Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade mSR testing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade mSR testing

    Da var den i hus, med 4 batterier og lader som lader alle 4 kan man fly kontinuerlig

    Alt er inkludert av hva man trenger. Jeg fikk en PNP utgave siden jeg hadde JR/Spektrum sender fra før.

    Er bare å sette batteriene i laderen og inn med poweret. Den lyser rødt til batteriet er fullt.
    Så sette rman opp radioen til ett vanlig fly uten noe mer innstillinger. Inn med helikopterbatteriet og heliet blinker. På med sender i bindmodus ogsp linker de seg. Av med strøm på begge, på med sender og deretter helikopter.

    Pass på at heliet står stille når du kobler inn batteriet og la det stå stille til det lyser kontinuerlig blått.

    Heliet spolte raskt opp og er ganske annerledes enn Blade mCX som er lik i størrelse, men som er utrolig stabilt og flyr så vidt fremover. Denne er såpass rask at den er vanskelig å fly inne uten trening, men passer best i en hall de første gangene. Jeg fikk derimot trenet mye hove rog akselerasjoner fremover og det var utrolig moro.

    Kommer video så fort noen kan filme
    Attached Files
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Fulgte det med treningsunderstell?

    Comment


    • #3
      Originally posted by affa View Post
      Jeg fikk en PNP utgave siden jeg hadde JR/Spektrum sender fra før.
      Regner med PNP er det samme som BNF (Bind'n'Fly)?

      Jeg har hatt min mSR i litt over en måned og har fløyet endel timer med det.

      Det fulgte ikke med treningsunderstell i pakken min og det er heller ikke nødvendig (jeg har noe erfaring med fly men lite fra helikopter). Det har blitt noen knall og fall men jeg er rask med å slå av gassen hvis det ser ut til at en liten krasj er i anmarsj. Helikopteret har ingen skader utenom noen små kosmetiske småskraper i enden av rotorbladene. Det tåler ganske mye juling pga sin lave vekt.

      4 batterier er veldig kjekt å ha.

      Helikopteret er veldig stabilt og enkelt å bli kjent med.
      Utrolig mye flyglede i en så liten tass, anbefales

      Comment


      • #4
        Originally posted by affa View Post
        Heliet spolte raskt opp og er ganske annerledes enn Blade mCX som er lik i størrelse, men som er utrolig stabilt og flyr så vidt fremover. Denne er såpass rask at den er vanskelig å fly inne uten trening, men passer best i en hall de første gangene.
        Hei Alf.

        Så dette betyr at denne lille tassen faktisk flyr, ikke bare noe man "henger" i lufta?
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Jeg har tuslet rundt med min nå i et par uker og er veldig imponert av denne rakkeren! Den er veldig selvopprettende men kan samtidig flys ganske bra selv om jeg ikke har prøvd den noe annet sted enn i stua som fort blir liten Tåler vannvittig med juling så lenge man kutter gassen før den tryner, har sikkert 30-40 sammenstøt med diverse møblement uten skader av noe slag!
          T-REX 600E
          Thunder Tiger MiniTitan
          HK-450
          En kul Crawler
          Hitec Aurora 9

          Comment


          • #6
            Da har jeg nettopp lekt meg gjennom de to batteriene og kan med en gang si at treningsunderstellet jeg spurte om høyere opp er totalt unødvendig. Jeg vil anse dette som mitt første heli, og det var jo nesten for lett flydd. Hadde trodd jeg skulle bruke lang tid på å holde det stødig men det gikk jo av seg selv. Så nå håper jeg på vindstille forhold i morgen og en tur i parken

            Jeg kjøpte forøvrig med radio, og den lille saken funket også glimrende. Så denne blir nok med hjem til mor og far til jul . Beste rc kjøpet jeg har gjort på lenge, kanskje siden jeg kjøpte mitt første fly faktisk.

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo View Post
              Hei Alf.

              Så dette betyr at denne lille tassen faktisk flyr, ikke bare noe man "henger" i lufta?
              Hei JOO, jeg har hatt mCX tidligere som er kontraroterende og bare henger der, stabil som få.

              Men denne flyr faktisk og det går fint an å fly den ute. Den er rask og kvikk og svinger overraskende godt. med fullt pådrag og nesa forover pitcher den endel ned, men det er ganske vanlig på disse. Skal ha 27 stk i huset i dag, men hadde håpet på en liten mobilvideo om ikke annet
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Hei Affa.
                Jeg leita litt og fant selvsagt video med Bladen. Skulle leita før jeg masa Oppdaget at den var svært så kvikk og spennende. Aner meg at jeg har et julegavealternativ til meg selv her. Så får vi håpe det blir noen indoor-kvelder i St.Halvardhallen.

                27 stk. Høres fullt ut...
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment

                  Working...
                  X