Announcement

Collapse
No announcement yet.

Walkera 4G6 3d Mikro heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Walkera 4G6 3d Mikro heli

    Teknikknet.no har sendt redaksjonen en av Walkeras nyeste 4G6 mikro 3d helikopter 2.4Ghz for test.

    --> Heli: Link til heliet hos Teknikknet.no

    Tekst fra hjemmesiden til Teknikknet.no.
    Dette er videreutviklingen av Walkera sin Hm4G3 Mini indoor 3D. Walkera 4G6 er et gjennombrudd i RC historien, som det første håndstørrelse helikopteret med CCPM, Head Lock Gyro og Rudder Servo.
    Hale kontroll er veldig viktig på et helikopter, en god gyro og rudder servo øker stabiliteten drastisk. Walkera har på sin 4G6 installert en all-in –one mottaker sammenkjørt med en Head Lock Gyro som styrer en høyhastighets rudder servo. Dette gjør at Walkera 4G6 blir utrolig stabil som å fly et 450 size helikopter.

    Alle innstillinger kan stilles fra den nye fjernkontrollen som medfølger WK2602.

    Vi har valgt å gå for full metall versjon samt børsteløs og 2.4GHz.

    Vi her i redaksjonen gleder oss til denne kommer og den skal bli perfekt å teste innendørs. full test med video vil komme så fort vi har den i hende.
    Pakken inneholder Helikopter, batteri, lader og fjernkontroll. Alt inkludert rett ut av esken.

    video:
    6UCGB5f9_gY
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Ny video jeg fant på youtube som viser litt lett 3d flyging...skal bli gøy å teste denne innendørs.

    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

    Comment


    • #3
      Noen flere bilder jeg fant..
      Attached Files
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Da er heliet på plass og har fått tatt et par små turer for å teste ut et par ting med radio og oppsett, et par bilder fra esken. Artikkel kommer med utfyllende info og flere bilder og video.

        dette er en liten tass som det skal bli gøy å utforske mer med fremover..
        Attached Files
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Hei,

          Hvordan flyr den?
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Kom med tilbakemelding raskt! Denne ser morsom ut...
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment


            • #7
              har bare fått hovret litt på hobbyrommet og ike fått testet den skikkelig ennå men skal ha den med på indoor til søndag så regner med det blir mer testing og kanskje litt video også..
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                Ta med kamera du, så skal jeg sørge for att det blir filmet
                Terje Fagermoen
                Phoenix RC Club - AHMHK - OHK
                Rave ENV Nitro VBar - Rave ENV Nitro VBar - JR DSX9 - Depron tjafs

                Comment


                • #9
                  Håper den er bedre enn 4G3. Det er det dårligste RC-kjøpet jeg noengang har gjort. Selve heliet er morsomt nok, men elektronikken er kriminelt dårlig! Mottakeren klarte i 4 av 5 tilfeller ikke å binde skikkelig til radioen, slik at servoene bevegde seg rykkvis. Når den endelig bindet riktig, kunne heliet plutselig finne på å tippe spastisk over på siden mens jeg hovret. Det virker som om servoene med jevne mellomrom gjorde tilfeldige (og store) utslag.

                  Jeg gidder ikke engang å nevne noe om gyroen og halen!

                  PS: Jeg har et Walkera 4G3 liggende her som jeg bytter mot en øl eller en pakke tyggis hvis noen er interessert. Har du ikke tyggis eller øl, så får du det likevel!
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Så langt i testingen, som forøvrig ikke er så langt, så har jeg ingen av de problemene du nevner over, helikopteret og radioen binder hver gang og halen holder rimelig godt, skal bli spennende å se hvordan heliet fungerer til mer aggressiv flyging.
                    - Håvard Glad Andreassen
                    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                    Comment


                    • #11
                      Moro - jeg gleder meg til å se det endelige resultatet!

                      Et helikopter av denne størrelsen med Spektrum-mottaker hadde vært moro...

                      Edit: 4G3 hadde forresten en helt annen løsning for halen. Det var rate mode-gyro og egen halemotor. Det er jo ikke akkurat det beste utgangspunktet
                      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                      Anything worth doing is worth overdoing!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by jotto View Post
                        Moro - jeg gleder meg til å se det endelige resultatet!

                        Et helikopter av denne størrelsen med Spektrum-mottaker hadde vært moro...

                        Edit: 4G3 hadde forresten en helt annen løsning for halen. Det var rate mode-gyro og egen halemotor. Det er jo ikke akkurat det beste utgangspunktet
                        Litt OT da
                        Denne er klar med spektrum :http://shop.smallsize.no/product_inf...9385dc3f38b81c

                        Noen som har testet den ?

                        Comment


                        • #13
                          Hei,

                          Nye Blande mSR er på vei til test hos oss i Modellflynytt-Redaksjonen
                          ____________________________
                          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                          Comment


                          • #14
                            Håper dere får en konklusjon på begge disse snart, en 450 blir anelsen stor å spinne rundt i stua syntes jeg.
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by joo View Post
                              Håper dere får en konklusjon på begge disse snart, en 450 blir anelsen stor å spinne rundt i stua syntes jeg.
                              Bare en liten advarsel.
                              En kollega av meg tok 4G3'en (forløperen til G6'en) på en liten tur i stua - noe som man ikke bør gjøre - etter en liten "unna manøver" var det plutselig et fint 10cm kutt i skinnsofaen

                              En Fixed pitch utgave funker bedre inne enn en CP - lavere headspeed og mykere blader!
                              Last edited by Quadrocopter; 13-11-09, 09:13.

                              Comment

                              Working...
                              X