Announcement

Collapse
No announcement yet.

Micro Sukhoi Su-26M fra Smallsize

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hei, og snart god jul til alle.
    Fant noen linker på nett for ymse "oppgraderinger" av PKZ SU-26.
    E-Flite MSR helimotor'n sammen med med en GWS 5043 prop. funker faktisk bedre (måtte teste)
    uten all ekstra vekt denne fyren på video'n hadde lagt til. Jeg forlenga ledningene fra mottaker og flytta batteriet litt lenger bak. CG= ca. 37mm fra korden av vingen (målt helt inne fra kroppen og bakover.
    Linker med flere tips:
    Last edited by helistupid; 22-12-09, 15:51.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Hvis du kun skal ha en Spektrum for små modeller så greier du deg lenge med DX6i eller for den saks skyld DX5i - ønsker du å bruke den til noe mer så er DX7 et meget bra valg
      Kjøpte nettopp en DX6i fra Home - El Fly , nettopp for inne bruk og små fly. den har alt JEG trenger ihvertfall.
      De selger bare senderen som kostet Dkr. 795.- dansk moms trekkes fra men norsk moms må betales. + litt frakt. kom totalt på mellom 1000 og 1100.
      Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

      Per Nilsen
      Spikkestad

      Comment


      • #18
        Originally posted by Mk.V View Post
        Hallo, hallo...

        #1... Hoinngammel...
        #2... To av senderne mine sender ikke signal om ikke channel check gir tillatelse...
        #3... Har etterhvert veldig mye utstyr liggende.. og som ikke er 2.4 kompatibelt
        bortsett fra servoene...

        Utover det har jeg alt for lite peiling til og uttale meg... Skjønt...
        Jeg synes jo ikke at Kr 16 - 18oo er mye og betale for en DX7.
        Uten mottaker og øvrig utstyr riktignok... Men, det er klart at
        kommer det flere interessante ferdigmodeller med 2.4 montert...
        Tjaaah da...

        Mvh Einar - stokk konservativ..
        Antakelig vil også det skje en standardisering innen 2,4 også slik som
        i PC netverk bransjen. Mange av basis elektronikk komponentene kan
        antakelig brukes om hverandre ... tror jeg da ...

        De som kjøper 2.4 nå betaler nok noe ekstra for utstyr som kan vere
        "ukompatibelt" om noen år. Innen 35mhz er det stort sett bare
        å passe på å bruke kompatible og korrekt type krystaller så fungerer
        det meste sammen.

        Odd H.

        Comment


        • #19
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #20
            Originally posted by jab View Post
            Min erfaring med dette flyet er at det flyr tungt. Dvs. du må ha ganske stor fart og flyet mister høyde med en gang du legger inn en sving. Noen andre som har samme erfaring, evnt. forslag til løsning på problemet?
            Mulig du har funnet det ut allerede, men kan jo nevne at det å bytte til Parkzone Mustang propellen gjorde underverker med min Sukhoi for min fløy akkurat som du beskriver. Et annet er å bytte til Blade mSr motoren, den skal visst være litt kraftigere selvom den har samme størresle/dimensjon. I tillegg kan jeg nevne at det kommer en ny versjon med større rorflater og kraftigere motor kalt SU-26 XP.

            Comment


            • #21
              Jeg er nok ikke helt enig med deg i at det flyr tungt, men at det er høyere vingebelastning enn ett 100 grams depron flak kan jeg enes om. Den flyr som ett fly og det kreves at man flyr den. Tipper nestemann også må flys selv om man har mer autoritet i rorene. Blir spennende å se videoer av denne kommende saken.
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #22
                Det var vel egentlig fortungt jeg tenkte på, det satte jo nesa ned med en gang jeg slapp stikka i begynnelsen. Men med tyngdepunktet lenger bak samt den nye propellen så flyr det mye bedre.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Kyrre View Post
                  Det var vel egentlig fortungt jeg tenkte på, det satte jo nesa ned med en gang jeg slapp stikka i begynnelsen. Men med tyngdepunktet lenger bak samt den nye propellen så flyr det mye bedre.
                  Masse tips og triks vedr. dette flyet på RCgroups. Jeg lurer på å kjøpe
                  XP versjonen. Men er fortsatt skeptisk til motorene som antakelig må skiftes
                  ut med børsteløs etter hvert. Da blir flyet enda tyngre påstås det ...

                  Odd H.

                  Comment

                  Working...
                  X