Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nå snur sola

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nå snur sola

    Idag, tirsdag 21. desember kl 17:47, er det bare å sprette champagnen. Da snur sola! Vi går mot lysere tider og lengre fly-dager, gutter!

    Før vi vet ordet av det, kan vi faktisk fly etter jobb. Det føles som det er et par år siden sist.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

  • #2
    Originally posted by jotto View Post
    Det føles som det er et par år siden sist.
    Er det sånn det føles ut å være gammel? hoho
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Originally posted by jotto View Post
      Idag, tirsdag 21. desember kl 17:47, er det bare å sprette champagnen. Da snur sola! Vi går mot lysere tider og lengre fly-dager, gutter!
      På kalenderen min står det *mandag* 21. desember. Like fullt, solverv skal feires, med grantre, øl, ribbe og annen hedensk morro. Flyging blir det også. Først og fremst fordi jeg har fri, og ikke så mye for at dagen blir lengre.

      Comment


      • #4
        Jepp. Er jo derfor man feirer jul.

        Comment


        • #5
          Originally posted by jotto View Post
          Idag, tirsdag 21. desember kl 17:47, er det bare å sprette champagnen. Da snur sola! Vi går mot lysere tider og lengre fly-dager, gutter!
          Jeg monterte lys på flyet i helga, og testet det ut. Det var faktisk så morro at sola kan godt bare vente litt med å komme tilbake igjen.
          PS! Det har vært mange telefoner til politiet om ufo-observasjoner og påkjørsler bakfra de siste 2 døgnene, så moralen er: ikke fly nært trafikkert vei med lys på flyet

          Comment


          • #6
            Må bare få ut litt agressjon! hjelper ikke om sola snur, så lenge det snør dagen lang! og jeg tipper så fort at sola titter fram, blir det nærmere -20 her på hamar. for no kutstelleras!

            men kos dere, dere som kan det
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Jeg tar meg friheten til å vekke denne (nøyaktig) et år gamle tråden igjen siden det var jeg som startet den.

              Nå er tiden her igjen - idag kl 23:38 snur sola!

              Nå er klokka 15:24, jeg er enda på jobb, og er det allerede for mørkt til å fly. Fortvil ei - vi går mot lysere tider, og selv Brumm kan krype frem fra vinterdvalen!
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Originally posted by jotto View Post
                Jeg tar meg friheten til å vekke denne (nøyaktig) et år gamle tråden igjen siden det var jeg som startet den.

                Nå er tiden her igjen - idag kl 23:38 snur sola!

                Nå er klokka 15:24, jeg er enda på jobb, og er det allerede for mørkt til å fly. Fortvil ei - vi går mot lysere tider, og selv Brumm kan krype frem fra vinterdvalen!
                LOL

                -17 utenfor
                - vi snakkes i mars da har sola snudd



                .
                Last edited by Quadrocopter; 21-12-10, 15:41.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by jotto View Post
                  Idag, tirsdag 21. desember kl 17:47, er det bare å sprette champagnen. Da snur sola! Vi går mot lysere tider og lengre fly-dager, gutter!

                  Før vi vet ordet av det, kan vi faktisk fly etter jobb. Det føles som det er et par år siden sist.
                  Ikke for å være for kritisk eller at en ser på det som flisspikkeri så er det nok slik vi formulerer "Nå snur sola" men faktum er at det er jorda som snur i sin elliptisk bane rundt sola og er på vei tilbake og det skal vi være glade for eller så har vi bare fortsatt ut i intet..
                  Årstid – Wikipedia
                  Mvh.
                  Rolv Leirro

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Raptor View Post
                    Ikke for å være for kritisk eller at en ser på det som flisspikkeri så er det nok slik vi formulerer "Nå snur sola" men faktum er at det er jorda som snur i sin elliptisk bane rundt sola og er på vei tilbake og det skal vi være glade for eller så har vi bare fortsatt ut i intet..
                    Årstid – Wikipedia
                    Tull. Jeg har fra sikre kilder at sola går rundt jorda, og nå har den snudd og er på vei tilbake!

                    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                    Anything worth doing is worth overdoing!

                    Comment


                    • #11
                      He he .........

                      Click image for larger version

Name:	1083560243.35911.jpg
Views:	1
Size:	40.4 KB
ID:	574394

                      Her er beviset fra en annen "guru" - vår eminente astronom - Knut Jørgen Røed Ødegaard og har har det på film ..............

                      Comment


                      • #12
                        Det blir bra . Blir jo mørkt i 1400 tiden her i Nord :S
                        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                        Harstad MFK

                        Futaba 12FG

                        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                        Slick 360 | Elektrokonvertert
                        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                        Phoenix Decathlon | ASP.70
                        Hexacopter

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by jotto View Post
                          Tull. Jeg har fra sikre kilder at sola går rundt jorda, og nå har den snudd og er på vei tilbake!

                          Bare sprøyt det du sier der!! Hvordan skal det gå til da!! når jorda er helt flat?? fikk noe å tenke på der ja......
                          Alt som kan fjernstyres.
                          ---------------------------------------------
                          The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                          Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                          Steinar Kvarme.

                          Comment


                          • #14
                            ÅÅÅÅÅÅH så deilig det skal bli å fly i midnattsol til sommeren!
                            Jon-Brage Hoel Andorsen
                            -------------------------------------------------------------------------
                            Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                            Alt flyr bare du har nok motor!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by elektrodude View Post
                              Bare sprøyt det du sier der!! Hvordan skal det gå til da!! når jorda er helt flat?? fikk noe å tenke på der ja......
                              ja den er flat men rund. er nå flatt her ute så da må jo jorden vare flat.. var å så enden i sommer. tok et bilde.
                              syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                              carl goldberg ultimate
                              DJI S900
                              piper pawnie el kjærre


                              Futaba 14SG
                              diverse epp tjafs
                              Per-Egil Furuseth

                              Comment

                              Working...
                              X