Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align Fun-Fly '09 - "Reisebrev"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align Fun-Fly '09 - "Reisebrev"

    Hei!
    Tenkte jeg skulle benytte anledningen til å poste et slags resebrev fra Taiwan. Roger og meg kom hit fredag og skal være frem til tirsdag. Desverre får jeg ikke importert bilder og video fra kameraet så de eneste bildene så langt er fra telefonen. Mer vil komme straks vi er hjemme

    Vi ankom fredag formiddag lokal tid etter 20t reise. Da bar det rett til fabrikken hvor vi fikk snoke rundt i lokalene samt se på noen av de nye modellene. De første som kommer nå etter 250 SE er en 600N og 700N i limited edition - dvs med blankt hode og i komboer med servoer, gyro etc.
    Vi var nokså trøtte til slutt etter 36timer uten søvn, det blir ikke noe bedre med 35 grader i skyggen

    I dag startet selve stevnet, og det er et stort opplegg. Mye flott og spektakulær flyving, samt innslag fra nasjonal kultur og lokalmiljø. Blant de mest imponerende var 5 år gamle Kim fra Korea, fantastisk.

    I tillegg fikk vi sjansen til å se nærmere på aligns kommende flybarless system, det er fortsatt i prototype men skal være klart en gang neste år. Vi fikk snakke med utvikleren, samt klå litt på utstyret. Den vil passe i alle modeller fra 450 og oppover, 3-akse, innebygget governor og mottaker for både spektrum satelitter og et kommende lignende kompetibelt system fra futaba. Det blir også mulighet for å lagring/importering samt at det har store utvidningsmuligheter etterhvert - det ble nevnt både gps, tempsensor, høydemåler etc. Dog vil ikke dette komme i første versjon, men mulighetene er der. Det er nå ca 50 enheter til test rundt om i verden, og tilbakmeldingene er meget bra. Utvikleren (tysk) og testerene synes alle den er bedre enn eksisterende alternativer, vi får vente å se Prosessoren er meget kraftig og oppsettet skal være meget enkelt for den jevne bruker mens de mer krevende pilotene skal kunne enkelt tilpasse den sin smak.

    Dagen ble avsluttet med god middag og nattflyving, samt et "heidundrande" fyrverkeri vi aldri har sett maken til.

    Vi kommer tilbake med mer,

    knutJ & roger
    Attached Files
    Last edited by knutJ; 05-09-09, 19:55.

  • #2
    Nice...Fint bilde av Roger forresten haha...
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Her ser jeg vi nordmenn har mye å lære ift. stands... Enkelt å selge stæsj med slik "overtalelsesmakt" som Align stiller opp med bak disken, hehe
      -//\_____________
      // Steinar Forshaug
      / 2 x T-Rex 700 . T-Tex 500ESP . Futaba 12FG
      www.mikronor.no
      Phoenix RC Club . AKMHK . OHK

      Comment


      • #4
        Flotte "utstillingsdokker" bak disken på det ene bildet der gitt. EleFun dere har noe å lære til neste års EleFunFly
        Terje Fagermoen
        Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
        Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

        Comment


        • #5
          Originally posted by tfagermoen View Post
          Flotte "utstillingsdokker" bak disken på det ene bildet der gitt.
          Synd de ikke følger med noen av comboene til Align
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

          Comment


          • #6
            Søndagens resultater viste til slutt at Alan Szao vant med Duncan Osbourne på andre. De var de to pilotene som fløy de største øvelsene, mens øvrig flyving var preget av veldig mye piruettering nærme bakken . Imponerende kontroll på de fleste pilotene og mange av de Asiatiske pilotene viste også veldig bra flyving.

            Dagen ble avsluttet med softgun-skyting på foam-modeller samtidig som det var noen elektrohelikopter i lufta, totalt texas og det endte med mange vrak på bakken.
            Et par telefonbilder også

            .knutJ & roger
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Hallo gutta.

              Takker og bukker for fint reisebrev.
              Spesielt nå som jeg selv stort sett har Align i "hangaren"
              Høres ut som om dere har sett og opplevd litt av hvert.
              Gleder meg til å se noen filmklipp når dere er hjemme igjen

              Bilde av Roger syntes jeg var så fint at det går jeg med i lommeboka haha

              PS. Roger, satte stor pris på E-sky capsen
              Philip
              www.airheads.no
              Hobby24.no

              Comment

              Working...
              X