Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeti Duplex fra www.el-fly.dk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeti Duplex fra www.el-fly.dk

    Vi har akkurat fått bekreftet at Home - El Fly il levere en komplett Jeti Duplex løsning til test hos modellflynytt. En sendermodul og mottaker som sender begge veier gir muligheten til live avlesning. Sjekk ut info fra el-fly:
    Siden blev ikke fundet - El Fly

    Hva som blir levert til test er litt usikkert inntil de mottar forsendelsen i slutten av denne uken, men håper vi får til ett strømtrekk/spenningsviser, rpm og variometer i første omgang
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Jeti Duplex

    Jeg har benyttet dette systemet i ca. 3 uker, og det fungerer utmerket....Det finnes en lang tråd på rcgroups som belyser det meste med systemet. Den finner dere her: Jeti 2.4GHZ system with telemetry, easy-to-use sensors, and audio alarm! - RC Groups
    Med vennlig hilsen
    Baard Lindberg
    Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

    "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Da er varene på vei, og det er følgende som skal testes ut i første omgang:

      TU Universal int. modul er til indbygning i næsten alle sendere og kræver ikke at din sender har løst sendermodul. Når du kører Jeti 2.4GHz DUPLEX skal krystallet fjernes fra senderen, så slukker du automatisk for det gamle sendermodulet der er indbygget i senderen fra fabrikken.

      R8 modtager er kasse og den har data indgang der er ved siden af de to antenner ledninger. R8 er en Full Range modtager med fuld sendestyrke (Duplex signal)

      MRPM måler omdrejninger på en børsteløs motor via fase-måling.

      MVario måler højde. Viser absolut højde og relativ stig og synk.

      MUI 150 spænding(V) og strøm(A).


      Altså en meget spennende og innholdsrik pakke som kommer!

      Les om alle Jeti produktene her: Siden blev ikke fundet - El Fly
      Last edited by affa; 20-10-09, 22:27.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        Trøbbel i tårnet.........

        Hadde en ødelagt JR DSX9 som jeg håpet å få inn denne jeti enheten i for test, men det er desverre strømforsyningen som er ødelagt og gir en altfor lav spenning.

        Er det derfor noen som har en grei programmerbar FM sender som kan doneres til MFN for test så si gjerne ifra.
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          vil en optic6 fra hitec duge?

          Ronny
          Ronny Andreassen
          Sunndal/Vinnu
          Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
          3DHs 33" EPP
          JR 9303 2,4

          Comment


          • #6
            Det skal du ikke se bort i fra. Skal gjøre en liten research.... Will be back
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Ser helt klart ut som den kan brukes, er den donerbar?
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Det er den,send meg pm hvor jeg skal sende den.Kan få gjort det i morgen etter jobb.
                Ronny Andreassen
                Sunndal/Vinnu
                Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                3DHs 33" EPP
                JR 9303 2,4

                Comment


                • #9
                  Hva skjedde med denne testen? Ble det noe mer?
                  Terje

                  Comment


                  • #10
                    Den ligger klar i publiseringen og slippes så fort Edge artikkelen har ligget sin tid.
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Javel. Noen tanker om når dette vil skje? Jeg vurderer dette systemet for min graupner mc22, og skulle gjerne lest omtalen før jeg bestemmer meg...
                      Terje

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Te-raptor View Post
                        Javel. Noen tanker om når dette vil skje? Jeg vurderer dette systemet for min graupner mc22, og skulle gjerne lest omtalen før jeg bestemmer meg...
                        Jeg har bygget om 2 stk. MC-22 til dette systemet, og kan ikke si annet enn at det er en meget sikker og god ombygging. Har flydd med Jeti nå i ca. 1 år, og er ultrafornøyd. Systemet er kjempefleksibelt og stabilt.

                        Når det gjelder ombygging av MC-22 så er det så rett frem som det kan få blitt TU-2 modulen passer rett inn i skruehullene hvor 35 modulen har vært....Jeg kjørte først med både 2,4 og 35, men etter et par uker nappa jeg ut 35 modulen - 2,4 og spesielt Jeti systemet falt så i smak at jeg ikke lenger ville fly med 35.

                        Jeti systemet er veldig godt tilpasset Graupner sine MC radioer da det er drøssevis med tyskere og omkringligende land som benytter MC radioer. Modulen passer rett inn, og forrige dagen var jeg innom El-flight i frederikshavn på vei nedover på ferie og fikk en rykende fersk Jeti Mini Box som passer i bryterpanelet på MC-22 slik at displayet blir greit integrert i senderen og du kan lett se alle Jeti data der...

                        Jeg benytter selv en TU2, som har uttak for ørepropp, som er genialt når man har en variomodul, i tillegg har jeg MUI75 sensor som kan måle strømforbruk på lipo batterier.... De har en rekke sensorer som kan tilkobles....

                        Tror du vil bli meget fornøyd om du velger Jeti.....
                        Med vennlig hilsen
                        Baard Lindberg
                        Condor Modellflyklubb/Tønsberg Modellflyklubb

                        "I have no special talents, I am only passionately curious" - Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Takk for svar wizard!
                          Er rimelig sikker på at det blir Jeti. Det med at modulen passer i skruehullene til originalen var nytt for meg.
                          Terje

                          Comment


                          • #14
                            (MFN) ModellflyNytt.no
                            ____________________________
                            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                            Comment

                            Working...
                            X