Announcement

Collapse
No announcement yet.

hvem var 2009`s mest uheldige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hvem var 2009`s mest uheldige?

    som tittelen sier, hvem i norge mener dere er den mest uheldige piloten , kom gjerne med bilder

    NÅ ER DET VEL 2010 SOM GJELDER
    Last edited by lillejon78; 29-12-10, 19:13.
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

  • #2
    Hadde et fælt uhell da jeg ble råka av en vipstall i hard leside turbulens på høsten..det smalt godt...før og etter kræsj bilde

    bomma litt på tidspunktet var visst på høsten i forfjor... men en smell er en smell for det
    Attached Files
    Last edited by Litespeed; 06-01-10, 17:11.
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Hva med denne svensken?


      I denne tråden står det litt om årsaken også:
      Tragiskt

      Comment


      • #4
        Jeg synes nå at jeg har vært litt uheldig som har most to store Ultimater med noen få mnd mellomrom
        Jeg trodde det var en nordmann som hadde den Yak'n??
        Knut Erik
        But it flies, so who cares??
        www.torqueroller.com
        Steikje galen
        www.skalamodellflyklubb.no
        www.teamflyingcircus.com

        Comment


        • #5
          Om det er store eller små maskiner som mistes spiller ingen rolle - har du en liten og den går i bakken kan det være et lik sårt tap (også økonomisk) som for en som er stinn av gryn og har en "couldn't care less" holdning for det er jo bare å kjøpe en ny allikevel.

          Tror tapet for mange som ikke er så bemidlet er vesentlig større når den lille maskinen som man har spart til i over et halvt år går i bakken å knuses, og det kanskje er et halvt år til man får "mulighet" til å komme ut å fly igjen....

          Sorry... blir bare så provosert når det alltid skal handle om det største, feiteste og dyreste når det gjelder hobbyen vår!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Tror tapet for mange som ikke er så bemidlet er vesentlig større når den lille maskinen som man har spart til i over et halvt år går i bakken å knuses, og det kanskje er et halvt år til man får "mulighet" til å komme ut å fly igjen....
            Jeg har ikke inntrykk av at de som flyr de største modellene har ubegrensede midler de heller. Noen har det, de fleste ikke, så om modellen er liten eller stor tror jeg blir akkurat like kjipt for de fleste det gjelder...

            Men gi tråden en sjanse da, den har jo nettopp startet. Kommer nok både stort og smått etterhvert, for det er vel ingen tvil om at mye har gått i bakken i løpet av et år
            Kenneth Davidsen

            Comment


            • #7
              Krasjet min Sopwith (150cm) da 5s 5000mAh batteriet kom ut da jeg loopet.
              Det var jo litt synd, da den fløy veldig bra.
              Har desverre ikke bildet av den etter krasjen, men vraket har blitt plassert på loftet. tar det vel ned å plukker ut utstyret, hvis det er brukbart.
              Attached Files
              Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

              Per Nilsen
              Spikkestad

              Comment


              • #8
                Originally posted by Quadrocopter View Post
                .
                .
                Tror tapet for mange som ikke er så bemidlet er vesentlig større når den lille maskinen som man har spart til i over et halvt år går i bakken å knuses
                .
                .
                Jeg er langt fra fattig men det irriterer meg selv når billige enkle selvbygde
                fly går i bakken (eller i et tre). Heldigivs er de som oftest enkle å reparere.

                Når jeg ser svære fly som den Ultimaten går i bakken så tenker jeg hvor
                upraktisk mange slike fly er konstruert. Hadde flyet vert konstruert f.eks i
                segmenter der det var enkelt å bytte ut de skadede delene. Moderne
                fly (i full skala) er bygd slik også så det ville faktisk vert mere "skala riktig"!

                Våger å påstå at mange modellfly konstruksjoner er direkte dårlig håndverk
                fra konstruktørens side (ikke byggerens altså). Ikke rart at mange erfarne
                skala byggere sverger til egne konstruksjons løsninger og valg av materialer.

                Odd H.

                Comment


                • #9
                  Jeg åpner bare for at folk med litt mindre modeller skal kunne "tørre" og skrive noen ord om "da de var uheldige" - erfaringen med slike tråder er at de med de feteste maskinene skal briske seg mens de fleste bare tar kjangsen på å lese (sikkert kult det også) ute å skrive et ord.

                  For min del synes jeg året har vært helt knall med minimalt av brekkasje (sikkert gullhår).

                  Satt en Haikong Yak (å nå får man ikke tak i dem lenger fra HK) i isen rett over nyttår i fjor grunnet noen forb#@&% strikkehansker uten fingertupper hvor maskene hadde løsnet og og laget små løkker
                  Selvfølgelig måtte den ene løse løkka henge seg opp i høyderor stikka med påfølgende resultat - opptenningsved....

                  Fikk et magebelte på Predatoren i Hanstholm men det går ikke inn i kategorien "mest uheldig" - hører mer under kategorien forbruksvarer
                  Last edited by Quadrocopter; 06-01-10, 19:00.

                  Comment


                  • #10
                    du rognes raver langt opp på lista med to knuste, regner med det er noen som har vært mere uheldig enn deg
                    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                    homemade quad med diverse elektronikk.
                    noen depronkjerrer.
                    futaba10c 2.4ghz.
                    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by anders e View Post
                      Hva med denne svensken?


                      I denne tråden står det litt om årsaken også:
                      Tragiskt
                      Den Yak'n tilhørte en normann,kjenner'n serru...
                      Truls
                      -------------------------
                      Morro er det lell............?

                      Comment


                      • #12
                        Tar Qs oppfordring på alvor om småfly! Jeg syns Bajas var uheldig da han bestemte seg for å yppe til FPV-dogfight i høst:

                        Høl I Lufta vol.4 (search and destroyed)
                        Anders Eiebakke
                        90078513

                        Comment


                        • #13
                          Moste en 30% extra i bakken på halv gass etter uforklarlig radiokødd på forsommeren, men det værste var et par uker senere når selveste godflyet (en Sebart Angel50 med PERFEKT oppsett) ikke klarte seilasen tilbake til stripa etter at jeg tok av med det tomme istedenfor det nylada batteriet...
                          Remi A. Sørensen - 94877903
                          Leder i Lofoten RC-Klubb

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har krasjet 2 fly i 2009, et Ready MK2 og et Easy Fly

                            På Readyen så knakk Control Hornet eller hva det heter på det ene balanseroret.

                            Og på EasyFly et så knakk den ene vingen oppe i lufta.
                            Attached Files
                            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                            Harstad MFK

                            Futaba 12FG

                            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                            Slick 360 | Elektrokonvertert
                            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                            Phoenix Decathlon | ASP.70
                            Hexacopter

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bjeff View Post
                              Tar Qs oppfordring på alvor om småfly! Jeg syns Bajas var uheldig da han bestemte seg for å yppe til FPV-dogfight i høst:

                              Høl I Lufta vol.4 (search and destroyed)
                              Bra video, Bjeff
                              Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                              T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                              Comment

                              Working...
                              X