Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera 4G6 3d Mikro heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja enig, denne er nok ikke best å ta opp i stua, den er beregnet for hurtig flyging med noen innslag av 3d, og dette er vel ikke best å gjøre i stua
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #17
      Ser dem har gått bort fra egen motor til halen. Bra.
      Ser den kan kjøpes uten RX, altså bare å putte inn en AR6100 og fly med DX7`en. Bra.

      PS: jeg har ikke skinnmøbler
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #18
        Originally posted by joo View Post
        Ser dem har gått bort fra egen motor til halen. Bra.
        Ser den kan kjøpes uten RX, altså bare å putte inn en AR6100 og fly med DX7`en. Bra.

        PS: jeg har ikke skinnmøbler
        Finnes en 100 siders tråd på RCG som beskriver 2.4GHz mod'en samme med en mengde andre mods

        Comment


        • #19
          blade MSR

          Jeg har fått meg en Blade MSR, før dette så har jeg hatt div coax heli, ett walkera 4#3 brushless også har jeg flydd en t-rex 450 litt.
          jeg kjøpt bind'n fly utgaven. så når jeg fikk heliet så ladet jeg batteriene i den geniale laderen som følger med. lader 4 batterier på engang så var det bare og putte batteriet i heliet og binde det opp mot min dx7 som jeg satt i heli mode..
          så var det bare og gi gass og dette gjorde jeg uten noen extra innstillinger på dx7'en og skal jeg sammenligne Blade msr mot 4#3 så er blade i en helt annen liga. det fløy 100% stabilt rett ut av esken da mener jeg "hands off". så den er ekstremt lettflydd men kan også være en stor utfordring når du setter opp farten på den .
          Jeg tror ikke walkera har noe som er i nærheten av egenskapene til en blade MSR den er bare helt sinnsykt rå. kanskje walkera 4#3 føles mer sikkelig ut og bladen den føles veldig plastik ut, men who cares med de egenskapene den little karen har så er den blitt min store favoritt.
          Jeg har prøvd den ute i litt vind og den fløy veldig bra der også. Så jeg kan trygt anbefale BLade MSR.
          Jeg fikk min bror til og teste ut heliet for meg, og han har flydd litt med en lama v3 og flyr greit med den rundt i stua. så skulle han teste Blade MSR'n min så slet han med og få den opp i lufta. Så blade MSR er kanskje ikke helt en nybegynner modell men den er veldig aktuell for en som er god og fly coax helier.
          Jeg har hatt en ca 50 turer med mitt og enda er det ikke en del som har gått i stykker på det, og alle vet det selv om du kan fly heli så er det vanskelig og krasje litt i en liten stue, så den har vært litt i vegger,tv og sofaen her men den tåler så mye at jeg lurer på hvordan de har krasjet de som må bestille alle delene på ny for og få den i lufta igjen.

          Jeg laget en liten filmsnutt av blade'n min dette er første dagen
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #20
            Nå er vi spente...
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment


            • #21
              jesss.vi er spente

              Comment


              • #22
                Vel jeg kan ikke komme med en endelig konklusjon ennå da jeg kun har 3 batterier på den så langt, men kan si såpass at dette lille helikopteret flyr veldig fint. Det er stabilt og føles veldig bra ut i flight. Eneste vi sliter litt med nå er at vi tror kanskje det batteriet som følger med har litt dårlig C rating slik at det ikke helt orker så mye som vi vil at det skal, jeg klarer å flippe den rundt på hodet men å gjøre noe særlig mere sprell er det ikke krefter til. Så vi skal undersøke litt om det kanskje finnes andre batterier å få tak i før vi legger ut noe film. Men et par bilder har jeg jo..

                Uansett så er dette en kul liten modell som flyr veldig godt.
                Kommer tilbake med mere info når vi får testet mere.
                Attached Files
                - Håvard Glad Andreassen
                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                Comment


                • #23
                  En ting dere kan ha i bakhodet mens dere tester: på 4G3 ble ting veldig fort slarkete. Vet ikke om det var plasten som ble slitt eller om det var dårlige lagere e.l., men bl.a. drevene til halerotoren begynte å løsne etter noen timers flyging slik at de måtte trykkes på plass med jevne mellomrom. I tillegg begynte halemotoren å forskyve seg.

                  Det er jo interessant å se om 4G6 har bedre holdbarhet over tid.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #24
                    Ja, holbarheten skal vi nok få testet hehe...angående slark så er det nødvendigvis litt slark i systemet når det er nytt, dette for at det skal gå lett og ikke binde. Ellers så er det nesten ingen plastdeler i rotorhodet på dette helikopteret så jeg tror nok holdbarheten blir veldig bra, men det gjenstår jo å se.

                    Også for de som har vært redd for at halen ikke skal holde godt så kan jeg si at denne modellen har en hale som holder knallbra, ble veldig imponert, faktisk så holder den halen mye bedre enn halen på min 250 gjør, akkurat det sier kanskje ikke så mye hehe, men den fungerer veldig bra.
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #25
                      Ja det er klart - litt slark må det være. Problemet med 4G3 var at det ble så mye slark at halerotoren ikke gikk rundt lengre fordi drevene ble helt separert
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #26
                        Video

                        Her er videoen vi tok fra forrige søndag i kløftahallen.

                        Endringene jeg har gjort på oppsettet fra det kommer ut av esken er å sette opp throttlekurven til 100% for å få mere fart på rotoren. Som dere ser så er det masse fart i modellen med orginalt oppsett og det går å gjøre lett 3d med den. Dersom man skal fly litt heftigere har vi bestemt oss for å skaffe til veie en oppgradert motor som vil gjøre at helikopteret kan flys endel hardere for de som måtte ønske det.

                        Enjoy

                        - Håvard Glad Andreassen
                        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                        Comment


                        • #27
                          Selv et slikt heli blant mange andre heli. Siden jeg hadde computerreadioen fra før og bygde det opp av deler så satte deg meg bare tilbake omtrent 600-700, hadde en del deler fra før.

                          Dersom dere lurer hva heliet er i stand til i de riktige hendene se denne filmen



                          Eller sjekk flere filmer fra han Emanuel Campos aka buildem

                          Hugo

                          Comment


                          • #28
                            Angående 4G3.

                            Beste løsning er å gå dobbel børste løs.

                            En egen esc som er spesielt beregnet for halen og en 2 gr outrunner til halen.

                            halen sitter låst uansett hvordan man pumper heliet.

                            http://www.chinesejade.com/walkera4G3BLMotorEsc.htm

                            Skal være enig at den første løsningen til halen aldri fungerte noe bra.


                            Hugo

                            Comment


                            • #29
                              jeg har kjøpt 4g6 nå, og den var heftig for stuebruk. (ikke 3 d altså)
                              først må jeg si at det var fantastisk service i den butikken. Av spesielle grunner ()ville jeg gjerne ha den raskt i hus, og de var mer enn villige til og sende ekspress, noe som mange andre kvier seg veldig for ,av en eller annen merkelig grunn. Kanskje for ekspressporto ikke står som valg ved bestilling. Men teknikknet.no ettersendte faktura pr. mail og helien var i hus dagen etter,. Veldig bra.
                              Men så til mitt lille problem. I manualen står det at man har expo mulighet, noe som jeg desidert trenger, men for det ikke til i menyen på radioen. Har noen her maken heli som har prøvd dette?
                              radioen er type wk 2602.
                              Har gjort alt som står i manualen, men funker ikke.

                              Comment


                              • #30
                                Det jeg fant ut at man må bruke AUX kanalen for å få til EXPO i den radioen, les det som står i manulen om EXPO ved bruk av AUX kanalen så skal du se at det blir bedre...
                                - Håvard Glad Andreassen
                                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                                Comment

                                Working...
                                X