Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beste 2xx helicopter der ute?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beste 2xx helicopter der ute?

    Vurderer å gå til innkjøp av et 2xx helikopter. Men hvilket er å anbefale? Trex 250 eller Gaui EP 200? Eller kanskje noen andre?

    Synes det blir litt dyrt å krasje min Rave450, så jeg var ute etter noe mindre som var billigere å krasje, men fortsatt mulig å fly 3D.

    Nå er det ny Trex 250 på tur, så det er kanskje mulig å plukke opp en gammel versjon til fornuftig pris. I tillegg er det også endel av dem på bruktmarkedet.

    Noen som har tips?
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

  • #2
    T-rex 450pro etter min mening....
    Kan få kjøpe min 250 flyklar hvis du vil.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Originally posted by orjanp View Post
      Vurderer å gå til innkjøp av et 2xx helikopter. Men hvilket er å anbefale? Trex 250 eller Gaui EP 200? Eller kanskje noen andre?

      Synes det blir litt dyrt å krasje min Rave450, så jeg var ute etter noe mindre som var billigere å krasje, men fortsatt mulig å fly 3D.

      Nå er det ny Trex 250 på tur, så det er kanskje mulig å plukke opp en gammel versjon til fornuftig pris. I tillegg er det også endel av dem på bruktmarkedet.

      Noen som har tips?
      Jeg sjekket delepriser til min nyanskaffede 250 nå nylig og la merke til at deleprisene på 250 virket høyere enn på 450.
      Men er du ute etter treningsheli ved siden av en Rave450 som skal være billig å krasje vil jeg anbefale T-rex 450SEV2. Eller 450pro som er bedre å fly, men blir nok et litt dyrere alternativ.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        I den størrelsen vil jeg anbefale SJM180. Den er nok litt vanskeligere å justere, men ferdig satt opp er den veldig stabil og utrolig solid. Rimelige deler også.
        http://www.micro-hobby.com/product_i...b2d04d2caf8333

        SJM215 er også et godt alternativ, lettere men ikke like solid bygd.
        GunnarO
        ----------------------
        WhirlwindFighterProject.org
        sigpic

        Comment


        • #5
          Takk for tipsene. SMJ 180 kan jo se interessant ut.

          En av årsaken til at jeg vurderer en 200 modell, som jeg glemte å nevne, er at det er lettere å få flytid med dem, siden de ikke trenger store plassen. Kan ta den med ut i hagen. Med en 450 modell må jeg dra ut av hagen.

          roadrune:
          Hvorfor skal du kvitte deg med din? Vil tro at prisen blir litt før høy med et ferdig oppsett? Har litt deler jeg kan benytte, slik at jeg egentlig ikke trenger komplett oppsatt heli.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #6
            Jeg selger min rett og slett fordi jeg ikke liker den.... Det er ingenting i veien med den, jeg liker bare ikke å fly med den.

            Den er med Spartan og DS3500 på halen, og har modden til Heim Joint med kinesiske vekter samt doble lager i halen, kunne tenke meg 4000,- komplett med frakt.

            Ellers så har jeg en combo (kun med motor og esc) ny i eske (med plastikk-uåpnet) som jeg vil ha 1500,- inkl. frakt i Norge for.

            Edit: den komplette kommer med en del deler også.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment

            Working...
            X