Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bellanca XXL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har ikke logget timene men det er vel sikkert 50-60 timer tenker jeg. Vanskelig og si egentlig.
    I kveld ble motorboksen bygget og klargjort for et par lag carbonduk/epoxy. Når det er gjort så er det bare og henge opp dynga i trappa for tilpasning og plasering av motorboksen på motorspantet. Håper og få gjort litt i morgen også.
    Yngve Sekkenes

    http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

    Comment


    • #17
      Ser meget bra ut dette Yngve!

      Gleder meg til å henge bak

      Mvh
      Jo
      Mvh
      JoE
      Agder Modellflyklubb

      Comment


      • #18
        Sjaa, gleder meg til det jeg også.

        Ellers så har jeg tilpasset motorboksen i kveld, som kommer i mellom motoren og motorspantet.
        Har satt den til 1 grad nedover og 2,5 grader til høyre. Etter justeringen demonterte jeg den fra modellen pakket den inn i 60 grams carbonduk.

        Bilder kommer. Må bare finne kabelen til kamera.
        Yngve Sekkenes

        http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

        Comment


        • #19
          Bilder fra motormontering. Motoren og potter er montert slik at alt kan taes av modellen i ett stykke. Dermed er det bare og sette den i benk for innkjøring. )
          Attached Files
          Yngve Sekkenes

          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

          Comment


          • #20
            Ser meget bra ut yngve, blir moro og se den i luften til våren..

            mvh Stin
            Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
            På vei inn i Hangaren.
            Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

            Comment


            • #21
              Uff, nesten flaut og åpne denne tråden igjen. Det har skjedd fryktelig lite siden sist. I allefall i forhold til de første ukene.
              Etter den ene byggepausen etter den andre så ble det plutselig mørkt om kveldene igjen og lysten til og bygge er absolutt kommet tilbake

              Nå er kroppen ferdig trekt, motor montert, servoer i hale er montert, lysanlegget er påbegynt.
              Holder på og trekke høyderorene.Vingene er nesten ferdig til trekk men de får vente til slutt.

              Bilder kommer senere i kveld.
              Yngve Sekkenes

              http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

              Comment


              • #22
                Ikke tenk på farten.... Det går tregt har i gården også med mye mindre fly en ditt...
                Supert fly, gleder meg til bilder. tittet litt på siden til EMHW - STARTSEITE og nå er den i XXXL også
                Et spørsmål: hvor kjøper du Titebond

                Andreas Sundt
                Last edited by Sundtair; 16-11-10, 22:23. Reason: Navn:-)
                Mvh Andreas
                Stevensaero, glede i noen balsaflak.
                PCM.at mye glede i litt carbon
                Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

                Comment


                • #23
                  Har fått gjort litt i kveld. Det ene høyderoret er ferdig trukket og klart. Også montert lys i sideroret.

                  Sundtair: Titebond kjøpte jeg fra et firma i Stavanger. Husker ikke hva det hette. Google er din venn her.
                  Attached Files
                  Last edited by sekkenes; 18-11-10, 00:57.
                  Yngve Sekkenes

                  http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                  Comment


                  • #24
                    Ser fram til resten her.
                    Meget fin modell

                    Comment


                    • #25
                      Må få hivd inn smiley som sikler. ..

                      Hvordan kopler du servoer på høyderor når det er 2 servoer på hvert ror?
                      y-kabel? for du bruker vel ikke 1 kanal pr. servo?
                      eller lodder da...
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #26
                        Dette skal føles med på! Liker veldig godt denne modellen..

                        Ser ryddig og fint ut så langt!


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #27
                          Hyggelig med tilbakemeldinger folkens, alltid gøy og få

                          Originally posted by xilian View Post
                          Hvordan kopler du servoer på høyderor når det er 2 servoer på hvert ror?
                          y-kabel? for du bruker vel ikke 1 kanal pr. servo?
                          eller lodder da...
                          Jeg er litt i tenkeboksen på hvordan det skal ende opp i DPSI'n. Men har loddet sånn at jeg kan bruke 4 kanaler. Altså en på hver servo. Radioen min har ikke ferdig oppsett for dette men skal prøve og mikse. Så får jeg teste litt hvordan det fungerer med tanke på justeringer i ettertid. Vet ikke hvordan "slavekanalene" vil følge med når jeg justerer DR og Expo osv.
                          Noen som har gjort dette? Kom gjerne med erfaringer. Jeg bruker 12FG.
                          Yngve Sekkenes

                          http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                          Comment


                          • #28
                            Futaba har en MSA (Multi Servo Adjuster), denne bruker en kanal, og derfra kan man justere 4 servoer feks dine høyderorservoer helt uavhengig av hverandre. Vil tror dette fixer problemet ditt.

                            The resource cannot be found.
                            Knut Erik
                            But it flies, so who cares??
                            www.torqueroller.com
                            Steikje galen
                            www.skalamodellflyklubb.no
                            www.teamflyingcircus.com

                            Comment


                            • #29
                              Takk for tipset. Den så genial ut. Akkurat det jeg trenger. Hvis ikke det går ann og mikse det på radioen da.?
                              Setter MSA'n på listen over det jeg kanskje trenger.
                              12FG'n burde jo klare dette syns jeg da. Skal se om jeg får fiklet litt i løpet av helga.
                              Yngve Sekkenes

                              http://www.artistic3d.net/index.php/...ne/97-bellanca

                              Comment


                              • #30
                                Det er alltid litt køddent å sette opp slavekanaler, iallefall på 9C'n jeg hadde før. Med 14MZ så setter man opp samtlige kanaler akkurat som man vil, da trenger man ikke tenke på sånne ting. Så spar deg arbeidet med å sette opp radioen og bruk MSA,
                                Knut Erik
                                But it flies, so who cares??
                                www.torqueroller.com
                                Steikje galen
                                www.skalamodellflyklubb.no
                                www.teamflyingcircus.com

                                Comment

                                Working...
                                X