Announcement

Collapse
No announcement yet.

Micro Sukhoi Su-26M fra Smallsize

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Micro Sukhoi Su-26M fra Smallsize

    Vi har fått 2 nye tester fra Smallsize. Først denne lille lekre Sukhoien som er ready To Bind med Spektrum eller JR sendere.
    http://shop.smallsize.no/product_inf...451d36cd6aaff0

    Info under:
    Det eneste du trenger selv er en Spektrum DSM 2 radio som f.eks DX5e, DX6i, eller DX7. Den fungerer også med Spektrum sine flymoduler.


    -Wingspan:15.75 in (400mm)
    -Overall Length:14.25 in (366mm)
    -Flying Weight:1.1 oz (34 g)
    -Radio:Spektrum AR6400 receiver (installed), 5+ channel 2.4GHz transmitter with Spektrum DSM2 (required)
    -Charger: DC single-cell for Li-Po batteries
    Attached Files
    Last edited by affa; 10-11-09, 17:38.
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Billig...

    Et uvanlig lekkert LITE fly dette! - Kan mottaker skiftes ut med en micro
    med 35 Mhz..?

    Mvh Einar - liker lekre linjer..

    Comment


    • #3
      Mottaker, fartskontroll, høyde- og siderorsservo er bygd som en enhet, så det blir vanskelig å bytte mottaker, men man kan jo kjøpe kropp osv løst og bygge noe selv kanskje.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Mk.V View Post
        Et uvanlig lekkert LITE fly dette! - Kan mottaker skiftes ut med en micro med 35 Mhz..?
        Vekta er utrolig viktig på disse små modellene, du skal få problemer med å matche de 3,9 grammene som 2 servoer, en børste regulator og en 6 kanal mottaker veier med et 35MHz utstyr.

        Har du en "riktig" JR eller Futaba radio så kan du putte inn en DM8 eller DM9 sender modul og kjøre bind & fly.



        Lykke til!
        Last edited by Quadrocopter; 10-11-09, 20:56.

        Comment


        • #5
          Tusen TAKK!

          Takk for kjempeflotte feedback! - Så jo etterpå at hele "radioservoarmaturen"
          var "smeltet" sammen i en enhet...

          Siden prisen på fly med utstyr er så lav, er nok det enkleste og kjøpe en
          DX7 2.4 fra Hobby City...

          Mvh Einar - og jeg som IKKE skulle røre en 2.4 Ghz... jajajaaah!

          Comment


          • #6
            Hehe,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

            Godt å se, løp og kjøp

            Det skal vel også nevnes at DX7 har en rimelig fair pris i norge nå også med tanke på garanti etc??
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Hvis du kun skal ha en Spektrum for små modeller så greier du deg lenge med DX6i eller for den saks skyld DX5i - ønsker du å bruke den til noe mer så er DX7 et meget bra valg
              Last edited by Quadrocopter; 11-11-09, 11:52.

              Comment


              • #8
                Min erfaring med dette flyet er at det flyr tungt. Dvs. du må ha ganske stor fart og flyet mister høyde med en gang du legger inn en sving. Noen andre som har samme erfaring, evnt. forslag til løsning på problemet?

                Comment


                • #9
                  F.eks et brushless oppsett:

                  Trond Nilsen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by affa View Post
                    Hehe,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

                    Godt å se, løp og kjøp

                    Det skal vel også nevnes at DX7 har en rimelig fair pris i norge nå også med tanke på garanti etc??
                    Jeg kjøper Spektrum-mottakere kun fra Smallsize, og ville kjøpt radio fra samme sted om jeg skulle handle radio nå. Prisene er helt OK, og i det lange løpet tipper jeg det blir billigst å handle innaskjærs.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      """""Prisene er helt OK, og i det lange løpet tipper jeg det blir billigst å handle innaskjærs.[/QUOTE]""""""""""

                      Nå ,tviler no på det.Har aldri hatt noe tull med ting jeg har kjøpt i utlandet.Heldig???
                      Eneste tullet jeg har hatt med noe rc produkter,er en hyperion duo lader som jeg handla fra elefun......

                      Så i det lange løp(for meg ihverfall blir det nok utabygdes handling,dollaren er ikke akkurat mye hvert...

                      Ronny
                      Ronny Andreassen
                      Sunndal/Vinnu
                      Fei Bao T-45 GosHawk 1:5,5
                      3DHs 33" EPP
                      JR 9303 2,4

                      Comment


                      • #12
                        Jeg er ganske sikker på at Smallsize gir meg en ny AR7000 når jeg klager på én jeg har som oppfører seg merkelig (fakta). Dersom det er omtrent lik sluttpris, så mener jeg at det er best å handle lokalt.
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          -Snip-

                          Originally posted by Mk.V View Post
                          Mvh Einar - og jeg som IKKE skulle røre en 2.4 Ghz... jajajaaah!
                          Hvorfor i alle dager skulle du aldri røre 2.4 GHz?
                          Etter min mening er 2.4 noe av det viktigste som har skjedd for modellflyhobbyen de siste 8-10 årene.
                          Jeg kan nå dra på flyfeltet uten frykt for at noen skal slå på radioen med min frekvens og skyte meg ned.
                          I tillegg har jeg aldri opplevd så stabil og god kommunikasjon med flyene som nå etter at jeg installerte 2.4.
                          Lars Henrik Kjølberg

                          http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                          Klubber:
                          Jets of Norway
                          Nittedal modellflyklubb

                          Comment


                          • #14
                            Årsaker til osv...

                            Originally posted by larshkj View Post
                            -Snip-



                            Hvorfor i alle dager skulle du aldri røre 2.4 GHz?
                            Etter min mening er 2.4 noe av det viktigste som har skjedd for modellflyhobbyen de siste 8-10 årene.
                            Jeg kan nå dra på flyfeltet uten frykt for at noen skal slå på radioen med min frekvens og skyte meg ned.
                            I tillegg har jeg aldri opplevd så stabil og god kommunikasjon med flyene som nå etter at jeg installerte 2.4.
                            Hallo, hallo...

                            #1... Hoinngammel...
                            #2... To av senderne mine sender ikke signal om ikke channel check gir tillatelse...
                            #3... Har etterhvert veldig mye utstyr liggende.. og som ikke er 2.4 kompatibelt
                            bortsett fra servoene...

                            Utover det har jeg alt for lite peiling til og uttale meg... Skjønt...
                            Jeg synes jo ikke at Kr 16 - 18oo er mye og betale for en DX7.
                            Uten mottaker og øvrig utstyr riktignok... Men, det er klart at
                            kommer det flere interessante ferdigmodeller med 2.4 montert...
                            Tjaaah da...

                            Mvh Einar - stokk konservativ..
                            Last edited by ERJ; 12-11-09, 05:59.

                            Comment


                            • #15
                              Modellen har fått seg mye luft under vingene allerede og det har vært en meget positiv opplevelse. Fått litt mer utlsag og satt opp litt expo så nå er den meget behaglig å fly. Den kan flys MYE saktere enn de fleste amerikanske videoer jeg har sett. Den er snill og forutsigbar.

                              har nå satt ParkZone Mustang propell på denne og den skal da visstnok gå mye bedre og trekke bedre vertikalt. Har litt video av den jeg skal prøve å få lagt ut, men det var litt mørkt og modellen er liten så er ikke så lett å få filmet noe fornuftig da.

                              Noen bilder av utpakkingen imens...
                              Attached Files
                              ____________________________
                              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                              Comment

                              Working...
                              X