Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fast montert nesehjul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fast montert nesehjul

    Har en trainer modell som jeg er blitt anbefalt og koble fra styring på nesehjulet og sette styringen fast permanent. Er det noe som har gode forslag på hvordan dette gjøres?

  • #2
    Hvorfor i alle dager skulle du ville gjøre det? Det er flere fordeler med styrbart nesehjul...
    Jan Fredrik Bjordal
    www.JetsOfBergen.no

    This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

    Comment


    • #3
      Originally posted by JanFredrik View Post
      Hvorfor i alle dager skulle du ville gjøre det? Det er flere fordeler med styrbart nesehjul...
      Det er en sannhet med modifikasjoner - de fleste ARF EPP flyene med styrbart nesehjul har en kvalitet på mekanikken som i beste fall egner seg til å styre på parketten hjemme i stua. Kommer du ut på stripa med "naturlig" gresshøyde ender de som regel i katastrofe!
      Har en menge eksempler på dette fra Ekeberg hvor det kommer noen nybegynnere som har kjøpt seg en EPP ARF og skal ut å fly - i lufta kommer de men etter en landing fungere ikke det styrbare nesehjulet mer.

      Har du en ordentlig bygget kvalitets "trainer" så er det en helt annen story!
      Last edited by Quadrocopter; 27-08-09, 21:39.

      Comment


      • #4
        Vet ikke hvorfor, men jeg tenkte selvfølgelig på en fuel trainer. Alt det andre er bare isoporfly
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

        This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Quadrocopter View Post
          Det er en sannhet med modifikasjoner - de fleste ARF EPP flyene med styrbart nesehjul har en kvalitet på mekanikken som i beste fall egner seg til å styre på parketten hjemme i stua. Kommer du ut på stripa med "naturlig" gresshøyde ender de som regel i katastrofe!
          Har en menge eksempler på dette fra Ekeberg hvor det kommer noen nybegynnere som har kjøpt seg en EPP ARF og skal ut å fly - i lufta kommer de men etter en landing fungere ikke det styrbare nesehjulet mer.

          Har du en ordentlig bygget kvalitets "trainer" så er det en helt annen story!

          Ja det er som du skriver her, at den blir heller lite styrbar på stripa. Det er en odrinær trainer (ARF) med glow motor. Ser ikke for meg at noe liming er akuelt for å feste nesehjulet.

          Comment


          • #6
            Er det noen som har en tutorial eller guide til hvordan en kan feste nesehjulet når det er koblet fra styringen? Har nylig koblet det fra på min nye Cessna 182 EPO, men har problemer når det kommer til å låse dem i en rett-frem-posisjon.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Aoyama View Post
              Er det noen som har en tutorial eller guide til hvordan en kan feste nesehjulet når det er koblet fra styringen? Har nylig koblet det fra på min nye Cessna 182 EPO, men har problemer når det kommer til å låse dem i en rett-frem-posisjon.
              Er det ikke bare å ta den stanga hjulet sitter på, lage en 90graders knekk til siden på toppen som man klemmer fast til torpedoveggen med et par skruer?
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #8
                Originally posted by bad scientist View Post
                Er det ikke bare å ta den stanga hjulet sitter på, lage en 90graders knekk til siden på toppen som man klemmer fast til torpedoveggen med et par skruer?
                Skal prøve på det. Tusen takk.

                Comment

                Working...
                X