Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvem var 2009`s mest uheldige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Brumm View Post
    Bra video, Bjeff
    Det er Bajas´video, men det er jeg som harver over´n
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #17
      Originally posted by Quadrocopter View Post
      Om det er store eller små maskiner som mistes spiller ingen rolle - har du en liten og den går i bakken kan det være et lik sårt tap (også økonomisk) som for en som er stinn av gryn og har en "couldn't care less" holdning for det er jo bare å kjøpe en ny allikevel.

      Tror tapet for mange som ikke er så bemidlet er vesentlig større når den lille maskinen som man har spart til i over et halvt år går i bakken å knuses, og det kanskje er et halvt år til man får "mulighet" til å komme ut å fly igjen....

      Sorry... blir bare så provosert når det alltid skal handle om det største, feiteste og dyreste når det gjelder hobbyen vår!
      Jeg sitter desvere ikke på masse penger. Mine store "fete" modeller er et resultat av opp sparte midler, kjøp og salg av fly og utstyr siden 1996. Istedet for å ha 3 dyre modeller, kunne jeg jo hatt 50 små maskiner, og det svir jo uansett. Men når man har mistet noen år med oppsparte midler, så er det bare sånn. Penga er uansett borte når flyet er kjøpt, sånn tenker nå jeg da. Og hadde jeg ikke hatt råd til å kræsje dem, så hadde jeg heller ikke flydd dem.
      Knut Erik
      But it flies, so who cares??
      www.torqueroller.com
      Steikje galen
      www.skalamodellflyklubb.no
      www.teamflyingcircus.com

      Comment


      • #18
        Vil si jeg også hadde litt uflaks i fjor. Jeg hadde bilen full av helikoptere og utstyr etter jeg hadde flydd en oppvisning. Sovna på sofaen når jeg kom inn og våknet på morgene dagen etter. Skulle ut å kjøre til jobb, men der var ikke noen bil på utsiden. Både bilen ( VW passat 1.9TDI 2003mod ) var borte og utstyr for ca 150 000,- En god smell i lommeboka. Jæ... folk som ikke kan la andre ting være i fred.

        Comment


        • #19
          føler med alle som har mistet et fly ned fra himmelen.
          har selv mistet en yak 543d elektro. inkompotent pilot.
          en great planes lancair es grunnet handkast start og ikke reversert høyderør.
          En great planes revolver grunnet gikk for fort og mistet kontrollen på flyet.
          klarte pusle det sammen igjen men ikke flydd det siden.
          En greatplanes cub piper j3 40 size. ville ikke lystre høyre sideror. rett i bakken men har delvis puslet det sammen igjen også.
          en stykk world models groovy 3d ep. ville bare ikke holde seg i lufta..
          2stk T-Hawker grunnet rekkevidde feil. ja tro meg de kan bli knust de også.

          Men jeg er tilgitt begynnte med denne hobbyen sommern 08.
          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
          carl goldberg ultimate
          DJI S900
          piper pawnie el kjærre


          Futaba 14SG
          diverse epp tjafs
          Per-Egil Furuseth

          Comment


          • #20
            Selvlukkende dører og helikopterhale funker dårlig, spesielt når man ikke følger med... Det syns jeg var kjipt!
            T-REX 600E
            Thunder Tiger MiniTitan
            HK-450
            En kul Crawler
            Hitec Aurora 9

            Comment


            • #21
              Originally posted by GTI20 View Post
              føler med alle som har mistet et fly ned fra himmelen.
              har selv mistet en yak 543d elektro. inkompotent pilot.
              en great planes lancair es grunnet handkast start og ikke reversert høyderør.
              En great planes revolver grunnet gikk for fort og mistet kontrollen på flyet.
              klarte pusle det sammen igjen men ikke flydd det siden.
              En greatplanes cub piper j3 40 size. ville ikke lystre høyre sideror. rett i bakken men har delvis puslet det sammen igjen også.
              en stykk world models groovy 3d ep. ville bare ikke holde seg i lufta..
              2stk T-Hawker grunnet rekkevidde feil. ja tro meg de kan bli knust de også.

              Men jeg er tilgitt begynnte med denne hobbyen sommern 08.
              Skulle vel ikke si haha, men litt reversert humor bør man vel ha for i det hele tatt å skrive innlegg i denne tråden

              Stakkars mann, jeg føler med deg! Jeg synes du rangerer helt i toppsjiktet blant uheldige piloter til nå, som denne tråden handler om...

              Ære være deg for at du ikke har gitt opp enda!
              Slike ildsjeler skulle norge hatt flere av, så hadde kanskje sykemeldingsprosenten vært lavere
              Last edited by Krazy-K; 06-01-10, 21:45. Reason: stavefeil
              Kenneth Davidsen

              Comment


              • #22
                Kangaroo`n min endte sine dager i 2009...... pilotfeil......JA! Hvorfor..... hmmm...tør ikke nevne det

                En av de mest heldige krashene jeg har hatt var vel med T-Rex`n..... løfta den opp i hover og pumpa litt pitch, så rasa hele greia rett ned på full negativ. Etter mye undersøkelser viste det seg å være ei av fromeco sellene som var dårlig. Helien sto i denne stillingen på full pupp hele tanken.....nervepirrende ja Knekt understell og drev i torqtuben var det som måtte byttes.
                Attached Files
                Christen
                http://jetsofnorway.com/

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Christen View Post
                  Kangaroo`n min endte sine dager i 2009...... pilotfeil......JA! Hvorfor..... hmmm...tør ikke nevne det.
                  LOL har du sagt a kan du si B.. HUFF jettn så ikke pen ut
                  syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                  carl goldberg ultimate
                  DJI S900
                  piper pawnie el kjærre


                  Futaba 14SG
                  diverse epp tjafs
                  Per-Egil Furuseth

                  Comment


                  • #24
                    jeg vil kanskje si Kevin Fireup fra Helifreak. Finless bob har lagt ut en video av alle hans krasj, og det synes å være MANGE. $3500 dollar skal være brukt på reparasjoner forrige år lol
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #25
                      Skal det trenes så må det gjøres i reele forhold... Kansje litt vell reelt Forsvant en Xplorer innpå skogen etter trening i 10 m/s pluss. Etter å ha tetet speedflapp mellom boblene ble jeg med en boble for lenge.. Rakk ikke tilbake. fant den etter en uke leting. Tipene var ok...


                      Etter en litt rotete foranledning til vinsjstart på treningen til Nordisk Mesterskap i sverige var "plutselig" senderen slått av. Om noen hernekrympere kan få forklart meg hva jeg tenkte setter jeg pris på det. Jo kastet og jeg prøvde å styre.. Med med 5 -7 m/s sang det godt i lina og en aldeles nydelig bue til venstre. Det smalt godt med rent nesetreff. 100% knust. Dette begynner å bli dyrt

                      Og med da bare en Xplorer D-box igjen i stallen og halve sesongen igjen begynte dette å bli spennene. Den har virkelig fått kjørt seg med starter opp mot 10 m/s. Den har fluttret og jamret seg et utall ganger. brukt opp 4 - 5 balanserors servoer pga det, men den fly enda..

                      Så jeg tenker den uflaksen jeg hadde i starten av sesongen, har jeg fått igjen for på slutten.
                      Håper neste år blir billigere
                      **********************
                      Mvh
                      Stig Olsen
                      Lillehammer MFK


                      Nan Xplorer FullCarbon X tail
                      Pike Perfect X tail
                      Pike Brio / Giant
                      Alpina 4001
                      DG 500/22 Elan under opppussing
                      Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

                      Futaba 12Fg Fasst

                      Comment


                      • #26
                        Nå må jeg tross alt si jeg er heldig, har ikke vært utsatt for store greiene i forhold til antall flyturer totalt, smadret en CMP Giles 120size på tredje turen, og LEVERTE en liten Extra til skogs, det siste et idiotkrasj... Skulle jo "bare" se hvor LANGT over streken strikken kunne tøyes... He, he... Fant ihvertfall hvor grensa mi som pilot gikk...

                        Men, når det er snakk om uheldige piloter, må vel desverre en av norges meste erfarne slepepiloter nevnes... Har i 2009 sesongen desverre hatt et forbruk på ikke mindre enn TO stk C-ARF Yak-55 på 3,3m. Den ene på jomfrutur... Teknisk svikt av usagt og uvisst årsak...

                        Føler med dere alle som har hatt dyre krasj, eller krasj som har medført mye jobb...
                        Selv har jeg bare hatt tre, fire kvelder med rep for meg selv denne sesongen, INKLUSIV å bygge ny CMP Giles... Så jeg har ingen grunn til å klage...
                        Worldstar 40, OS FS-70II
                        30% Sebart Sukhoi 140, OS 140RX
                        33% Goldwing Raven 88", DLE 55
                        33% Extreme Flight Edge 540 88", DLE 55
                        33% Extreme Flight Yak 54 88", 3W 55XI
                        35%??(246.5cm vs) Hangar9 Extra 330L, MVVS 58IRS Prosport
                        47% Etreme Composite Edge 540T, 3W 240iB2TS

                        "Viss du må pælla tur kænnistær'n, fårr å spara vækt, har du fårr liten mottor"
                        "Ætt'no arti, dæ som itte kænn vara fali"
                        "Dæ skar dure å bromme, itte læta som ei symaskin"
                        "No gut's, NO glory"

                        Comment


                        • #27
                          kanskje han her men må nå si han var heldig oppå det hele som ikke fikk modellen i hode (close call)
                          Oi en perfekt landing

                          Comment


                          • #28
                            En kompis av meg satt med nesa på flyet mellom beina (dette er en pusher) og fikla med senderen da motoren satt i gang på 35.000rpm. Det neste han gjør er å sette fingrene rett i propellen så kjøtt og blod spruter. Resultatet ble en cm kortere fingertupp og knekt propell
                            Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                            Comment


                            • #29
                              Høres ikke bra ut!
                              Kristoffer Rosmo
                              Vingtor RC Klubb
                              Great Planes Super Sportster 40
                              SebArt Wind S110
                              Clik 2.0

                              Comment


                              • #30
                                Her er en som var noe uheldig.
                                En F-15 som fikk plass i én søppelsekk etter et noe ublidt møte med "terra firma"
                                Attached Files
                                Mvh. Ståle
                                http://www.jetsofnorway.no/

                                Comment

                                Working...
                                X