Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieldbox til nitro-heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fieldbox til nitro-heli

    Jeg trenger en høvelig fieldbox til nitro-heli. Jeg har det vanlige utstyret; starter, batterier, litt verktøy, pumpe, etc. Kanskje jeg til og med kan få plass til fuelkanne? Er det noen som har noe spesielt å anbefale?

    EDIT: Jeg ser at noen fieldbokser ser ut til å ha innebygd 12V-batteri. Det trenger jeg ikke - jeg kjører pumpe og starter fra lipo.
    Last edited by jotto; 29-11-09, 19:54.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    hadde en slik en i mange år, når jeg holdt på med fuel heli, får den på OBS



    401 Authorization Required
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Hm, den var jaggu ikke dum!

      De har vel en del lignende kasser på Classern også.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Jada på Clasarn har de sine kasser som er en del for store syns nå jeg... det som er fint med field boksen som du får på OBS er at den er kompakt å du får plass til sendern ,2,5 liters fuel dunk , el-pumpe , en haug med verktøy, gløder og et start batteri, dvs det man trenger for en lang dag på stripa..

        etter det jeg husker fikk jeg plass til en feit starter også..
        Last edited by Litespeed; 29-11-09, 21:00.
        Øyvind

        www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

        Comment


        • #5
          Eg har samme kasse som Litespeed linker til(tipper det er deg eg har utvekslet litt e-poster med også? ).

          Eg skal få tatt noen bilder av oppsettet mitt, men kort forklart har eg fått plass til ei standard fuelkanne på ca 4 liter, et 12v 12Ah batteri, et sortimentskrin fra Biltema med verktøy og deler eg trenger i felten, gløder, plugger, starter, våtservietter, manualer og en del ekstra mottakerbatterier. I tillegg så pleier eg å ta med meg en computerlader med krokkodilleklemmer i tilfelle eg trenger å lade ting i felten.

          Ulempen slik eg ser det er at eg har endt opp med en ganske så tung fieldbox. Nå som eg har onboard gløder og align starter, så vurderer eg å bare ta med kanne og manuell pumpe utenom og la kassen stå hjemme. Men vi får se hva det blir til. Kanskje eg går for et mindre batteri.
          Thorbjørn Kirkeleit
          Haugaland Modellflyklubb

          Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

          Comment


          • #6
            Kassen min som også er kjøpt på Clas og har holdt i snart 2 år. Her får jeg plass til alt jeg trenger og litt til. Jeg kjøpte denne uten tanke på å få plass til radioen pga. søl og røffere bahandling. Skal jeg kun fly elektro en dag, lar jeg nederste del av kassen stå igjen hjemme da den kun inneholder det som jeg trenger for å fly fuel.
            Attached Files
            Last edited by LarsO; 29-11-09, 21:31.

            Comment


            • #7
              Nå vet ikke jeg hvordan stripen din ligger til. Men jeg kunne ikke hatt en så stor field-box på grunn av at det er et stykke å gå.

              Jeg tar fuel, pumpe, starter og evt. lader i en sekk (gjerne en slik "sitte sekk" med stiv ramme). Deretter har jeg en koffert for senderen hvor jeg for plass til litt verktøy. I tillegg har jeg batteri (12 stk Sub-C NiCh) i kofferten til bruk for pumpen. På starteren henger batteriet til starteren (12 stk Sub-C NiCh).

              Jeg kommer til å gå over til A123 batterier til neste sesong - rett og slett for å få ned ladetiden.

              Dette fungerer helt utmerket både sommer som vinter. I tillegg har jeg et fint sted å sitte når jeg skal slappe litt av.
              - Erik -

              ------------------------------------------
              Logo 600SX + 6003D
              Logo 400SE

              Futaba 18MZ

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lars Odland View Post
                Kassen min som også er kjøpt på Clas og har holdt i snart 2 år. Her får jeg plass til alt jeg trenger og litt til. Jeg kjøpte denne uten tanke på å få plass til radioen pga. søl og røffere bahandling. Skal jeg kun fly elektro en dag, lar jeg nederste del av kassen stå igjen hjemme da den kun inneholder det som jeg trenger for å fly fuel.
                Jeg har samme F.B som denne og den er genial for det er hjul på den så du slipper og bære.
                Helli kan lett festes til toppen av kassa og da har du en hand fri til termos og matpakka
                BOOMA Intelliswitch

                Odd A Eriksen

                Comment

                Working...
                X