Announcement

Collapse
No announcement yet.

Finnes det noen bøker å få kjøpt angående bygging?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Finnes det noen bøker å få kjøpt angående bygging?

    Jeg har ikke mange modeller på nakken og har sykt mye fortsatt å lære. Fins det en rimelig tykk bok som forklarer greit hvordan man monterer ett fly, med en rekke eksempler på problemer man kan komme borti når en bygger?

    Regner med at markedet er vel lite i norge, og at man må ty til engelsk, men det er ikke noe problem.

    (Finns ikke slikt, så tror jeg at man fint kan lage en slik bok, med 20-30 års erfaring i modellbygging)
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

  • #2
    Jeg har sett litt på denne en stund, men hverken kjøpt eller lest, men omtalen virker spennende. Ser ut til at den er mer rettet mot design av dine egne fly, men vil tippe at man får mange tips selv for oss som bygger kit.

    Amazon.com

    Comment


    • #3
      Her finner du noen bøker: 500 Internal Server Error

      Ved siden av Stensbøls gamle og derfor utdaterte bok har jeg denne:
      500 Internal Server Error
      Mest for dannelsens skyld, det meste av stoffet er litt på siden av det jeg driver med.

      Sist jeg var innom NAK-shop var det tynt i modellflyhyllene som vanlig, så jeg tviler på at alle titlene i web-shopen er tilgjengelige.
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        RCstore.com har bøker om temaet. Se under Books - Plane/heli. Har ikke handlet derfra, men ser de tar internasjonale ordre.
        Automobilia.no hadde et par bøker om dette for ca 2 år siden, men jeg finner ikke på nettsiden nå. Ta evnt en sjekk med dem på telefon 22 60 86 00, eller bookshop@automobilia.no
        Spektrum DX9 • Extreme Flight Laser 60" • Aeroworks 260 60-90 (elektro) • Seagull Cessna 152 (elektro) • Extreme Flight Extra exp 70" • GB-Models YAK 55 1,8 meter • Og litt annet småtteri

        Comment


        • #5
          Ikke en bok, men det er mange tips å hente her
          Airfield Models - Model-Building Tips - General Construction

          Comment


          • #6
            Logg deg inn på RCSB - The R/C Scale Builder Community Et vell av tips og triks!

            Comment


            • #7
              Det ligger my gratis info om bygging på nettet. Great Planes har lagt ut alle manualene til modellene sine. Både kits og ARF. Jeg lærte mye i sin tid fra å bygge Ultra Sport 60 fra byggesett. Ikke siste skrik innen design, men byggeteknikken er fremdeles gangbar.
              Great Planes RC Products | Horizon Hobby

              Er du på jakt etter det råest av det råe innen japansk byggeteknikk er denne siden vært et besøk. Bildene forklarer det meste.
              http://f3a.sakura.ne.jp/radiocontrol...dction_01.html

              Henning

              Comment

              Working...
              X