Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beaver, Ready eller Cessna?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beaver, Ready eller Cessna?

    Hei. Jeg er ganske ny i dette gamet, så det jeg lurer på er hvilken av disse flyene jeg bør gå til innkjøp av:
    -Beaver Experimental. 404 Not Found
    -Ready MK-2. 404 Not Found
    -Cessna 177 Cardinal. 404 Not Found

    Jeg har et Piper J3 Cub Grasshopper fra før som jeg har øvd litt på slik at jeg slipper å ødelegge en stor og fin modell

  • #2
    Disse flyene er greie alle sammen, men det har litt med lommeboka hvilket du skal velge. Jeg for min del, liker veldig godt ARC Cessna. Den er veldig kjekk å fly, men har litt stor landings hastighet.
    Fordelene med disse modellene er at de tåler en støyt, og er greie å frakte med seg, uten at de tar skade av det. De fleste småskader på modellene våre kommer når vi flytter de fra hjemmet, til bilen, og tilbake.. Dette slipper du med ARC modellene.
    Så jeg tror du skal se opp i lommeboka, hva du finner der, og så ser du på de tre modellene hvilken som passer best..
    Thomas Molnes
    Ålesund og Omegn Modellflyklubb

    Comment


    • #3
      Har et budsjett på rundt 6000 kr, og har sett på en totalpakke til disse flyene. De ligger nesten på samme pris

      Comment


      • #4
        Da hadde jeg satset på en Cessna, det er ett supert fly Der ligger en monteringsblogg her på forumet både for Cessna, og Ready.
        Jeg ville gått for en 4T motor på Cessnaen, hvis jeg skulle hatt fuel...
        Thomas Molnes
        Ålesund og Omegn Modellflyklubb

        Comment


        • #5
          Ja oki. Var dette jeg hadde i planene, så var godt å få det bekreftet som en lur ide :P

          Comment


          • #6
            Gå for cessnaen og bruk 2 servoer til balanseror som kan fungere som flaps.
            Gjorde det med mitt, og det ble et heeelt annet fly å lande, landingshastigheten gikk betraktelig ned. Det er et kjempe flott og knaill fly.
            Børge G Hansen

            Futaba 10C 2.4FASST
            Optic6
            C17E
            Dassler
            T-Rex
            T-Rex 600 N Pro
            U-CAN-DO 46
            Cessna Cardinal
            Cessna 182 skyline
            cap 232 27% alitalia
            edge 540 vince

            Comment


            • #7
              er det en enkel prosedyre? hehe, har ikke helt peiling på hvordan man kobler til ekstra ting å tang :P

              Comment


              • #8
                Originally posted by olepetter View Post
                er det en enkel prosedyre? hehe, har ikke helt peiling på hvordan man kobler til ekstra ting å tang :P
                Det er ikke så vanskelig. Hvis du kjøper den pakka med optic6 radioen, så kobler du servoene på kanal 1 og 5, også er det et par programmer på senderen som fikser det. Da får du flaps på en bryter. Du kan selv velge hvilken.
                Hvis det orginalt bare er en servo på balanseror, så skjærer du bare ut plass til to
                Mens du gjør dette, så stiller du masse spørsmål med bilder på dette forumet, og da går det som en lek!
                Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                Steinar B Johansen
                Lillehammer mfk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by bad scientist View Post
                  Det er ikke så vanskelig. Hvis du kjøper den pakka med optic6 radioen, så kobler du servoene på kanal 1 og 5, også er det et par programmer på senderen som fikser det. Da får du flaps på en bryter. Du kan selv velge hvilken.
                  Hvis det orginalt bare er en servo på balanseror, så skjærer du bare ut plass til to
                  Mens du gjør dette, så stiller du masse spørsmål med bilder på dette forumet, og da går det som en lek!
                  det er god plass til to servoer på Cessna-vingen
                  Thomas Molnes
                  Ålesund og Omegn Modellflyklubb

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nettulven View Post
                    Jeg for min del, liker veldig godt ARC Cessna. Den er veldig kjekk å fly, men har litt stor landings hastighet.
                    Jeg synes ikke dette stemmer helt, men det avhenger at man velger en passende propell og bruker evt litt flaperons, dvs mikser flaps ned men alikevel har balanseror.

                    Jeg flyr nå begge to og det er litt smak og behag men tror du vil bli fonøyd uansett hvilken du velger.

                    Cessna:



                    Readu MK 2
                    U_phR8n8BUw
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Tror nok jeg velger cessnaen og slenger på 2 ekstra servoer, da tror jeg det blir knall.. tusen takk for tips

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by olepetter View Post
                        Tror nok jeg velger cessnaen og slenger på 2 ekstra servoer, da tror jeg det blir knall.. tusen takk for tips
                        Elefun har jo en knallfin Cessna 182 og da:

                        Siden finnes ikke
                        Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by spitmk16 View Post
                          Elefun har jo en knallfin Cessna 182 og da:

                          Siden finnes ikke
                          I med at han er ganske ny innenfor hobbyen, bør han vel gå for en trainer, noe den Cessna'en fra Phoenix ikkje er såvidt eg veit
                          Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
                          Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

                          Comment


                          • #14
                            Ja tror nok jeg skal satse på en trainer først, så jeg har bestilt en cessna 177 i dag blir spennende å se i posten om noen dager

                            Comment

                            Working...
                            X