Announcement

Collapse
No announcement yet.

Extreme Flight Yak 110"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Syns du det ble noe bedre nå da Ronny? Eller.........................?

    Så en på fg som hadde i carbon men syns det så litt rart ut.
    Attached Files

    Comment


    • #92
      Ble faktisk mye bedre,lite som skulle til
      Gleder meg til og se de i lufta,tenkt og ta turen ned til fagernes ei helg før treffet i mars.Kansje jeg får sett det der

      Ronny
      Ronny Andreassen
      Sunndal/Vinnu
      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
      3DHs 33" EPP
      JR 9303 2,4

      Comment


      • #93
        Originally posted by havard.j View Post
        Etter mye lesning på FG har jeg fått med meg at mange bruker flasker til bensintank. Jeg ristet litt på hodet første gang jeg så dette, for det såg ikke særlig proft ut. Men for full kontroll på klunk og slange fristet det med gjennomsiktig tank. Dessuten er det mye vekt å spare, så jeg fikk trua Ikke direkte sammenlignbart, men en 950cc Dubro tank (kun tank) veier 130g. Imsdal flasken min veier 28g,med monteringsbrakettene veier den 55g.
        Insprasjonen har jeg hentet her:
        Sick of fuel tanks---How to use a soda bottle? - FlyingGiants
        Utstyr: 0,7l Imsdal flaske og Sullivan alu fuel tank stopper. Patenten er enkel, borr hull i Imsdal toppen (16,8mm) og monter garnityr på vanlig måte. Måtte frese av alutoppen, spente den fast i en drill og kjørte sakte rundt mens jeg dremmlet.
        For å sikre mot lekasje, kommer jeg til å lime fast Imsdal toppen. Klunk slangen min har alt for dårlig flex, her må det finnes noe bedre. Noen forslag?

        Noen som vet om jeg kan få tak i denne Sullivan tank stopperen i Norge? ser de har den på Tower ,men skulle hatt den litt fort: ) Hvor kjøpte du din Havard.J.? Og hvilken lim brukte du på korken?

        Har gjort noen forsøk nå med den vanlige plast stopperen og det virker ikke som det er helt det rette?
        Bare flygreier: )

        Comment


        • #94
          Kjøpte min å Ebay. De har den også her: The resource cannot be found.

          På toppen brukte jeg grønn loctite. Jeg har ikke fylt bensin, så jeg vet ikke om det er tett nokk foreløbig.
          EF 60" Edge. Torque.
          EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
          3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
          CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
          Multiplex FunCub XL on floats.
          Jeti DS-16

          Comment


          • #95
            Søndag kveld bestillte jeg dekaler fra B&E Graphix i USA. I dag lå de jammen meg i postkassa Klistret de på umiddelbart. På vingene blir det bare et lite Extreme Flight merke på balanserorene. Som nevnt tidligere, hadde jeg ikke noe særlig tro på at hjulkåpene ble gammle. Det ble de heller ikke, sparket borti en idag og det var alt som skulle til. De ville uanset ikke hold mange meterne der hvor jeg flyr. Synes yak`en klarer seg fint uten, dessuten ble jeg kvitt 70g også
            Attached Files
            EF 60" Edge. Torque.
            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
            Multiplex FunCub XL on floats.
            Jeti DS-16

            Comment


            • #96
              Veldig bra ble det.Sitter og sikler
              Ronny Andreassen
              Sunndal/Vinnu
              Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
              3DHs 33" EPP
              JR 9303 2,4

              Comment


              • #97
                Originally posted by havard.j View Post
                Kjøpte min å Ebay. De har den også her: The resource cannot be found.

                På toppen brukte jeg grønn loctite. Jeg har ikke fylt bensin, så jeg vet ikke om det er tett nokk foreløbig.
                Alu. toppen ble kjøpt fra modellers og de leverte utrolig fort, kun 2 dager. Jeg har brukt en lett 500cc flaske som tidligere rommet eddik!! Kappet av hele toppen på denne(hullet er smalere enn på vanlig brusflaske)Og sullivan toppen passer perfekt i hullet og tetter som på en vanlig Dubro e.l. tank,da trenger jeg heller ikke kork og lim. Denne flasken ble valgt pga. at jeg kan bruke de orginale festene i flyet for flasken er firkantet.

                Det kjekke med dette er jo at RTF tank kom ut på 45 gram med allt: )Og at flasken er helt gjennomsiktig.

                Takk for hjelpen med å finne Sullivan stopperen: )
                Bare flygreier: )

                Comment


                • #98
                  Fint La oss få høre dine erfaringer med tanken etter noen mnd. bruk.
                  EF 60" Edge. Torque.
                  EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                  3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                  CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                  Multiplex FunCub XL on floats.
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #99
                    Originally posted by havard.j View Post
                    Fint La oss få høre dine erfaringer med tanken etter noen mnd. bruk.
                    Jeg mener: Tåker tanken flasken bensin i 2 dager så tåler den bensin over lengre tid også. Tanken er nå trykktestet og den er potte tett.

                    PS. Det er et nydelig fly du har satt isammen her, konge fly og konge skjema: )
                    Bare flygreier: )

                    Comment


                    • HVA??? Ingen halvnaken berte på cowlingen!! BUUUUU!!

                      Comment


                      • Hehehe.... Finner ikke ei som er stor nok. Leter desperat må være 40-50cm høy, helst russer, C-cup(minst), og ikke feit. Litt stor rumpe går bra Tips?
                        EF 60" Edge. Torque.
                        EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                        3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                        CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                        Multiplex FunCub XL on floats.
                        Jeti DS-16

                        Comment


                        • Ser du har regulert Life til tenning?

                          Hva er max volt til tenning på DLE`n? Jeg har en ZDZ som har max 7 volt på tenning, jeg tenkte å kjøre dette uregulert jeg, ser dere noen problemer med det?

                          Takker: )
                          Bare flygreier: )

                          Comment


                          • Maks volt til DLE er 6V. Tåler anlegget ditt 7V, hadde jeg ikke brydd meg om å regulert ned spenningen til A123 og LiFe batterier.
                            EF 60" Edge. Torque.
                            EF 91" Extra. Hacker Q80-8M
                            3DHS 92" Edge. Hacker Q80-8M
                            CARF/Skygate Viper. Merlin 200XBL
                            Multiplex FunCub XL on floats.
                            Jeti DS-16

                            Comment


                            • Ja mitt ligger hos Rognes'n for rep. Halen datt liksom av foran finnen.
                              Stab og sideror har fått litt juling. Fikk beskjed om at den kan være klar om en uke
                              Så den kommer til å leve litt lengere. Edgen kommer til uka.

                              Comment


                              • Alt er allerede fixa, skal kun lime inn noen ekstra forsterkninger i halen, den var litt myk i torjsonsvridningen. Så må jeg pusse og sparkle litt, og trekke om halen, om vi får tak i film Jobba til klokka var 3 inatt
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X