Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 600LE juleb(r)ygg av en nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Stakkars 500... det er jo greit å ha et el-helikopter når 600ern streiker en dag eller du vil fly en halvtime uten å bruke for mye tid på forberedelser og etterarbeid.

    Men lykke til videre med bygginga! Jeg er storfornøyd med 700'ern som DU var medskyldig i at jeg kjøpte!
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #32
      Hvor mye skal du for 500'n nå da ??
      Drammen rock city

      Comment


      • #33
        du kan få den for 4500 komplett uten mottaker, med batterier og en del reservedeler, ubrukte trueblood dampners og kbdd paddler hehe. nå kommer straks bilder fra jomfrutur

        beklager at byggeloggen ble litt lite informativ, men skjedde mye igår natt, da ble en del ferdig, før idag da jeg og johannes satt 4 timer for å få det flyklart
        dx7

        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
        Løten MFK
        Stay Frosty

        Comment


        • #34
          Originally posted by jotto View Post
          Stakkars 500... det er jo greit å ha et el-helikopter når 600ern streiker en dag eller du vil fly en halvtime uten å bruke for mye tid på forberedelser og etterarbeid.

          Men lykke til videre med bygginga! Jeg er storfornøyd med 700'ern som DU var medskyldig i at jeg kjøpte!
          hehe, jeg kan inrømme det ja men du ble vel fornøyd så da er det ikke virkemidlene men resultatet som teller
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #35
            Hei.

            idag kom jomfruturen. etter en vellykket handel med arhennie, hehe, så gikk turen til øyenlegen, før jeg kunne dra til johannes som skulle hjelpe meg med siste rest. satt oppe til 5 inatt og var enda 4 timer unna fullført. stod opp 6.50 og dro innover til oslo fra hamar. nå er klokken 01.33, og søvnen jeg nå skal få er veldig etterlengtet
            johannes var meget behjelpelig å fikset det meste av problemer som oppstod i den siste finpussen. han tok også heliet først av bakken, tok ganske mange bilder men nesten allle ble uklare siden undertegnede hadde skjelvinger i alle deler av kroppen

            her kommer en del bilder. fikk kjørt igjennom nesten 2 tanker, noe som ikke var værst

            takk for alle innspill som er kommet i løpet av tråden, og en ekstra stor takk til johannes
            Attached Files
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #36
              Gratulerer med maiden, Øyvind!! w00t!!
              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

              Comment


              • #37
                Men hva syns du selv da? Var det verdt oppgraderingen fra 500'en?
                Hilsen Rune Marcussen

                MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                JR DSX9

                Fitjar Modellflyklubb
                ---------------------------------------------------------------------------
                Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                Comment


                • #38
                  Vil bare hive meg på og gratulere Øyvind med en super maskin! Mekanisk var den helt topp bygget, med attpåtil litt femi servo-wire-braiding! Etter å ha lastet opp Bert Kammerers oppsett av Spartan ds760 til Trex600N, så var det dags for tur! Jeg tok første turen og la på 30% expo på cyclic og 80% Dualrates. Heliet spoolte opp og hovret helt uten vibrasjoner av noe slag. Da Øyvind tok neste tur, synes at han responsen var litt ullen! Ikke verst å ville ha NULL expo og fulle utslag på jomfruturen med nytt heli! Virker som de liker det hardt og brutalt i Hamartraktene! Lykkelig reiste han tilbake til Hamar med full tank på heliet, og ei litta skvett fuel på en gammel Solo-flaske
                  Last edited by johanngj; 16-12-09, 11:51.
                  Med vennlig hilsen
                  Johannes Gjessing GMFK
                  || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                  Comment


                  • #39
                    ja, glemte helt å si hva jeg selv synes om heliet. DET VAR HELT SINNSYKT! det var en litt rar følelse igår, når heliet var bygd ferdig så var det jo fint og bra osv, men ingen kribling i magen enda, men når vi fyrte det opp og johannes testfløy det, da hold jeg på å få spader! og enda værre da jeg prøvde, trodde jeg muskelsvikt fordi beina som løfter 160kilo i knebøy, de kunne knapt holde den veslelubne kroppen min

                    maskina var så stabil. 500'n min var jo god og stabil, det var jo ikke mye drifting til sidene og sånt når det var vind med den, men dette var en helt annen følelse, størrelsen var liksom riktig

                    må jo adde at heliet er styggpent, det skal nok ut en liten tur idag. er student og bor hjemme hos mor og far i ferier, og da var det ingen nåde å få. MÅTTE rydde opp alt rotet etter meg før jeg kunne ut å fly mer.... kunne sikkert ha tatt et bildet her, ser ut som hele hamar har tatt alt dritet dems å kasta rundt inne her

                    PS! bare jeg får satt opp gov og kill switch så skal jeg dra noen chaoes og pirouetting wall of death...
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #40
                      igjen idag, ble det flydd litt. det her blir bare mer og mer sinnsykt! heliet er så stabilt at jeg omtrent kunne flydd det i stua, hehe halen med spartan og align ds650 virker som et bra valg. tok noen sånne hopp med heliet idag, halen rikker seg ikke. ihvertfall kan ikke jeg se det. og drift som jeg hadde litt av på min trex 500 som har en gy401 og s9257, er ikkeeksisterende!! så etter det i et halvt minutt uten å kunne se antydning til at heliet roterte den ene eller andre veien. gud så digg dettet er
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Øyvind M View Post
                        det her blir bare mer og mer sinnsykt! heliet er så stabilt at jeg omtrent kunne flydd det i stua, hehe
                        Gled deg til du prøver en .90!

                        Comment


                        • #42
                          idag har vært en dårlig dårlig dag. snøvær, litt opphold, og så snøvær igjen. har nå klokken 22.40 bestemt meg for å sette helikopterturen på pause intill imorra fælt å stå i vinduet i 12 timer uten å få prøvd seg

                          her kommer spm nr1. har fikla litt med heliet idag, tatt på wire braid der det ikke var og samla ledninger. jeg har et problem som jeg hadde ved maiden. servoene lager lyd som om det er binding. sett på linker rundt om på heliet, de ser ikke overstrekt ut eller noe i den duren, "vingler" på linken når jeg dytter på dem, slik som på min 500. når jeg har null på throttle/pitch og alt sentrert, kommer bare den vanlige knatrelyden fra servoene, mens beveger jeg litt og lar stikkene stå, som får jeg bindelyd. hva kan det være. er det en link jeg har oversett? eller er det noe annet krimskrams? hadde ikke dette problemet på min 500. ikke bare swash servoene som bråker, men også til tider hale og throttle servoen. mektig irriterende å ikke finne ut av. takker for alle svar, håper det er nok info

                          spm nr2: halen min er litt treg. glir lett på den ytre delen av hale "akslingen" mens full pitch og slidern helt inn mot halebommen, så er det litt motstand. noen tips til hva jeg kan gjøre? demontrere hele og skru sammen igjen?

                          kjører 2in1 reg. så er 6V til alt på heliet. alle servoer er enten ds610 eller ds650.
                          Last edited by Øyvind M; 20-12-09, 23:24. Reason: måtte føye på et spm til:)
                          dx7

                          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                          Løten MFK
                          Stay Frosty

                          Comment


                          • #43
                            Kan du ha brukt feil hull på servohornene, slik at den binder ved utslag? Evt. kan noe i hodet være tregt?

                            Hvis du tester en og en del på halen vil du finne ut hvor problemet er, på min måtte jeg pusse haleakslingen lett med 600 papir for å få den til å gå lett hele veien.
                            Hilsen Rune Marcussen

                            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                            JR DSX9

                            Fitjar Modellflyklubb
                            ---------------------------------------------------------------------------
                            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                            Comment


                            • #44
                              får ta en tur på biltema etter noe 600 papir jeg da

                              ang "bindinga" som er hovedproblemet. hodet mitt beveger seg såpass at når jeg tar av linkene til swash så detter swashen ned over masta, og det er ikke noenting som holder igjen i hodet. det med feil servohorn, så bruker jeg align hornene, runde med 8 hull likt plassert fra hverandre. det er nr på hullene, og bruker 4 og 8 på alle servohornene. jeg har ingen kjappe forslag. kan subtrim ha noe med saken å gjøre? ikke har jeg mer en 2-3 på et par av servoene.
                              dx7

                              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

                              Comment


                              • #45
                                vifte hubben vil ikke separeres fra min os 50 motor.

                                Som jeg skrev tidligere i byggeloggen hadde jeg problemer med at jeg ikke fikk på vifte huben på crankshaft akslingen på motoren. måtte bruke rå kraft og skru muttern for å få festet vifte hubben på crankshaft akslingen. hørte noen andre hadde samme problem, noen av dere som har prøvd å få den løs igjen? det driver jeg på med nå, men det virker helt umulig!
                                dx7

                                Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                                Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                                Løten MFK
                                Stay Frosty

                                Comment

                                Working...
                                X