Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kor lenge holder egentlig strikk?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kor lenge holder egentlig strikk?

    Hallo!
    Har ein AT-40 der eg bruker strikk for å holde vinga på plass. Disse blir dynka i olje fra motor kver gang eg flyr.(Noen måte å få mindre oljesøl også forresten?)

    Kor lenge holder egentlig sånne strikker? Eller kor lenge pleier dere å bruke de samme?
    Dette er av typen tykke kvite strikker.

    Takker for svar.
    Besøk http://www.mortenbilet.net for testar, bilder og tips om RC-fly!
    Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @EFnet eller #rchobby @QuakeNet!(Samme kanal på forskjellige servere)

  • #2
    SILICONE EXHAUST DEFLECTOR 8MM 32/90 BLÅ mye mindre oljesøl hobby forhandlere har denne

    Comment


    • #3
      Hvor lang er en strikk?

      Det er vel bare å strekke den ut og kjenne på spensten og se om det er sprekker (morken).
      Holdbarheten er vel avhengig av mange faktorer som gummitype, miljø og om den er utstrukket eller ikke. Tror ikke olje er negativt, heller tvert om.
      Fred Larssen

      Comment


      • #4
        Originally posted by hiTmanhiT View Post
        Hallo!
        Har ein AT-40 der eg bruker strikk for å holde vinga på plass. Disse blir dynka i olje fra motor kver gang eg flyr.(Noen måte å få mindre oljesøl også forresten?)

        Kor lenge holder egentlig sånne strikker? Eller kor lenge pleier dere å bruke de samme?
        Dette er av typen tykke kvite strikker.

        Takker for svar.
        Det er sollys/lys som først og fremst tar knekken på naturgummi. Ha alltid med reserve
        strikk. Test strekk evne på strikken før flytur.

        Redusere oljesøl: Forlenge eksos rør så langt bak som mulig (Nb mindre effekt og
        mere vekt) ... så den beste løsningen er selvsagt elektro

        Odd H.

        Comment

        Working...
        X