Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hacker til seilfly?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hacker til seilfly?

    Heisann!

    Er det noen der ute som har erfaringer med Hacker A40xx eller A50xx motorer til seilfly ala thermik XL eller Volcano fra Valenta eller noe lignende?

    Skal kjøres på 5s LiPo.

    Vurderer også Mega AC 22/45/3E eller AXI 2826/08-PG4.

    Vekta på modellen vil vel ligge mellom 3 og 5 kg.

    Vil ha godt skyv - ikke ekstremprestanda men...

    Takker for svar.

    Eivind
    Great Planes Fling
    Great Planes Slinger
    E-Flite Edge 540
    Tragi 704X
    Multiplex Funjet
    Multiplex Easyglider
    EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
    Valenta ASW 17
    Futaba 10c FASST

  • #2
    Hvis du velger en så pass dyr motor hva med å bruke B serien med gear fra Hacker (f.eks B50-L eller B50-S)
    Last edited by Quadrocopter; 18-06-09, 13:28.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Hvis du velger en så pass dyr motor hva med å bruke B serien med gear fra Hacker (f.eks B50-L eller B50-S)

      Hei!

      Problemet med den er vel at den er dobbelt så dyr! B50-7s med gir koster 1990 kroner!

      A50-10s koster 1180 og A40-12s koster 985,-.

      Eivind
      Great Planes Fling
      Great Planes Slinger
      E-Flite Edge 540
      Tragi 704X
      Multiplex Funjet
      Multiplex Easyglider
      EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
      Valenta ASW 17
      Futaba 10c FASST

      Comment


      • #4
        Helt enig med deg der, men hvis du skal ha en motor som trekker en 4-5 Kg rett opp uten å bli for stor så blir det vanskelig å komme utenom gear.

        Greier du deg med et mer moderat stig så fungere A-serien og sikkert flere andre motor fra andre produsenter.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Helt enig med deg der, men hvis du skal ha en motor som trekker en 4-5 Kg rett opp uten å bli for stor så blir det vanskelig å komme utenom gear.

          Greier du deg med et mer moderat stig så fungere A-serien og sikkert flere andre motor fra andre produsenter.
          Ja, det var det jeg tenkte på. Skal ikke rett opp!! Håper på et stig på 45/50 grader.

          Takk skal du ha!
          Great Planes Fling
          Great Planes Slinger
          E-Flite Edge 540
          Tragi 704X
          Multiplex Funjet
          Multiplex Easyglider
          EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
          Valenta ASW 17
          Futaba 10c FASST

          Comment


          • #6
            Jeg har ikke brukt Hacker selv så derfor ikke noe uttalelser om dem...

            Men derimot har jeg prøvd av de nye AXI med PG-gir. Så langt har 2217+PG overrasket meg i positiv forstand. På byggebordet ligger nå min XL3200 og skal gjennomgå en operasjon der vitale organer byttes. Jeti Phasoren skal ut av snuta og AXI 2820 med PG-gir skal inn. Propell; 18,5x12 Jetien som hives ut er "ekvivalent" til Mega AC 22/45/3E som du nevner, men dog sannsynligvis noe slappere siden Megaene er en klasse bedre kvalitet og effektivitet. Håper på merkbart bedre stig med AXI-kombinasjonen. Blir tidligst luftet søndagen, så derfor kan jeg ikke si noe ennå om prestanda, skal kjøre 4S. Regner med at 2826 med PG vil gjøre det du forventer i massevis! Telte på fingra, men fant ut at det ble for voldsomt med den og 5S i XL`en, som bare er 3,2 meter i VS.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Monterte en Hacker B50/ 11s med 18" klapp i min 2M Siren hotliner i går kveld
              Truet inn en 4s 4000mah pakke også. vart vertfall eit heftig oppsett til det lille flyet
              vart eit dyrt oppsett totalt,men hadde liggende 6 stk batterier og en 70A esc så sparte litt der
              Fikk eit strømtrekk på 58A og 770W
              blir kanskje maiden i dag om været holder.
              Alt som kan fjernstyres.
              ---------------------------------------------
              The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
              Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
              Steinar Kvarme.

              Comment


              • #8
                Best performance iforhold til pris = NEU motorer!
                -Jim Johansen-
                Flyklart:
                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                Under construction:
                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                Comment


                • #9
                  Da var min trofaste gamle XL3200 prøvd med AXI sin kombinasjon 2820/8 og PG-gir. Forskjellen fra det gamle oppsettet med 45/3 og 14" propell var stor AXIen med gir var omtrent like stor og tung som Phasoren var alene. Jeg brukte samme batteripakkene, 4S3700. Tidligere hadde jeg stig, altså jeg vant høyde. Med den nye motorkombinasjonen stiger det kraftig. Ikke 90 grader men god fart og 60-70 grader.
                  Kan bare tenke meg at 2826-kombinasjonen på 5S må bli et rimelig og svært godt fungerende oppsett til 3-4 kilo seilfly! XL`en min veier 2,6 kilo flyklar.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Det høres bra ut Joo!!

                    Har allerede bestemt meg for å gå for AXI'n!

                    Har en Valenta ASW 17 som blir elektrifisert med 2826/8 med PG.

                    Den veier 3,5 kg som slepemodell, blir nok ikke tyngre enn det 5s pakka veier tenker jeg!

                    Bør bli bra!!

                    Takk skal du ha!

                    Eivind
                    Great Planes Fling
                    Great Planes Slinger
                    E-Flite Edge 540
                    Tragi 704X
                    Multiplex Funjet
                    Multiplex Easyglider
                    EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
                    Valenta ASW 17
                    Futaba 10c FASST

                    Comment


                    • #11
                      Fikk tatt maiden på siren på Torsdag kveld.vart som forventet,den fløy som en rakett,stiger vertikalt uendelig har ikke flydd siden,da eg sitter på cypros å skriver dette )
                      Alt som kan fjernstyres.
                      ---------------------------------------------
                      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                      Steinar Kvarme.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by elektrodude View Post
                        Fikk tatt maiden på siren på Torsdag kveld.vart som forventet,den fløy som en rakett,stiger vertikalt uendelig har ikke flydd siden,da eg sitter på cypros å skriver dette )
                        Det hørtes herlig ut!!

                        Kos deg!!

                        Eivind
                        Great Planes Fling
                        Great Planes Slinger
                        E-Flite Edge 540
                        Tragi 704X
                        Multiplex Funjet
                        Multiplex Easyglider
                        EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
                        Valenta ASW 17
                        Futaba 10c FASST

                        Comment


                        • #13
                          Takker.
                          Flyr faktisk litt her nede også,har med meg en 2.6m Power foile kite som eg lufter når det blir kjedelig å drikke øl i lag med kjerringa
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • #14
                            Spennende eibergg, gi beskjed om du blir fornøyd eller om det ble for pinglete. (Du havner rundt 4 kilo da?) Har en seiler der en 2826 med gir kunne vært nok. Neu frister alltids, men prisen er langt over det dobbelte.
                            Det jeg glemte, men hadde planer om å gjøre; skulle slenge RAM2 i modellen og gjøre et stig med Phasoren før jeg bytta så jeg fikk ut logga kurver som viste hvor stor forskjellen ble... Men huska jeg det?
                            Det sprøeste er at det var omtrent samme strømtrekket på begge oppsettene. Kosa meg i dag, poppa termikk overalt.

                            Kypros og øl? Høres ut som en av de utvalgte som får ferie
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Da er endelig maiden med Valenta ASW 17 og AXI 2826/08-PG4 gjennomført.

                              Og hvilket stig!! God fart på 70/75 grader stig! Ferdig oppsett med 5s LiPo og RFM 20x13 klappropell veier ca. 4,2kg. Det var så mye trøkk at det var helt uproblematisk å kaste modellen i gang selv!!

                              Anbefales på det varmeste!!

                              Eivind
                              Great Planes Fling
                              Great Planes Slinger
                              E-Flite Edge 540
                              Tragi 704X
                              Multiplex Funjet
                              Multiplex Easyglider
                              EMS Ventus 2c Klapptrieb, 4,8m
                              Valenta ASW 17
                              Futaba 10c FASST

                              Comment

                              Working...
                              X