Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor får man kjøpt ultra fin "sand" til sandblåsing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor får man kjøpt ultra fin "sand" til sandblåsing

    Noen som vet hvor man får kjøpt sand til "mini" sandblåsnings utstyr (diameter på munnstykke er 0,5mm).
    Attached Files

  • #2
    Ikke sand...men glasspulver...

    Originally posted by Quadrocopter View Post
    Noen som vet hvor man får kjøpt sand til "mini" sandblåsnings utstyr (diameter på munnstykke er 0,5mm).
    Du trenger nok glasspulver...Ikke sand, den blir for grov for utstyret ditt...

    Kvalitetsleverandør av industriverktøy | AIL og Gasolin - Verktøy og maskiner til bil har det... Til noen helt borte i staure
    priser... Men, så dreier det seg om noen kilo i sekken da.

    Beste hadde vært om du finner et finmekanisk verkstede som også bruker
    sand / glassblåseutstyr og så fått kjøpe litt av disse...

    Mvh Einar - utblåst...

    PS...
    Tannteknikkere bruker visst også slikt utstyr...

    Comment


    • #3
      Nå ble jeg nysgjerrig, hva er dette til?
      Anders Eiebakke
      90078513

      Comment


      • #4
        Kupper tråden... huffda!

        Nå stjeler jeg tråden til vår venn Quadrocopter... Ikke meningen det...

        Undertegnede har brukt samme type utstyr til og dekorere vinflasker
        som skulle brukes til fødselsdager... Krever at man bruker en low stick
        folie for selve dekoreringen...

        Og det har mange bruksområder innen plastmodeller osv. for væring
        og slikt.

        Mvh Einar - udekorert... HELDIGVIS!

        Comment


        • #5
          Originally posted by Mk.V View Post
          Du trenger nok glasspulver...Ikke sand, den blir for grov for utstyret ditt...
          Regnet med det derfor sto sand i ""

          Takk for infoen Einar - hadde kalkulert med at dette ikke ligger i prisklassen "gå ut å hent en bærepose på stranda", men får sjekke litt med gutta som driver å glassblåser felger o.l. som kjøper dette inn i litt større kvanta.
          Skal en tur til tannlegen om ikke lenge så jeg får høre med dem om de har en leverandør.

          Originally posted by bjeff View Post
          Nå ble jeg nysgjerrig, hva er dette til?
          Pusse rust av akslinger og andre metall ting som kommer fra HobbyKing
          Videre så er det alltid litt mer BLING å ha alle metalldelene på helikoptret i en nydelig børstet aluminiums farge!!
          .... vel det var litt fleip men siden jeg har tilgang til pressluft så der det alltid greit å kunne glassblåse litt for å fjerne smuss, rust, maling eller hvis du skal reparere et brudd i en glassfibermodell så er den ypperlig til å fjerne det ytterste laget med farget epoxy/gelcote slik at du får et ordentlig feste.
          Last edited by Quadrocopter; 28-10-09, 18:37.

          Comment


          • #6
            Du kan prøve microbalonger. Som kan kjøpes på Biltema. Den kan være finn nok til det. Og det skal være glas kuller det. Det er værtfall i de vi brukker på jobben. Dette kan være et billig alternativ.
            Tor Midtlund

            Comment


            • #7
              Originally posted by Quadrocopter View Post
              Noen som vet hvor man får kjøpt sand til "mini" sandblåsnings utstyr (diameter på munnstykke er 0,5mm).
              Hvor har du handlet dette utstyret?
              -Jim Johansen-
              Flyklart:
              Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
              Under construction:
              Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

              Comment


              • #8
                Ring en tanntekniker. Leverandørene deres har dette, såvidt jeg vet.
                Tipper at du kjøpte dette på HC? Ser det greit ut? Har lurt litt på dette settet selv...
                Terje

                Comment


                • #9
                  Snakk med en tanntekniker, leverandørene deres har visst slikt. Tipper at du kjøpte dette på HC? -Ser det bra ut? -Jeg har lurt litt på det samme settet selv, men har ikke helt bestemt meg...
                  Terje

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Te-raptor View Post
                    Snakk med en tanntekniker, leverandørene deres har visst slikt. Tipper at du kjøpte dette på HC? -Ser det bra ut? -Jeg har lurt litt på det samme settet selv, men har ikke helt bestemt meg...
                    Å svare på dette innlegget hadde helt gått i glemmeboka.......

                    Sandblåseren er ok den, men ikke forvent deg et verktøy for å sandblåse store flater, denne er optimal til å punktblåse eller jobbe på små flater.
                    Den fjerner rust og maling etc. utmerket (kan sikkert brukes til å reparere små steinsprut lakkskader på bilen også)

                    Skal du bruk den inne trenger du en kraftig støvsuger (eller boks med avtrekk), støvmaske og beskyttelse for øynene - "sanden" er meget finkornet og fyker rundt over alt.
                    Du trenger også en kompressor som kan gi litt trykk, de små som er beregnet for airbrush funker dårlig.

                    Men til den lave prisen fra HobbyKing så tømmer man ikke lommeboken ved å kjøpe en - den går under 200kr grensen og dermed momsfritt inn i landet!)

                    Det som var dyrest var da jeg måtte til TESS for å kjøpe en slange-nippel (1/4" x 1/8" UT - TESS varenr: 31966-04-02) som passer på slangen som følger med - de skulle ha 43.- for den lille messingklumpen, ekspeditøren måtte trekke på smilebåndet selv når han så prisen.

                    Biltema sine Microbaloons kan brukes som "sand" men det stoffet er lettere enn Aluminiumoksidet som følger med og støver dertil mere, så nå blir det å jakte på noen som levere Aluminiumoksid i litt større kvanta.
                    Last edited by Quadrocopter; 30-12-09, 21:22.

                    Comment


                    • #11
                      Takk for svar. Det ble til at jeg bestilte for en stund siden, vil tro at jeg har den over helgen.
                      Tanken er å bruke den for å bearbeide overflaten på enkelte smådeler fra cnc-routeren. Har tenkt å lage et lite lukket kabinett av blikk med plexiglass vindu og belysning.
                      Terje

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Te-raptor View Post
                        ......Tanken er å bruke den for å bearbeide overflaten på enkelte smådeler fra cnc-routeren. Har tenkt å lage et lite lukket kabinett av blikk med plexiglass vindu og belysning.
                        Smart - hvis du lager et kabinett så post noen bilder!

                        Comment


                        • #13
                          Det skal jeg. Det tar nok litt tid før jeg kommer så langt, men kan godt legge ut noen bilder når tiden kommer.
                          Terje

                          Comment


                          • #14
                            Noen som har funnet en leverandør av sand/glass online?
                            -Jim Johansen-
                            Flyklart:
                            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                            Under construction:
                            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                            Comment


                            • #15
                              Lette etter aluminiumoksid (det er det som brukes til "glassblåsing") tidligere og fant dette firmaet, vet ikke om de selger direkte men du kan sjekke.
                              Page not found - K.A.Rasmussen

                              Comment

                              Working...
                              X