Announcement

Collapse
No announcement yet.

Petrausch North American Harvard AT-6 1:3,74

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Da fikk jeg flydd noen nydelige turer på Skoger i går. Motoren går bra, men var litt uheldig med cowlingen da jeg hadde bommet litt på feste på den ene siden. Det resulterte i at propellen subbet borti og slipte litt rundt selve cowlingfremkanten. Den er på bordet og støpes opp for øyeblikket.

    Ellers så flyr den nydelig, motoren går fint men den er fortsatt litt fremtung og jeg er uvant med vekten, noe som gjør landingene litt langt innpå...

    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #77
      Knalltøff klassiker med fet lyd. Gromt!
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #78
        han her er på vei, tror han passer bra.

        Burde vel installert en liten ghettoblaster med litt Glenn Miller for å skape den store stemningnen

        Click image for larger version

Name:	usaaf_qs1.jpg
Views:	1
Size:	39.3 KB
ID:	580084Click image for larger version

Name:	usaaf_qs3.jpg
Views:	1
Size:	37.7 KB
ID:	580085
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #79
          Er det forresten noen gode cockpitbyggere der ute som kjeder seg og har litt for mye tid så kan betalt oppdrag fås av meg....

          PM eller still opp her
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #80
            Har du fått på plass skalacockpitt? Og er det isåfall mulig å få se noen bilder?

            Comment


            • #81
              Nydelig maskin Alf!
              Får vi se den på Kjeller 3.juni eller?
              Stig-Arne Isaksen

              Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
              Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
              Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

              Comment


              • #82
                Kanskje fullsize, min trenger en kraftig reparasjon av senterseksjonen...

                Innfestinger til understell er verdiløse og blir litt nye spant+ +

                Og ingen cockpit fortsatt grunnet for mye fly og prosjekter både privat, hobby og jobb

                Mvh
                Alf
                ____________________________
                Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                Comment


                • #83
                  Om du sender måla og tegninger på den cockpitten kan jeg se hva jeg får gjort? Om du er inntresert da Hva skjedde foresten med senterseksjonen?

                  Comment


                  • #84
                    Den stoppa, resten fortsatte!
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #85
                      Så flyet ble dratt i to om jeg forstår deg rett?! :O

                      Comment


                      • #86
                        Neida, var heldigvis ikke så ille...

                        En kombinasjon av varm motor som stoppet på tomgang og en liten balooning gjorde susen på senterseksjonen.
                        Splittet den mer eller mindre i to deler. Understellet er festet i skinnet med en finerplate under men den er ikke integrert i noen form for spant. Kunne kjøt ny seksjon, men det vil garantert skje igjen så derfor modder jeg den jeg har. Den splittet seg i støpeskjøten foran så det vil ikke bli noe synlige skader.

                        Sier gjerne jatakk til cockpithjelp men må vurdere hvordan jeg skal gjøre det. tror det blir å splitte rammen en cm under cockpitglasset rund baut og lage en komplett cockpit man kan sette ned og feste med en skrue ...

                        Du kan evt se bilder så du kan drodle på ideer der?
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #87
                          Click image for larger version

Name:	_MG_2968.jpg
Views:	1
Size:	120.3 KB
ID:	588043Click image for larger version

Name:	_MG_2969.jpg
Views:	1
Size:	123.8 KB
ID:	588044Click image for larger version

Name:	_MG_2970.jpg
Views:	1
Size:	125.2 KB
ID:	588045Click image for larger version

Name:	_MG_2971.jpg
Views:	1
Size:	135.5 KB
ID:	588046Click image for larger version

Name:	_MG_2972.jpg
Views:	1
Size:	133.5 KB
ID:	588047

                          Her ser dere skaden og den etter min mening altfor dårlige konstruksjonen. Basicly så er understellet skrudd i en finerbrakett som kun er limt i skinne og ligger innpå vingespanet som er ytterst med 2-3 cm...
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #88
                            Oi, oi! Det så ille ut, men om jeg skjønner deg rett så ser skadene værre ut enn de er? Kan kikke litt på cockpittbilder av Harvarden og gruble litt på ideer jeg Si ifra om du trenger kontaktinformasjon og sånt så kan jeg sende det på PM

                            Comment


                            • #89
                              Er faktisk ikke så ille. Dessuten er hele oversiden hel og pen. Men må inn med spant som er tilpasset overside og bunn og hvor jeg freser plass til nye understellsbraketter.

                              Sender deg en PM litt senere ang cockpit. Tror det blir vinterarbeid....
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment


                              • #90
                                Uff da, dette var ikke bra. Kan forsåvidt fikses ved enkle grep,- men da må det inn noen forsterkninger.

                                Det er litt vanskelig å bedømme ut fra bilder alene, men for meg virker det som om produsenten har "glemt" å matte ned skallene for å få vedheft. Glassfiberstripa i forkant virker dårlig støpt fast og hjulbrønnene som skal sitte fast i trespantene har jo ikke feste i det hele tatt. Har de glemt å slipe ned/avfette overflaten før sammenstilling?

                                Kreftene fra understellet må taes opp i en struktur som muliggjør en fordeling av kreftene i vinge og kropp,- denne strukturen er ikke-eksisterende på de bildene du viser. Jeg ville sendt bildene til Petrausch for å få en kommentar.
                                Tom Erik Smedal
                                www.artistic3D.net
                                www.photopia.no

                                Comment

                                Working...
                                X