Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med hobbywing pentium 40a ESC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med hobbywing pentium 40a ESC

    Prøver å hjelpe en kompis med en 450v2 som har en HW P 40a regulator. Futaba 7c er det som blir brukt, men den er jeg litt ukjent med siden jeg har dx7 selv.
    Får bare en haug med 'melodier og pipe toner' som aldri slutter, høres ut som om den går igjennom 'noe', for så å starte opp igjen. Noen som kan gi meg noen tips ang 7c og denne regulatoren?

    Takk
    Drammen rock city

  • #2
    Uten at jeg kjenner ESC'en så høres ut som om den er i programmeringsmodus... Noe den skal gjøre når throttle er på max.. Tipper det ordner seg om du reverserer throttle i radioen.. og selvsagt så har du koblet fra motor i tilfelle rottefelle når du leker med radio-innstillinger

    Her er manualen:

    系统发生错误

    Comment


    • #3
      Har prøvd det også(reversere) da kommer det bare en , som for meg høresut som, en feilmedlingslyd. Tror jeg må inn i radioen og stille på noe først. Høres ikke ut som om den
      nerker high mid eller low stick. Får tuddle videre..
      Drammen rock city

      Comment


      • #4
        Passer den ene melodien du hører når kanalen er reversert med noe av det som står i manualen ?

        Comment


        • #5
          Også sjekk at endepunktene på throttlekanalen står i 0. Samme med trim. Hvis du f.eks har brukt den kanalen på en fuelmotor, kan de ofte stå temmelig skeivt.
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            OK, prøvde reversering igjen, nå er vi i gang med noe her.Funker i norm mode. Så må jeg få til id1 og 2 og thr hold på denne 7c'n. Skal ta en titt på manualen til HW regulatoren og se om det er i orden.

            Takker så lenge
            Drammen rock city

            Comment


            • #7
              Alt er nullet og sjekket, servoer er stilt på nytt, servo horn i 90, swash snart i orden.
              Neste er å aktivisere id 1/2 og thr hold. må lese litt i futaba manualen nå.
              Drammen rock city

              Comment

              Working...
              X