Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sebart Angel 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, rorutslagene i manualen er helt på jordet for pattern. Ha halvparten med dualrates av, da har du et utgangspunkt å begynne med.

    Modellen hovrer ganske så fint den, jeg hovra den en del i god høyde på en av de første turene før jeg dro hjem og satte ned rorutslagene mye.

    Jeg deltok på NNM`ene for mange år siden, og uansett hvor selvsikker man var til daglig rista knea når det ble konkurranse. Men det verste gav seg gjerne etter første omgang.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #17
      Gratulerer med et knallbra fly. Du kommer til å bli henrykt over flyegenskapene til denne modellen.
      Jeg er helt enig med gjengen over når det gjelder denne modellen og 3D. Det er ikke det den skal brukes til. Det finnes plenty av modeller som gjør dette bedre.
      Jeg måtte også redusere utslagene MYE etter de første turene med min modell.

      Eneste svake punktet etter min mening er understellet som er ganske mykt. Angelen krever myke landinger, men så er det ikke noe stort problem å lande slikemykt med denne heller da.
      Lars Henrik Kjølberg

      http://www.flickr.com/photos/larshkj/

      Klubber:
      Jets of Norway
      Nittedal modellflyklubb

      Comment


      • #18
        Hvordan utslag skal jeg ha da?
        Det står jo 20grader på høyderor og balanseror og 30 grader på sideror på de minste utslagene, er det for mye?
        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
        Harstad MFK

        Futaba 12FG

        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
        Slick 360 | Elektrokonvertert
        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
        Phoenix Decathlon | ASP.70
        Hexacopter

        Comment


        • #19
          Hvis du har computerradio ville jeg ha satt utslagene som oppgitt i manualen for spinn øvelser - da trenger du mye av balanse, høyde og sideror. For normal flyging ville jeg ha satt ett utslag som er ca 1 cm opp og 1 cm ned for balanseror, 1,5 cm opp og ned for høyde og ca 5 cm utslag hver vei på sideror. Bruk maks 30 % exponential.

          Men som alt annet så må du prøve deg frem - bedre å starte med små utslag og heller øke disse når du føler deg komfortabel med modellen.

          Da ses vi kanskje i Os på NM.
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #20
            Skal ikke delta på NM men på NNM ( Nord Norsk Mesterskap) kanskje da.
            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
            Harstad MFK

            Futaba 12FG

            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
            Slick 360 | Elektrokonvertert
            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
            Phoenix Decathlon | ASP.70
            Hexacopter

            Comment


            • #21
              jeg flyr med max utslag på alle ror, ca 80 % expo på min sebart katana 30
              funker supert

              Comment


              • #22
                Originally posted by Bajaen View Post
                Skal ikke delta på NM men på NNM ( Nord Norsk Mesterskap) kanskje da.
                NNM -> NM -> Nordisk -> EM -> VM ........"The sky is the limit"
                Ser er det bare å sikte høyt å kjøre på - for dere som er unge å spreke!

                Comment


                • #23
                  Ligger rundt de samme utslagene som Espen (Superstar40) og da flyr den som en drøm.

                  Hadde det ikke vært så fordømt kaldt så hadde det blitt en tur i morgen med Angel'en!

                  Comment


                  • #24
                    Nå er den ferdig
                    Er bare å montere mottaker og kjøpe batterier.

                    Men hvordan ledninger skal hvor på motor og esc? alle er jo svarte.
                    Attached Files
                    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                    Harstad MFK

                    Futaba 12FG

                    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                    Slick 360 | Elektrokonvertert
                    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                    Phoenix Decathlon | ASP.70
                    Hexacopter

                    Comment


                    • #25
                      Bare å koble til i tilfeldig rekkefølge. Hvis propellen da går feil vei, bytter du bare om på to av ledningene...
                      Remi A. Sørensen - 94877903
                      Leder i Lofoten RC-Klubb

                      Comment


                      • #26
                        Hvordan tror dere det hadde blitt med Glowmotor på Angel`n?
                        Passer det med en ASP 61FS eller er det bedre med en ASP 91FS?

                        Med en ASP 91FS blir jeg å spare ca 60-110gram med full tank iforhold til hva det veier nå.
                        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                        Harstad MFK

                        Futaba 12FG

                        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                        Slick 360 | Elektrokonvertert
                        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                        Phoenix Decathlon | ASP.70
                        Hexacopter

                        Comment


                        • #27
                          Jeg kan aldri tenke meg at den overlever lenge med en stor firetakter i nesa.
                          Modellen er konstruert for elektromotorer med lite vibrasjoner.

                          Jeg ville aldri i verden satt en glowmotor i nesa på en Angel!

                          EDIT:
                          Jeg fløy min Angel med 6s 5000 MAh. Den veide ca 3 kilo, men jeg syntes ikke den føltes tung i lufta, så jeg skjønner ikke argumentet om å spare vekt.
                          I tillegg er det jo så digg med elektrodrift. Ikke noe fuelsøl, og med 3-4 batteripakker kan du fly stort sett hele dagen.
                          Last edited by larshkj; 19-05-10, 23:45.
                          Lars Henrik Kjølberg

                          http://www.flickr.com/photos/larshkj/

                          Klubber:
                          Jets of Norway
                          Nittedal modellflyklubb

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Bajaen View Post
                            Hvordan tror dere det hadde blitt med Glowmotor på Angel`n?
                            Passer det med en ASP 61FS eller er det bedre med en ASP 91FS?

                            Med en ASP 91FS blir jeg å spare ca 60-110gram med full tank iforhold til hva det veier nå.
                            Glow i en Angel !!!!! Grøss og gru! Det må du ikke tenke på!
                            Mvh
                            Bent Andreassen




                            Harstad Modellflyklubb på Facebook
                            http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

                            Comment


                            • #29
                              Jeg var å fløy Angel`n på søndag med HAcekr A50-16S, Hacker X-70 SB Pro, Turnigy 6s lipo og APC 16x10.
                              Har aldri flydd et fly som flyr så bra før, men det varte bare i under 30sec til escen brant seg og flyet gikk i bakken
                              Cowlingen gikk sund, ene hjulkåpa sprakk og den dene liftgeneratoren knakk det en del av.
                              Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                              Harstad MFK

                              Futaba 12FG

                              ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                              Slick 360 | Elektrokonvertert
                              ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                              Phoenix Decathlon | ASP.70
                              Hexacopter

                              Comment


                              • #30
                                Synd å høre om krasjet...Hadde Kontronik Jazz 80 i min, aldri problemer... Målte du strømtrekk? Mulig du skulle ha gått ned til 15x10, hvis du flyr mye på full gass...
                                -Jim Johansen-
                                Flyklart:
                                Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                                Under construction:
                                Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                                Comment

                                Working...
                                X