Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clik 2.0 fra Smallsize

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clik 2.0 fra Smallsize

    Neste er denne fra Smallsize:
    http://shop.smallsize.no/product_inf...451d36cd6aaff0

    Har testet den første Clik modellen og den flyr ihvertfall sinnsykt bra !

    Wingspan : 810mm
    Flying Weight : 120 - 140g
    Controlled Channels : 4
    Suitable Battery : 2s lipo 250 -350 mAh

    Har ikke fått oppdatert liste med utstyr som skal brukes så tråden oppdateres etterhvert
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Ligger vel en pakke med Clik 2 og venter på meg i morgen, må ha et eller annet til å bruke inne i vinter.

    Min blir utstyrt med:
    Neu 1210 Esprit Tech/Model 1.321.428.3066,
    Spektrum AR6300
    Dymond d47
    Waypoint 10A reg/esc
    Hyperion 240mA 2S.
    Er vel UHU-POR i minimale mengder som gjelder for disse "maskinene"..

    Håper kombinasjonen fungerer..

    Kjell Arne

    Comment


    • #3
      Holder på å sette sammen clik'en.
      Dere som har satt sammen flyet, bruker dere push/pull systemet til høyde/ sideror?? Er redd dette fort blir slarkete og upresist, eller?? Hadde jeg hatt liggende veldig tynn karbon hadde jeg vel foretrukket å brukt det..


      Kjell Arne

      Comment


      • #4
        Originally posted by kaklei View Post
        ....Dere som har satt sammen flyet, bruker dere push/pull systemet til høyde/ sideror?? Er redd dette fort blir slarkete og upresist, eller?? ....
        Min mening om dette i denne tråden.

        Comment


        • #5
          Montering

          Julen ble seig å få gjort noe i, men modellen er snart klar til testflyging.

          Manualen er delt i 2 med en tekstbeskrivelse og en illustrasjonsbit. Enkelt og greit her.

          Utstyret som er levert er av god standar og gleder meg til å se forskjellen fra Clik1 som er testet tidligere.

          Starter med forsterkinger i kroppen som limes inn med UHU og de består av flate karbonlister. Vingene hengsles med tape og vinkelen på roret pusser jeg ned med fint sandpapir og pussekloss.
          Attached Files
          Last edited by affa; 13-01-10, 13:15.
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            Modellen er klar, er meget enkel og rask å bygge. Etter at jeg hadde forsterket bunn og installert understell var det bare å lime på toppen og hengsle sideror.

            Limte inn alle rorhorn og tilpasset så åpninger for servoer. Limer disse med litt UHU poor og lar de tørke i fred. Veier neste ingen ting og sitter bra.

            Så binder jeg Spektrum mottakeren, finner en ny modell og subtrimmer alle servoer til best mulig 90 grader før jeg starter med linkingen.

            Balanserorene er veldig greie. To tynne karbonstenger hvor man skal bruke ett Z-bend og surre det fast på karbonstangen med tynn tråd og lime med CA. På servohornet står det ez-connektorer. Det medfølgende servohornet til balanseroret har jeg limt på selve servohornet med CA. Dette gjør at man får diffrensierte utslag og penere roller.

            Pull-pull løsningen binder jeg fast i høyde og sideror bak og klipper de i riktig lengde på servoen. Her er det en liten genial og enkel løsning for å feste og stramme. I servohornet skal man bore opp med ca 1,5mm bor for så å skru inn en liten medfølgende plastskrue som pull-tråden skal rundt og strammes opp med. Det kreves litt tilpasning da man må stramme begge sider samtidig, men det fungerer meget bra og er enkelt å stramme opp mer i etterkant om man trenger det.

            La ledninger til motor og batteri oppunder kroppen og limte de med en liten dråpe fra limpistolen.
            Attached Files
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #7
              Etter at elektronikk og overføringer er på plass legger jeg på kroppsavstivningene på hver side. Jeg anbefaler sterkt UHU til dette også. Tar litt lengre tid, men modellen blir mer enn stiv nok samtidig som den er "seig" om man treffer noe.På med lim på alle kanter, presses på plass og fjernes i 4-5 minutter før man legger den på og da sitter den....

              Motoren skrus fast på glassfiberspantet som eg forboret med 1,5mm bor. Bruker 1-2mm avkapp fra fuellange bak festet slik at den er dempet samtidig som man har full mulighet til å justere ned- og side-trekk.

              Siste del er å lime på hjulkåero, SFG og bremser. Bruker UHU på alt og limer på bremsene på balanserorene, hjulkåpene og SFG på vingene. Fikk tørke nok, men ikke lenger enn at jeg måtte prøve den ute i dag...
              Attached Files
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Hei,
                Kan du lande i løs snø med den uten at den tar skade, eller må man måke til et glatt underlag?
                Og blir depronen særlig påvirket av kulde med tanke på styrke?
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  Tar nok ikke skade i struktur etc, men å fylle en elektrisk motor med snø er nok ikke så heldig. Den lander bortimot stillestående så trenger ikke være 100% slett, men bør ikke få så mye sø i elektronikken
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg gikk relativt hardt ned med nesa først i snøen i går, og ikke en skramme på noe som helst. Blåste motoren fri for snø, så var det bare å fly videre

                    Det jeg merker ute, er at uhupor hengslene jeg har på rora blir mye stivere. Ellers virker det som at depron ikke mister styrken sin. Derimot hardere materialer, som plastikk osv, blir utrolig sprøtt og skjørt.
                    Honeybee CP 2

                    Comment

                    Working...
                    X