Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling elektropakke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anbefaling elektropakke?

    Tenkte å kjøpe meg en modellflypakke.

    Kriteriene er:
    *Komplett pakke m/sender, servoer, batteri, motor, lader.
    *Må tåle en del kræsj, og må være lett å få tak i deler.
    *Batteriet bør helst funke om vinteren også, og helst vare 10+ min (gjerne også med mulighet for montering av ski) Utelukker dette LiPo?
    *Bør være nokså lettflydd, har bare litt simulatorerfaring.
    *Gjerne ha nok motorkraft (børsteløs?),byggekvalitet (og balanseror) til å klare litt sprell etterhvert(loops, kanskje inverted flying?)
    *Pris helst rundt 1400-2000.

    Så for mange år siden en video av noen asiater som hadde bygget et fly i et egenfremstilt materiale som lignet på en slags hard skumgummi, når de kræsjet flyet i betong bare spratt halen ut igjen fra 90 graders bøy. Finnes det slike masseproduserte modeller nå?

    Ser at EPP kanskje går for å være det mest hardføre nå, men innbiller meg at det ikke er i nærheten av så bøyelig?

    Vurderer RCS Cessna eller Sapac Wilga 2000 fra denne siden 404 - File or directory not found. , men vet ikke hvor mange kræsj så detaljrike modeller tåler. Tenkte kanskje mer i bane av et fly som ikke har noen hulrom, bare noen epp-plater på kryss :P

  • #2
    Great Planes (forhandles bl.a. av RCPro.no) selger noe de kaller for "Flightflex" modeller. Disse er bøyelige, men vet ikke noe mer om flyegenskapene.
    Wilga 2000 er et fantastisk fly (men bare i børsteløsutgave). Dette er av stiv isopor, men når den knekker får du rene brudd som er enkle å fixe med epoxylim.
    I tillegg er "Easy Star" eller "Twin Star" fra multiplex gode nybegynnerfly.
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Cessna 182 i EPO
      Throttlestore har noen fine modeller:
      Kjempesuksess - stor ny Cessna 182 i EPO - (MFN) ModellflyNytt.no

      40 size cessna
      Denne har du ventet på! - (MFN) ModellflyNytt.no
      Trond Nilsen

      Comment


      • #4
        Et meget billig fly som oppfyller noen av kravene dine er Art Tech Wingdragon Sportster, du får den komplett til 1200 med 2,4 ghz radio. Den tåler mye og deler er lett tilgjenglig og billig, men den er litt slapp. Jeg har oppgradert min med børsteløs motor og den flyr ganske bra med mer kraft, men da jeg satte inn en 300 watts motor ble det nok litt for mye, 200 watt er nok mer passende. Ellers kan jeg nevne at man nå får flottører til den som også kan brukes på snø/is.

        Comment

        Working...
        X