Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 600LE juleb(r)ygg av en nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Du må skru vifta ned med mutteren på veiven, og du trenger ters for å få den av igjen, dette er helt normalt, og jeg har inntrykk av at den eneste som noensinne har glidd rett på er Finless Bob sin....

    Brumm: den blå holder, ja.
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #17
      ja, akkurat slik jeg gjorde det også, fungerte smertefritt. Hadde live hjelp fra johannes gjessing, tusen hjertelig takk og takk for tipsene dine roadrune hadde en en tannbørste nedi og fikk stramma til det jeg greide, får håpe det ble stramt nok. nå er det bare å skru motor inn i ramma og så får jeg begynne å sjekke governor om den funker imorra tenker jeg. kommer vel noen bilder senere inatt, nå er det pause med RAKFISK, ØL OG AKEVITT

      god lørdagskveld!
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #18
        da startet dagens økt, prøver å få satt i motoren, og sjekke governor. Hvor hardt skal clutchen ta når jeg spinner motoren? når jeg dytter motoren opp inn i enveislageret og den bjella, så tar clutchen når jeg spinner rundt på motoren, men den sitter ikke hardere enn at jeg kan holde igjen bjella på clutchen med en hånd mens jeg spinner motoren rundt. Lurer på hvor tight det skal være? legger ved bilde, sånn at dere kan se hva jeg mener hvis jeg bare snakker tull

        legger ved bilder av ramme, som ble ferdig igår kveld
        Attached Files
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #19
          Clutchen skal ha ca klaring så du kan legge 1-2 ark mellom selve clutchen og clutchklokka.
          Page non trouvée - Rchelimag
          Thorbjørn Kirkeleit
          Haugaland Modellflyklubb

          Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

          Comment


          • #20
            nå er motor og fan shroud trygt plassert inn i heliet, men fikk et lite problemt. skulle ta ut ledingen fra rce--g600'n for å sette på sånn kabel beskyttelse, dro såklart ut de 3 ledningene fra den lille pluggen. har tenkt å prøve å lodde litt imorra, men lurer også på locktite siden det er så lite. kan sikkert kline litt epoxy hvis det skulle være noe bedre, noen som har tips, ris eller ros, tar jeg det imot

            beklageer dårlig bilde
            Attached Files
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #21
              så sa bygginga stopp

              et kulelager som skulle vært der, var ikke der. det var en del av servooppsettet som var fabrikk sammensatt. kan være jeg har mistet det, men lett over hele pulten og rommet, pluss at jeg synes den var litt rar før jeg demonterte for å locktite:/
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #22
                Halla, har du link til lageret? Elefun har jo en fin partsfinder, så kanskje du kunne lagt ut en link, så skal jeg se om jeg har noe liggende i reservedelavdelingen. Har noen små kulelagre fra plast-seesaw og mixerarmer etc. Kanskje dimensjonen er den samme.
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • #23
                  Liming av kontakter er forøvrig en dårlig ide, da har du flaks om du får skikkelig kontakt etterpå.

                  Hvis det er en servokontakt, er de vanskelige å lodde uten at de blir for store, men du kan kjøpe nye kontakter og klemme på.
                  Du får egne tenger til formålet, da kan du korte ned og lage egne kabler også
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #24
                    nå ble jeg undrende igjen. i manualen står det pil til bearings påšden ene siden, men ikke på den andre, skal ta et bilde så kan dere se. er jo veldig rart uten kulelager på den ene siden.

                    legger ved et bilde, så kan dere se. pil 1 på bildet viser på den ene siden, og det ser jo ut som det er et kulelager, men ikke vist noen, slik som ved pil 2(Z) der det er vist kulelagre.

                    sitter med trex 500 manualen min for å se om jeg har noen i samme dimensjpn. er 5x9x3mm
                    Attached Files
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #25
                      ja, nå hadde jeg flaks. i halen på t-500 var kulelageret jeg trengte

                      noen tips til hvordan å få det ut uten å skade det for mye? sitter i ene hale gripsa.
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by roadrune View Post
                        Liming av kontakter er forøvrig en dårlig ide, da har du flaks om du får skikkelig kontakt etterpå.

                        Hvis det er en servokontakt, er de vanskelige å lodde uten at de blir for store, men du kan kjøpe nye kontakter og klemme på.
                        Du får egne tenger til formålet, da kan du korte ned og lage egne kabler også
                        det er en liten kontakt 1/2 av størrelsen. jeg ser at de "holderne" inne i kontakten er ok, jeg dro bare ledningene ut av dem.

                        kan jeg bare ta de ut igjen da, og klemme til på nytt?
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #27
                          Skal du begynne å desikere den stakkars 500'en for å bli ferdig med 600'en?
                          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                          Comment


                          • #28
                            hehe, ja man må jo nesten det. har allerede tatt ut ar7000 fra den. nå ble halen demontert. nå går den under kategorien delehelikopter
                            Attached Files
                            dx7

                            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                            Løten MFK
                            Stay Frosty

                            Comment


                            • #29
                              Også må du huske å flikke over til macro på kameraet ditt.
                              Drammen rock city

                              Comment


                              • #30
                                hehe, det er et 7 år gammelt olympus mju, med 3.1 megapixler men skal prøve macro, takk for tipset sollie nå er snart servoer installert, driver med linker osv.
                                dx7

                                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                                Løten MFK
                                Stay Frosty

                                Comment

                                Working...
                                X