Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå snur sola

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Det er en flott tradisjon at du holder denne tråden "årlig ved like" Jotto! Like mye glad-nyhet hvert år Samtidig moro å se at den harde kjernen holder stand her på forumet!
    Geir


    3D plane - 1D brain

    Comment


    • #47
      Originally posted by jotto View Post
      Jeg tar meg friheten til å vekke denne (nøyaktig) et år gamle tråden igjen siden det var jeg som startet den.

      Nå er tiden her igjen - idag kl 23:38 snur sola!

      Nå er klokka 15:24, jeg er enda på jobb, og er det allerede for mørkt til å fly. Fortvil ei - vi går mot lysere tider, og selv Brumm kan krype frem fra vinterdvalen!
      HO HO HO nå er julenissen klar med fete RC gave så bare ring når du er klar til å fly!!!
      Gleder meg vilt til lysere tider, jeg kan faktisk kunne levd i et mildere klima



      Comment


      • #48
        Originally posted by telecaster View Post
        HO HO HO nå er julenissen klar med fete RC gave så bare ring når du er klar til å fly!!!
        Gleder meg vilt til lysere tider, jeg kan faktisk kunne levd i et mildere klima
        Hva kommer julenissen med i år?
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

        Anything worth doing is worth overdoing!

        Comment


        • #49
          Er ikke så veldig glad i Jula. Men setter stor pris på at det går mot lysere tider, og at vannene fryser til flotte flyplasser. Jula er mer for handelsstanden,barn og kvinnfolk.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #50
            Originally posted by jotto View Post
            Hva kommer julenissen med i år?
            De gavene jeg virkelig ønsker meg, må jeg kjøpe selv. Far får vel som oftest sokker og undertøy. Men litt lesestoff er ikke å forakte. :=)
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #51
              Ikke ta ut noen glede over sola for tidlig.
              Det er jo fortsatt 8 timer igjen for at selveste Armageddon intreffer
              Peter Rahm
              Siggerud
              Cirrus RCFK

              Comment


              • #52
                Originally posted by jotto View Post
                Hva kommer julenissen med i år?
                Sikre kilder melder DJI Phantom, DJI Helibox med GPS, GoProHero3 og DX18QQ som er ankommet.
                Har vært syykt snill i år, det lønner seg



                Comment


                • #53
                  Originally posted by Propepperell View Post
                  Ikke ta ut noen glede over sola for tidlig.
                  Det er jo fortsatt 8 timer igjen for at selveste Armageddon intreffer
                  Etter å ha vært gift med og oppslukt av et sort hull i to tiår kan jeg faktisk bekrefte at når du
                  kommer ut på andre siden så skinner sola vel så sterkt, så bare slapp av, dette vil bli bra !!
                  Dommedag er oppskrytt !



                  Comment


                  • #54
                    <TROLL>
                    Jeg føler meg herved programforpliktet til å ta på meg rollen som kranglefant og poengtere at DET ER IKKE SOLA SOM SNUR!!! men det er jordens helning rundt egen akse i forhold til planet den går i bane rundt solen (NEI JORDA ER IKKE FLAT DEN ER RUND OG VI GÅR RUNDT SOLA FOR F... - da var det også poengtert for de som eventuellt vil argumentere med det!) som gjør at man i norlige og sørlige strøk opplever en kortere dag med mindre direkte lys om vinteren og lengre dag om sommeren med mer direkte lys.
                    </TROLL>

                    God Jul alle sammen, snart blir det lysere dager og litt greiere å fly uten å fryse finga av seg og man kan se det man flyr også! Så får en bare si takk for det gamle året og se hva det nye bringer!
                    Last edited by bjornal; 23-12-12, 12:12.
                    Propellen skal være på toppen!
                    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                    Comment


                    • #55
                      Et rykte vil ha det til at jora er rund men man tror ikke på hva som helst i Elverum.
                      Brukte de to timene med dagslys vi hadde i går til og fly i -8°C og ellers perfekte forhold. Om sola snur eller ikke er egentlig ikke så viktig det som betyr noe er at vi stadig får lengre dager.

                      Comment


                      • #56
                        Originally posted by bjornal View Post
                        <TROLL>
                        Jeg føler meg herved programforpliktet til å ta på meg rollen som kranglefant og poengtere at DET ER IKKE SOLA SOM SNUR!!! men det er jordens helning rundt egen akse i forhold til planet den går i bane rundt solen (NEI JORDA ER IKKE FLAT DEN ER RUND OG VI GÅR RUNDT SOLA FOR F... - da var det også poengtert for de som eventuellt vil argumentere med det!) som gjør at man i norlige og sørlige strøk opplever en kortere dag med mindre direkte lys om vinteren og lengre dag om sommeren med mer direkte lys.
                        </TROLL>

                        God Jul alle sammen, snart blir det lysere dager og litt greiere å fly uten å fryse finga av seg og man kan se det man flyr også! Så får en bare si takk for det gamle året og se hva det nye bringer!
                        Ja det var godt at du påtok deg ansvaret, for det er nemlig tradisjon det også...: (MFN) ModellflyNytt.no
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #57
                          Originally posted by telecaster View Post
                          Etter å ha vært gift med og oppslukt av et sort hull i to tiår kan jeg faktisk bekrefte at når du
                          kommer ut på andre siden så skinner sola vel så sterkt, så bare slapp av, dette vil bli bra !!
                          Dommedag er oppskrytt !
                          Da må jeg få lov til å gratulere med at du er kommet helskinnet ut!
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by ArneH View Post
                            Da må jeg få lov til å gratulere med at du er kommet helskinnet ut!
                            Takk, jeg går i bane rundt ei anna sol nå og det er helt fantastisk !!!



                            Comment


                            • #59
                              Ja, nå er vi her igjen! På årets mørkeste dag er tradisjonen at Jotto minner om at NÅ SNUR SOLA!

                              Click image for larger version

Name:	portrait_of_three_young_women_wearing_bikinis_running_on_the_beach_1166-3206.jpg
Views:	1
Size:	77.1 KB
ID:	605369

                              Det er håp, det er lys i tunnellen, og det er snart tid for å sende damene våre på stranda mens vi selv drar på stripa for å kose oss med helikopter, fly og multicopter.

                              Frem til da... pass på at dere utnytter de to sekundene med ekstra dagslys i morgen!
                              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                              Anything worth doing is worth overdoing!

                              Comment


                              • #60
                                Ja da blir det lange lyse flydager i romjula

                                Comment

                                Working...
                                X