at utganspunktet for oppligning av motor blir riktig? og dernest, hvordan bruker man måleverktøy for å finne rette vinkel på 2 grader ned og til høyre? skal man lime in spantet, også finjustere rett før limet herder?
                      men igjen, hvordan plasserer man måleverktøy her?

                      Christer

                      Comment


                      • #56
                        Du måler med "incidence meter". Her er en link til ei forenkla byggeanvisning laget av en bygger på en ganske lik modell: http://www.rcgroups.com/forums/showa...9&d=1306392853 Hvis den virker... Er Word-dokumentet du skal laste ned og lese.

                        Ikke sikkert du klarer kutte helt riktig, kutt heller anelsen for lite og lim inn spantet og mål vinklene. Når spantet sitter skikkelig sliper du evt skjevheter flush med spantet etterpå.
                        Ja, nesa kuttes anelsen foran der den innvendige diameteren stemmer med diameteren på spantet.
                        Sjekk at motoren du skal bruke går inn med anbefalt plassering. Er den anelsen for stor bør du flytte spantet litt bakover for å få nok "diameter".
                        Sidetrekket er ikke veldig viktig, noe høyretrekk men ikke kritisk. Nedtrekk; her får man gjerne for lite...
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #57
                          Takker, hvor er det enklest og kjappest å kjøpe et slikt meter, kun på nett, eller hobby butikker, evt andre butikker?

                          Er det noen av dere som bruker Spektrum Dx8 som kan sende meg setup filen?
                          Radio mixing er ikke min sterkeste side, og det hadde vært fint å ikke vraket skjønnheten på første tur som følge av feil innsillinger :-/

                          Comment


                          • #58
                            Har du hobbybutikker i nærheten sjekker du der. Hvis ikke har f.eks PcPro: ROBART WING INCIDENCE METER ROBART 404 | RCPro.no
                            Jeg bruker ikke Dx-radioer så den delen blir verre
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #59
                              Hmm, er ikke det bare et digitalt vater da?
                              Har denne, nederst på siden, kan den brukes tro?
                              Wixey.com - Digital Angle Gauges

                              men hvordan finner jeg "nullpunktet" på flyet som er utgangspunktet for 2 grader, greit å måle opp 2 grader, men utgangspunktet må jo være korrekt, litt dårlig på å forklare, og hvordan bruker jeg verktøyet når den skal stilles i rett vinkel, for det må den jo før limet herder, care to explain?

                              Comment


                              • #60
                                Et "incidence meter" som det fra Robart er et digitalt vater med "stativ" som passer i forkant og bakkant av vingen. Du finner da ut når vingen er "i vater" og ville da fått et utgangspunkt for å måle vinkelen før du kutter av nesa. (Du bruker ikke stativet når du måler vinkelen på nesa så her er ditt vater like bra).

                                Det er mulig å bygge opp under flyet, forske seg frem til den samme linja gjennom vingen for så å bruke det vateret du har for å finne linja hvor nesa skal kuttes.

                                Comment

                                Working...
                                X