Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vedafjell i Sandnes, hangflyging, noen som flyr der?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vedafjell i Sandnes, hangflyging, noen som flyr der?

    Har kikket litt der opp og tenkt tanken at sikkert kan være fint å fly på hang der. Da kona kom hjem fra søndagstur i går kunne hun fortelle at det var en som fløy med en combatvinge der. Noen her som flyr eller vet om noen??????

    Det er to grunner til at jeg spør:

    1 jeg flyr på noen jorder med dirkete sikt opp dit, og det ville være kjipt å skyte hverandre ned.

    2 det kunne jo vært artig og prøve å fly sammen med noen

    Send gjerne en pm

  • #2
    flyr ikke der selv, tror ikke det er mulig å lande med annett en en combatvinge der

    Comment


    • #3
      Var opp og kikket selv forrige helg. Går an å lande mellom de to toppene. Han som flydde, fløy fra den nordre toppen (den laveste). Ved radiomasta er det bare stein og fjell.

      Comment


      • #4
        Hei. Hvor ligger dette fjellet? Tilkomst? Bor i Lyngdal men jobber på Forus, har en combatvinge liggende. Kunne gjerne tenkt meg å prøve meg på litt hangflyging.

        Comment


        • #5
          Du ser det fra Forus, det er det fjellet som ligger øst for Sandnes sentrum med radiomast på. Ikke Lifjell som ligger ytterst i Gandsfjorden.

          Du kjører opp til Skårlia øst og parkerer der. 10 min å gå på asfaltert vei opp til høydebassengt og deretter 20 min å gå på bratt sti opp.

          Se vedlagt kart.

          FINN kart - en ledende norsk karttjeneste

          tror det kan flys på mange vindretninger, avhengig av hvilken side du velger. Jeg har ingen erfaring med hangflyging men har veldig lyst til å lære det.

          Comment


          • #6
            Etter å traktet rundt om i fylket etter perfekte hang, kan jeg bare på det varmeste anbefale Rennesøy og følgende heng. -Vest siden av Sørbø (sør, sørvest,vest fint å lande)
            -Pilen 170 mho (nordvest, vest,sørvest, kjører helt opp) -Sel/ Vardefjellet 150 mho( nordvest, vest sørvest kjører helt opp, 10 min labbing) fint å lande. Reiser ut så ofte jeg kan.
            Last edited by Gotogate; 16-09-09, 22:39.

            Comment


            • #7
              Hei
              Kjenner til at det er flere fine plasser på rennesøy. Videre har en jo også Reve, Obrestad og Vigdel, det er sikkert flere andre plasser på Jærkysten også.

              Poenget mitt er at dette ligger i mitt umiddelbare nærområde, da tid er noe en stakkars familiefar er i manko av........ + at jeg som sagt flyr rett i nærheten selv. Det ville være trist og evt ødelegge for hverandre. Bedre og fly sammen da

              Comment

              Working...
              X