Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix 2.5.a Beta er ute

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Øyvind M View Post
    hvis jeg kjøper en version 2.0 . får jeg da oppgradert til 2.5b?
    eller må man betale for alle oppgraderinger som i Realflight?

    forresten. er det noen synspunkter vs realflight? er phoenix sin heli sim bedre og mer realistisk?
    Kjøper du en Phoenix versjon så får du alle oppgraderingene gratis!

    Comment


    • #17
      det er jo nice

      men hvordan er det i forhold til realflihgt? noen som har begge deler og har erfaringer å dele?
      er en budsjett pilot(student) derfor jeg spør
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #18
        Phoenix slipper nye modeller og patcher månedlig, så man får faktisk følelsen av at produsenten konstant jobber med å stadig forbedre produktet sitt. Bruker G4.5 til fly, og Phoenix til heli. Grafikken i Phoenix er nok hakket bedre, mens utvalget av modeller er bedre til G4.5. I phoenix er man begrenset til produsentens egne, men de lager stadig nye. Synes kanskje heliet oppfører seg litt vel eksemplarisk på begge simulatorer, og at det meste går i overkant på skinner. Men på en annen side, så har jeg sikkert en del å hente på mitt eget oppsett, og gyro i virkeligheten.

        Jeg ville nok sagt som så: G4.5 til fly, og Phoenix til heli. Så får du se hva du kommer til bruke mest, og velge den. Begge har jo støtte for begge deler.
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment


        • #19
          Og såvidt jeg har funnet ut, kan man kun benytte fotorealistiske flyfelt i Phoenix. Noe jeg missliker.

          Men jeg er enig med johanngj, Phoenix til helikopter og Realflight til fly. Valgte selv Phoenix til slutt, da de har modell av Rave450. Men savner fly som går fort, og med det mener jeg styggfort, som hotlinere og pylon modeller.

          En annen ulempe, er at man må benytte egen stikke i Phoenix, burde vært mulig med begge deler. En annen ting er at det kun er tilgjengelig 8 kanaler, der kun 4 er analoge/trinnløse whatever, mens resten er 2 pos. brytere, uavhengig av hva stikka gir. 3 pos. brytere på stikka fungerer som 2 pos. bryter i simulatoren, samme gjelder skyvebrytere. Fungerer også kun somm 2 pos. brytere.(correct me if I'm wrong)

          I Realflight fungerte en random usb radio med 3 pos. bryter som en 3 pos. bryter i simulatoren.

          Så hvilken du skal velge, er avhengig av hva du skal fly. Aerofly er vel også en simulator som bør vurderes. Den er vel like god om ikke bedre på fly enn Realflight. Nå har jeg ikke testet den på en stund, så det kan ha endret seg.
          Last edited by orjanp; 24-09-09, 19:12.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #20
            jeg flyr vel bare heli, så er vel valget enkelt

            takk takk!
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #21
              Originally posted by orjanp View Post
              Men savner fly som går fort, og med det mener jeg styggfort, som hotlinere og pylon modeller.
              Har du prøvd "edit"? Den pylon-raceren kan få seg en boost, uten at jeg vet hvor realistisk resultatet blir.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #22
                Har lastet ned den selvgående demoen av 2,5. En ting som er merkelig er at lydstyrken ikke endrer seg når modellen er nære/langt borte. Høres ut som modellen som vises er lydløs, og det står en modell i nærheten og varierer turtall !! Er dette bare en feil i demoen, eller er fullversjonern slik også ?
                Bfight 210
                De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                Phoenix RC Club

                Comment


                • #23
                  Personleg synest eg at nettopp denne lydstyrkeproblematikken faktisk er litt irriterande i Phoenix. Eg synest at den er litt sånn "på/av", og at den burde ha hatt litt meir glidande overgang. Lydstyrka går jo ned når modellen er langt unna, men endringa skjer litt for brått. Ein kan fly eit stykke unna utan at ein merkar at lyden går ned. Real Flight er mykje betre på akkurat dette.
                  Så ja, eg synest at det er ein feil i fullversjonen! Kan ikkje seie at eg har merka at betaen (v3) er så mykje betre heller...
                  Runar Sandnes
                  Medlem i Gloppen modellflyklubb

                  ------
                  Constantly fighting gravity

                  Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                  Comment

                  Working...
                  X