Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pattern-ryktebørs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pattern-ryktebørs

    ... På tide å få satt i gang ryktebørsen; hva skal folket kjøre/leke med til neste sesong !?.

    Sender inn noen flotte linjer; Integral 2 custom .
    Neste års satsing.

    Kjell Olav.
    Attached Files

  • #2
    Xigris

    kommer vel snart ........
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Aries fra Naruke Hobby og Addiction EP fra Delro. Begge med Plettenberg. Aries er under bygging mens Addiction er på vei fra Tyskland.

      Henning

      Comment


      • #4
        ZN Integral med YS 170 (Rune G bygger, hehe) samt Blå Lorenz Laser med Erik Jensens gamle 170 satt inn.
        MVH

        Jon Gunnar Wold

        Comment


        • #5
          Modifikasjoner og gadjets er gøy, noe virker/virker ikke, men er jo en stor del av det som er morro,snadder for ryktebørsen!.

          Sender litt fra Integralen:

          * Toppvinge er jo Inn, måtte prøve dette. Laget en enkel tegning med passende mål, og laget en i balsa og skrudde fast i passende vinkel på passende sted.

          Resultat : Det skjer iallefall "ting" med modellen !
          * Veeeeldig kilen å kjøre vanlig med, uvant.
          * Knife-edge saker og roll ting er gøy.
          * Motor-sidetrekk måtte halveres. ( med og uten vingen montert)
          * sikrere stallturns


          Sideroret er "justert" for å forsøke å mykne opp litt rundt midten (mindre kilen). Det ble Splittet opp og felt inn balsa-biter + Lakk.

          Resultat : Vet ikke, skal prøve til uka, håper det virker !!


          * Senterhengslet høy-og bal ror ( originalt topp-hengslet). Grei jobb, men litt arbeid da... balsabiter+lakk.

          Resultat: Synes den ble bedre jeg, lettere å sette opp.


          *Gadjets : Har mange av de !! . Noen kjøper ting hos Bjørklund, andre hos lekebutikker ... . Prisen kan likevel bli den samme, men "gøy-faktoren" er jo myyyye høyere med feks en spinner i karbon! .

          Resultat: *Høy kul faktor
          *Blakk



          Kjell Olav
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Sette sammen Scorpion og komme sterkere tilbake neste år. Ellers ingen store planer.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Det blir Delro Addiction (EP) med en eller annen outrunner foran. Blir vekta akseptabel setter jeg vel inn en robust og velprøvd, men noe tung Axi 5330 F3A.

              For vintertrening blir det Sebart Miss Wind 50E
              hilsen

              ois

              Comment


              • #8
                Grisen står og hyler.. Eller ligger på (slakter)benken om dere vil, og venter på pågangsmot.. Versjon C1 UTEN skistativ. Ys170'n skifter igjen hjem, og Oxalysen får tilbake 160'n. Syntes 170'n blei litt i overkant for den modellen, også passer den suverent inn i Grisen vil jeg tro!

                Fikk handla masse Ys-nips og dill grisebillig av trådstarter, så da er jeg på nett neste sesong med hele 3 Ys'er i stallen. Tror også jeg tømte lageret til ProBuilt og Central.. Har en syk Ys som snart er frisk.

                Ellers skal jeg montere en.... hold dere fast.... Elektro Angel 50 i vinter!!
                Men kun som skolefly for Vingtor! Morsom satsning for å få fart på Pattern-spirene i klubben (Tusen Takk til styret som satt av over 10.000kr til dette!!)
                Jeg kan gi en pling når modellen er klar for skoling. (Må nok modifisere ene skole-radioen til Mode2 hvis det skal bli noe schwung tror jeg...)
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Høsten er fin å teste nye ting / ideer.
                  I gammel tradisjon starter jo normalt sesongen for meg nå, men dette året har jeg faktisk klart å lure meg ut i sommer også

                  Testet ut en sak på Integralen, ikke noe nytt egentlig, men plasseringen var ny for meg. ( ref Tysk F3A pilot, G. Ulsamer ).

                  Testet litt forskjellige typer, og endte opp med denne.

                  Jepp, denne blir sittende !


                  Kjell Olav
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Generelle rykter:

                    Som årelang prospect medlem (wannabee), fikk en utskremt medarbeider fra ryktebørsen komme inn på Vingtor RC-Club sitt månedlige klubbmøte på skøyen hovedgård (T&K).Denne klubben er virkelig aktiv og huser mange kunstfly-entusiaster. Her legges det mange taktiske grep, med bla foredrag om Imac / pattern ,triks , tips , osv (ref primus motor`s ; Rolf Meum , Tore Paulsen). Bra saker, folk er interessert i alle aldre. Dette gir jo frukter..

                    Ferske / varme rykter:

                    * Kristoffer Rosmo, en virkelig fremadstormende ung kunstflyger satser stort; han hadde med seg nyinnkjøpt sebart wind 110. Spekket med "state of the art" snadder som Hacker / jeti ..
                    hmm, utskremte medarbeideren fra Ryktebørsen trenger mye mer enn bare Canalizer og borrelås på vingene for å holde denne gutten bak seg på resultatlistene i tiden fremover!

                    * Jaran røsaker er ikke dårligere; Nye våpnet her blir Temptation med gullvarer: "full-size" Axi, nyeste F3A motoren fra disse.

                    Andre Rykter:

                    *Ikke fullt så unge,men fortsatt lovende Ø.Hoelsæter har fått klar Sebart Miss-wind 50. En virkelig flott modell, som jeg tror jeg hadde hengt over sengen min i stedet..
                    Det bygges også tidvis iherdig på Adictionèn.

                    *Meg!? ... Kjører fortsatt med borrelås og canalizer ...


                    Kjell Olav

                    Comment


                    • #11
                      Ryktebørs

                      Vel. Som Kjell O. nevnte så driver jeg å setter sammen en Piedmont Temptation. Hadde den ute for salg en lang stund, men ingen ville ha den. Bare vent til den kommer i lufta. Da er det nok noen som angrer på at de ikke slo til....
                      Har bestilt en Axi 5325 og en Spin 99. Regner med å greie å holde vekten på flyet nede, så håper at 5325 vil har krefter nok. Regner med det.
                      Driver også å restaurerer en Synergy. Skal bruke en 140 Rx. Må bygge ny vinge og reparere noen små ting på kroppen. Tror begge disse flyene vil bli midt i blinken for nordic kommende sesong. Hvis jeg bare nå får flydd litt så kan jeg gi Sverre litt konkurranse...

                      Har forresten startet en blogg. Vel, startet den for et par år siden, men skal prøve å oppdatere den litt oftere enn hvert annet år.

                      Der ligger det i hvert fall noen bilder av prosjektene....

                      Model airplanes (F3A)

                      Jaran
                      Jaran

                      Comment

                      Working...
                      X