Announcement

Collapse
No announcement yet.

Freewing SU-34

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Freewing SU-34

    Nesten ferdig med å sette sammen min mye isoporjet. Jeg har laga vingene avtagbare for å kunne frakte flyet i den lille sportsbilen min, men ellers har jeg ikke gjort noen forandringer. Det gjenstår å montere mottaker og sette opp kontrollflatene. Får se om jeg gidder å gjøre den ferdig og fly i løpet av uka. Jeg driver mest med sykling når det er fint vær nå.

    Epoksylimet som fulgte med er bra til isopor, og delene passer fint sammen så monteringen var problemfri.
    Attached Files

  • #2
    Den ene motoren var ikke tilkobla regulatoren sin. Fort gjort å fikse.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Jeg tok akkurat jomfrutur med den. Den flyr ikke like fint som F-5 gjorde, men det virker som den flyter bedre. Thrust-vectoringen var ikke helt det store på første turen. Hele turen foregikk uten problemer, men flyet vagget litt, muligens fordi jeg har den litt nesetung.

      Comment


      • #4
        Video fra i dag:

        Den kan gjøre noen latterlige krumspring i lav hastighet, men thrust-vectoring har liten nytte i roll-aksen.
        Last edited by tahustvedt; 28-11-09, 17:52.

        Comment


        • #5
          Den linken var nok til en helt annen video
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Oops. Sånn, da var det fiksa. Gamlelinken var ikke så langt unna noe C.S.Lewis ville sagt, kanskje. Hehe

            Comment


            • #7
              Spennende prosjekt! CS hadde sikkert likt det også, men det er heller tvilsomt (men ikke utenkelig) at han ville likt den youtube-videoen.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Fungerte jo flott!
                Hvem selger de kittene? Jeg har liggende noen flotte TopModel børsteløse DF-motorer jeg burde fått brukt til noe.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Jeg har ikke sett den i Norge, jeg kjøpte min fra Loading...

                  http://www.hobby-lobby.com selger den også.

                  Comment


                  • #10
                    Tok noen bilder av samme modell (tror jeg) idag på isen på Elgsjø.
                    Attached Files
                    -Jan Erik Arud

                    Comment


                    • #11
                      Veldig bra bilder! Jeg hadde lyst på blå, men den var ikke tilgjengelig enda da jeg handla.

                      Comment


                      • #12
                        Flotte bilder av modellen min på Elgsjø. Kjøpte den herfra:
                        Just a moment...

                        Comment


                        • #13
                          Jeg kjøpte flyet tilbake fra han jeg solgte den til i går. Skal sette inn ChangeSun viftemotorer med 12 blader for å bli kvitt gnålelyden. Jeg printa også en skjerm til fremhjulene da jeg opplevde at FOD ødela en vifte sist jeg hadde den. Megateit plassering av fremhjulet, spør du meg. Usikker på om denne skjermen vil gjøre det bedre eller verre. hehe.
                          Attached Files

                          Comment

                          Working...
                          X