Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering: TT Raptor 50 Titan SE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja rare greier
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #32
      Originally posted by flypilot View Post
      Ja, var det jeg trodde også men om man ser nøye på siste bildet så ser man tydlig at det er slitemerker etter dingsen på røret som har gjort at røret har sprekt...mon tro om karbonrør er mer motstands dyktig?
      Skulle ikke tro at et karbon rør var mer slitesterkt når du for en ytre slitasje.
      - Erik -

      ------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

      Futaba 18MZ

      Comment


      • #33
        Håvard, jeg kom på en ting.
        Siden du har merker på bommen så har skjøtestykket vibrert såpass at den har truffet den.
        Hvis du drar skjøtestykket så langt du kan til venstre, er guiden langt unna da?
        Guiden bør ikke være mange mm fra denne posisjonen. Hvis den er det i ditt tilfelle så kan jeg forstå at det har vært en del vibrasjoner.
        Philip
        www.airheads.no
        Hobby24.no

        Comment


        • #34
          Nei, har den rimelig nærme ytterpunktet på guiden så det burde ikke være noe problem heller, men de første flightene var de guidene løse og var ikke festet skikkelig så de kan da ha flyttet seg såpass at det har blitt mere rom for vibrasjon akkurat der...må være det, ser ikke noe anna grunn...Skal fly litt i morgen og følge med litt på bommen og de guidene og sørge for at de holde rriktig avstand Har også satt på litt dobbelsidig teip på bommen akkurat der bare for å være på den sikre siden...så nå burde det gå greit.
          - Håvard Glad Andreassen
          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

          Comment


          • #35
            Originally posted by Arild Johansen View Post
            Juhuu… grattis med nybygd Raptor Titan 50 SE!

            Jeg valgte å ha servoen bak selv om jeg er direkte motstander av og sette en servo i dertil uønsket miljø. Årsak var at jeg ville ha med push-pull på collectiv pitch.

            Får se hvor lenge haleservoen holder…
            Har bygd en Titan SE, ville beholde puch-pull på collectiv, samt ha haleservoen sittende foran under canopy.

            Dette ble resultatet, har ikke fått testet det enda, men det ser greit ut og det fungerer.
            Attached Files
            MVH
            Kjell Kristian

            Comment


            • #36
              Det der var jo genialt...burde sende TT en mail og få dem til å inkludere den biten i kitet
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #37
                Et par bilder til, så kan dere se hvordan delen er laget
                Attached Files
                MVH
                Kjell Kristian

                Comment


                • #38
                  Originally posted by kjellkr View Post
                  Har bygd en Titan SE, ville beholde puch-pull på collectiv, samt ha haleservoen sittende foran under canopy.

                  Dette ble resultatet, har ikke fått testet det enda, men det ser greit ut og det fungerer.
                  Dette ser meget bra ut! Tar du opp bestilling på den fnutten Kjell Kristian?

                  Jeg har gått til det skrittet og fjerne push-pullen fordi bakmontert servo og fuel-helikopter passer så uendelig dårlig i sammen.

                  Sett en oppfinner og CC fres sammen så får man uante gode resultater
                  Arild Johansen

                  Modell-Helikoptersport
                  Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                  AHMHK

                  Comment


                  • #39
                    Hei Arild

                    Skal kanskje i garasjen i kveld, så da kan det skje ting. (Sender en PM.)

                    Enig med deg at bakmontert servo ikke passer sammen med fuel, ska se om denne fnutten passer på Raptor 90 også
                    Last edited by kjellkr; 26-11-09, 10:45.
                    MVH
                    Kjell Kristian

                    Comment


                    • #40
                      Det der.. Det er genialt! I tilleg til fett og olje på servoen, er det vel og mykje meir vibrasjonar bak enn framme. Dette kan vel og bidra til å skade haleservoen om den er bakmontert?
                      mvh
                      Åsmund Eikeland

                      - Thunder Tiger Raptor 50 Titan O.S 50SX-Hyper
                      - Align T-Rex 500 ESP
                      - AT-40 O.S 46LA MAX
                      - GAUI 500x Quad flyer

                      -Futaba 9c

                      Fitjar Modellflyklubb

                      Comment


                      • #41
                        Etter litt hentydning her på forumet var Kjell Kristian så snill at han laget en push-pull brakett som jeg kunne prøve på min Raptor 50 Titan SE. Spenningen var derfor stor når det lå en brun pose i postkassa i dag. Det er ikke det samme og se bling (les meget funksjonell helikopterdel) på bildet som det og holde det i hånden. Push-pull braketten ser ennå bedre ut i virkeligheten enn på bildene i tråden.

                        Braketten var meget nøye maskinert så spenningen var ikke noe mindre når den skulle monteres på 50’en. Etter litt roting i deleeskene fant jeg egnede skruer. 4 stk halefinneskruer til R50 er perfekt for gjennomgående innfesting. Passform og monteringsvennlighet skårer 10 av 10 på denne delen. Når linker og overføringsarmer monteres er geometri og opplining helt korrekt. Det som tar lengst tid ved monteringen er tilpassning av linken mellom overføringsarmen og collective vugga på 50’ en. Det tok vel hele 5 minutter for og få kappet linkene og tilpasset de. Det er en nødvendighet og bore opp hullene i servobrettet for elevatorservoen for og få gjennomgående innfesting av braketten. Ellers bør man være litt nøyaktig med servoledningen slik at den rutes uten at den blir liggende på kanten av utfresingen på braketten. Aluminium er hardere enn plast så det er greit og sørge for at servoledningen ligger fritt.

                        Det er rart TT ikke har konstruert og produsert denne delen selv i stedet for og måtte montere haleservoen bak i all vibrasjon og oljesøl for og få plass til TT sitt overføringssystem. Når collectiveservoen ligger 90º i forhold til linken blir det ingen optimal overføring uten at man har en løsning med push-pull. Med denne braketten får man både push-pull og halesevoen montert foran. Helt genialt!

                        Det gjenstår nå bare prøveflyging, men kveldene er litt mørke så jeg kommer tilbake info når dette er unnagjort.

                        Takk til Kjell Kristian som tok seg tid til og lage denne i ”workshoppen”
                        Arild Johansen

                        Modell-Helikoptersport
                        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                        AHMHK

                        Comment


                        • #42
                          Det var fint at den passet, dette er jo en enkel del for TT og støpe i plast, håper det kommer i framtiden

                          Lykke til med test tur, jeg tok min på lørdag, og det fungerte helt topp.
                          MVH
                          Kjell Kristian

                          Comment


                          • #43
                            Jeg ville vel kanskje sendt en liten mail til Quick UK, jeg! De er jo rimelig frempå med bling til Raptor, og etterhvert trex. Selv om man neppe blir rik av et slikt stunt, så måtte det jo være litt gøy hvis tegningene ble kjøpt av Quick UK og folk rundt om kunne kjøpe delen i alle regnbuens farger.
                            Med vennlig hilsen
                            Johannes Gjessing GMFK
                            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                            Comment


                            • #44
                              Det har dessverre drøyd litt med testturen av R50 med push-pull braketten til Kjell Kristian.

                              Været har vært litt ugunstig i det siste… I går der i mot kom jeg meg på flyfeltet for og se om mine forventninger skulle korrespondere med virkeligheten og det gjorde de. 50’en var strammere og mer presis på collective pitch enn tidligere så her burde TT sette i gang å masseprodusere.
                              Arild Johansen

                              Modell-Helikoptersport
                              Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                              AHMHK

                              Comment


                              • #45
                                Finnes det slike braketter å få kjøpt nå?
                                Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
                                Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
                                Futaba 12FG

                                Comment

                                Working...
                                X