Announcement

Collapse
No announcement yet.

Da går det mot slutten for Stavanger RC!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Hanzo View Post
    Hvordan stiller Albatross seg til helikopter?
    Helikopter med forbrenningsmotor er ikke tillatt mener jeg. Elektrohelikopter er ikke noe problem, vi har ett par medlemmer som nesten utelukkende flyr elektrohelikopter. Siden vi har endel seilflyaktivitet vil man nok av og til oppleve at andre har "forkjørsrett" på stripa, men dette burde ikke være noe problem

    Det må sies at noen i klubben ikke er spesielt glad i helikopter, men sånn er det kanskje på flere striper rundt omkring? Siden klubben primært er for seil- og elektrofly er det nok noen som føler at helikopter ikke passer helt inn. Stort sett oppfører folk seg OK, og vi pleier å finne ut av det.
    Audun

    Comment


    • #47
      Jeg hater lastebiler på veien, men må bare forholde meg til at alle ikke kjører det samme som jeg...
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #48
        Originally posted by xilian View Post
        Jeg hater lastebiler på veien, men må bare forholde meg til at alle ikke kjører det samme som jeg...

        Ser poenget ditt, men dette er en klubb som i sin tid ble startet av seilflygere for seilflygere. Å sammenligne det med offentlig vei blir kanskje litt urettferdig?

        Uansett, jeg prøver bare å informere modellflygere som ser etter en ny plass å fly på best mulig måte. Vi er vel alle nå og da i situasjoner hvor det kan lønne seg å trå litt forsiktig til å begynne med før man er kjent med miljøet. Om det kan hjelpe noen som kommer til Albattross til å føle seg velkommen første gang de kommer med ett helikopter, så er vel det bra antar jeg.
        Audun

        Comment


        • #49
          Og jeg prater generelt. Ikke lett å uttale seg om en klubb man aldri har hørt om.
          Uansett synes jeg folk bør slutte å være så ego, generelt
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #50
            Begrensninger på en stripe er som regel ikke ut fra ett ego perspektiv selv om andre føler det sånn. Bedre att 20 eller 30 får flydd på en privat stripe med begrensninger enn att ingen har noen stripe.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #51
              Dersom begrensningen er på forbrenningsmotor og ikke på helikopter generelt, så skulle det jo ikke være noe problem å fly elektrohelikopter. Men det er jo ikke en ukjent problematikk at vi helikopterflyvere er uglesett på stripa uavhengig av hvilke restriksjoner som eksisterer.
              Ørjan Pettersen
              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

              Comment


              • #52
                Mange av oss har opplevd å bli litt uglesett om vi har kommet med "feil" fly på "feil" plass. Seilfly og hotlinere er ikke alltid like velkommen alle steder, de heller. Slep av seilfly er ikke nødvendigvis velkommen på alle striper.

                Piloter som primært flyr elektrohelikopter er hjertelig velkommen i Albatross RC! De kan og forvente å bli godt tatt i mot, de vil finne liksinnede blandt de medlemmene vi har i dag.

                Om min promotering av Albatross har tatt fokus bort fra den fortvilte situasjonen Stavanger RC kom i, så beklager jeg det. Jeg ønsket bare å presentere en klubb som kunne ta inn noen av de som i dag ikke har funnet sin klubb enda. Om det er ønskelig kan jeg godt starte en egen tråd som beskriver klubben mer detaljert.
                Audun

                Comment

                Working...
                X