Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fuel Trainer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fuel Trainer?

    Hei.
    Faren min krasjet Cessanet sitt idag, og han har tenkt å kjøpe en fuel trainer kanskje.
    Har noen tips til en bra fuel trainer?

    Er dette bra? Phoenix Model Domino .40 Trainer ARF
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

  • #2
    Alle høyvingede trainere er stort sett like, så det har ikke så stor betydning hvilken du velger. Denne AT-40 Høyvinget - ARF er også et godt alternativ.

    Comment


    • #3
      Jeg kan anbefale denne om du ønsker muligheten for flaps også

      TWM World Star .40 Trainer (utsolgt)
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        Hvis far din trolig kommer til å krasje mer om kanskje ikke så altfor lenge, så kan jeg ikke la vær å anbefale Prangster: JP Prangster 3D EPP eller her: 404 Not Found

        Jeg vet at mange her på forumet ikke har så mye til overs for den, men det er nok mest fordi folk har overmotorisert den. Sjekk denne tråden: Prangster? - (MFN) ModellflyNytt.no og les HELE. En balsamodell kan du stort sett avskrive etter et skikkelig krasj, men på en prangster er det bare å bytte propell, og starte opp igjen. Min har gjort plenty av kollbøtter og møte med trær. Og den er like fin. Men kluet er å IKKE ha stor motor på. Jeg bruker 25, og det er helt perfekt. Hvis du går for f.eks 40 eller 46 så flyr den MYE dårligere.

        For å si det sånn: Jeg er så sikker på robustheten til Prangster, at jeg lar folk med minimal stikkeerfaring prøve den.
        Med vennlig hilsen
        Johannes Gjessing GMFK
        || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

        Comment


        • #5
          Originally posted by johanngj View Post
          Hvis far din trolig kommer til å krasje mer om kanskje ikke så altfor lenge, så kan jeg ikke la vær å anbefale Prangster: JP Prangster 3D EPP eller her: 404 Not Found

          Jeg vet at mange her på forumet ikke har så mye til overs for den, men det er nok mest fordi folk har overmotorisert den. Sjekk denne tråden: Prangster? - (MFN) ModellflyNytt.no og les HELE. En balsamodell kan du stort sett avskrive etter et skikkelig krasj, men på en prangster er det bare å bytte propell, og starte opp igjen. Min har gjort plenty av kollbøtter og møte med trær. Og den er like fin. Men kluet er å IKKE ha stor motor på. Jeg bruker 25, og det er helt perfekt. Hvis du går for f.eks 40 eller 46 så flyr den MYE dårligere.

          For å si det sånn: Jeg er så sikker på robustheten til Prangster, at jeg lar folk med minimal stikkeerfaring prøve den.
          BRA! endelig et fornuftig råd Motor størrelsen må faktisk passe til
          flyet og hva du skal bruke det til.

          Odd H.

          Comment


          • #6
            Kjøpte en AT-40 trainerpakke fly og motor (OS 46 LA)til sønnen min.
            Tok den opp i sommer og den fløy som på skinner. Den er lett å fly og billig er den også.
            Anbefales!

            AT-40 Høyvinget - ARF
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              Hallo! Hadde en Kyosho Calmato Trainer 40. Den flyr ekstremt lett og bra. OS 46LA passer fint til den!
              Kristoffer Rosmo
              Vingtor RC Klubb
              Great Planes Super Sportster 40
              SebArt Wind S110
              Clik 2.0

              Comment


              • #8
                hei har lært et par i klubben hær og fly med at 40 og os55ax\asp55,fungerte veldi fint,flyr fint med di motorene og har kraft nok til og ha det morro når har fodt litt trening

                Comment


                • #9
                  hm. etter 16 års pause begynte jeg å fly igjen. Kjøpte en brukt Jupiter fra ARC. Den har jeg ennå. Kan anbefales. Tåler det meste.

                  Men hvis høyvinget er å foretrekke så må jo disse være bra alternativ.

                  (MFN) ModellflyNytt.no

                  (MFN) ModellflyNytt.no

                  Lykke til.
                  I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                  Comment


                  • #10
                    Han kjøpte en Trainer fra Phoenix Models: Phoenix Model Domino .40 Trainer ARF
                    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                    Harstad MFK

                    Futaba 12FG

                    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                    Slick 360 | Elektrokonvertert
                    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                    Phoenix Decathlon | ASP.70
                    Hexacopter

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bajaen View Post
                      Han kjøpte en Trainer fra Phoenix Models: Phoenix Model Domino .40 Trainer ARF
                      Når det er vrak så prøv
                      Phil Krafts Original Ugly Stick - RCU Forums

                      Ugly Stick er kjapt å bygge, greit å reparere grei trainer.
                      Kan bygges i stort sett alle materialer med litt modifikasjoner.

                      Når han kan fly da da er det på tide å kjøpe noe "penere"

                      Odd H.

                      Comment

                      Working...
                      X