Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lengde på flexibenn til 50ccm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lengde på flexibenn til 50ccm

    Hei
    har kjøpt inn canister og flexibenn til min CRRCPRO 50i bensin motor, så lurer jeg på
    om jeg kan kutte inn litt på lengden av flexibennet uten og miste noe krefter?? syntes at canisteren kommer så langt bakover. Skal monteres under på en Taxi 2400.
    lurer også på om noen vet om hvor jeg kan få tak i noen greie fester til og feste canisteren med også?? den er 60mm i diameter.
    mvh Stin

    RCGF Canister Pakke 50-55cc
    Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
    På vei inn i Hangaren.
    Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

  • #2
    Usikker på om en cannister har like distinkt innslagspunkt som ei pipe har... men jeg tror ikke det. Uansett; jeg har tunedpipe på bensinmotor på en Taxi 2400, og der ender herligheten ca. 20 cm bak vingens bakkant. Kan kanskje gi deg en idè om hvordan MVVS leverer sakene og anbefaler det skal være.
    Hadde ikke kortet inn sakene hvis jeg var deg. Du risikerer at du aldri får noen effektgevinst siden et for kort oppsett krever svært høyt turtall for å fungere.

    Jeg har brukt noen enkle verktøyklemmer for å feste pipa bakerst. Disse får du i mange sizer. Tredde slange over klemma. Lagde et finèrgulv inne i modellen for å gi skikkelig feste for klemmen. Kan sikkert produsere et bilde av sakene hvis det er interessant.

    Tunedpipe fungerer ypperlig. På min motor skal visstnok pipa gi 800-900 RPM ekstra, og det er mye. Kanskje nærmere 30% ekstra effekt? Kommer til å utstyre flere bensinmotorer med pipe heretter
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Har benyttet samme festeanordning som Joo, og det fungerer utmerket. Eneste unntaket er at jeg har festepunkt ca i tyngdepunktet på canisteren; for å redusere belastningen på flex-bendet.

      Jeg syntes at bendet virket unormalt langt, og at jeg fikk dårlig med ytelse.
      Kuttet det ned 7cm, og har ikke angret på det. Vurderer å kutte enda litt, ettersom det fremdeles er lengre avstand hos meg en hva som angis hos bl.a 3w for tilsvarende slagvolum.

      Understreker at jeg ikke er noen ekspert på området, og har kun forsøkt meg frem etter innsamling, og vurdering, av info på ulike nettsider.

      Oppsettet sleper greit 1:3 glass-kjerrer og en 14+ kilo Minimoa.

      Mvh
      Jo
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment

      Working...
      X