Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 600LE juleb(r)ygg av en nybegynner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 600LE juleb(r)ygg av en nybegynner

    Ja, da kom jula endelig til Hamar også, ikke ET eneste sekund for tidlig. Etter mye eksamenslesing og tanker om verdens undergang var plutselig dagen her da hjemreisen og forsinkelsene til norwegian stod for tur

    Tente jeg skulle kjøre på med en liten byggelogg, sånn at jeg kan spørre om problemer og få tips underveis, istedet for å poste 100vis av forskjellige problemer i forskjellige tråder. Håper også at tråden kan være til hjelp for noen som også skal bygge en Trex600 nitro for første gang. Jeg er ganske så fersk i denne hobbyen, på juleaften er det akkurat et år siden jeg fikk min belt-cp til jul. så ble det 2-3 hoovringer med den, før ulike krasj og komplikasjoner fikk meg til å kjøpe en Trex500ESP nå i juli. den ble flydd og så "tvang" johannes gjessing meg til å kjøpe en Trex 600LE:O hehe. Her kommer hvertfall byggeloggen.
    gir med noen bilder av stashet. Vil bruke Trex600LE, os50 motor. align std pipe. ds610 på swash, spartan ds760 m/ ds650 på hale. ds610 på gass, align 2in1 og governor.

    får håpe dette blir en trivelig førjulskos for meg og for dere som vil følge med på denne, med et smil om munnen når alle mine feil og mangler blir mer og mer synlig

    Mvh.

    Øyvind!
    Attached Files
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    La meg være den første til å gratulere. Har lyst på en 600 selv men da esp elektro.Kommer til å følge tråden din fremover. Video av maiden .... ?
    Drammen rock city

    Comment


    • #3
      ja får prøve å få til det. skal prøve å få den ferdig til tirsdag, skal inn til johannes gjessing og få litt hjelp og tips
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        Lykke til med builden, Øyvind!
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Feil og mangler? Hva skulle det være da?
          Ser du har eske med snacksy mekanikk, god elektronikk, noe godt i glasset, "Spectrum" PC og ferie. Og venner som bidrar med hjelp og tips. Kan det gå annet enn bra tror du?
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Jeg lurer på clutch sammensetningen. clutch bell assembly eller noe sånt heter det. er hvertfall 2 kulelagre der som finless sier man skal shoe goo'e. men jeg har ikke sånn shoo goo, kan jeg bruke vanlig CA, eller må jeg ha noe annet?

            legger med bilde
            Attached Files
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Originally posted by joo View Post
              Feil og mangler? Hva skulle det være da?
              Ser du har eske med snacksy mekanikk, god elektronikk, noe godt i glasset, "Spectrum" PC og ferie. Og venner som bidrar med hjelp og tips. Kan det gå annet enn bra tror du?
              hehe, sant nok! ble lite bygging inatt, var så forferdelig trøtt, så vi får prøve igjen idag
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #8
                Tror ikke jeg brukte noe som helst på de clutchlagerne. Bare smakket det ihop, og sålangt ingen ulyder eller som det på fint norsk heter: Notchyness! Du kan vel kanskje prøve littegrann gammeldags kontaktlim. Bare en tynn tynn film evt. Her i hovedstaden skrider også juleforberedelsene (les: blinging og oppgradering) fremover. Hodet ligger utover i påvente av nye lagre, og litt nye metalldeler istedenfor plast. Når du på tirsdag står i røyken av LE med skjelven i knæra, og pulsen i hundre, så ser du hvor gøy det er med skikkelig bråkeheli! Gleder meg til å maskinen din!
                Med vennlig hilsen
                Johannes Gjessing GMFK
                || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

                Comment


                • #9
                  Litt av det grønne stoffet som Align pleier å levere med settene er bra å ha på de lagrene.
                  Hilsen Rune Marcussen

                  MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                  T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                  JR DSX9

                  Fitjar Modellflyklubb
                  ---------------------------------------------------------------------------
                  Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                  Comment


                  • #10
                    da er det gjort. ferdig med litt av hvert nå, snart ferdig med motor, vifte, clutch og ramme. må bare få satt det i sammen, så blir det litt understell og greier senere, skal poste bilder osv snart. trodde først at retainer screw til forgassern var satt fast, men viste seg å være en dårlig polsk hex trekker som var årsaken
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan locktite brukte du på bladholderne? Blå eller rød..
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment


                      • #12
                        brukte blå t43 greia som kommer med i align settet.
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #13
                          Blått brukes på ting man vil demontere senere, rødt brukes på ting som man ikke vil få av uten å bruke varme.
                          Thorbjørn Kirkeleit
                          Haugaland Modellflyklubb

                          Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by nomore View Post
                            Blått brukes på ting man vil demontere senere, rødt brukes på ting som man ikke vil få av uten å bruke varme.
                            Så da holder det med blå? Jeg skal snart begynne å montere en 700 og er litt usikker på hva som trengs..
                            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                            Comment


                            • #15
                              nå har jeg støtt på et lite problem. sitter å fester på vifta på motoren, og merker at jeg har store problmer med å sette på vifta på motoren. det er altfor trangt der, finless bob i sin video bare slider vifta med den metall delen ned på det skaftet, uten større problemer, jeg derimot har ikke sjangs til å få den på. må vifta bankes på, eller hva burde jeg gjøre? har laget et bilde der jeg har merket hvor det stopper. er den siste opphøyningen som virker for stor for vifta.
                              Attached Files
                              dx7

                              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                              Løten MFK
                              Stay Frosty

                              Comment

                              Working...
                              X