Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sebart Angel 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Det halve minuttet jeg fløy brukte jeg under full gass hele tiden, men jeg skal gå ned til 15x8 propell
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

    Comment


    • #32
      Høres muffens ut. Brukte akkurat det samme oppsettet i den første engelen min, uten noen som helst problemer.
      Sikker på at regulatoren var korrekt satt opp med tanke på timings? Den kan nemlig bli styggvarm hvis dette er feil.
      Håper du tar turen til Narvik i helga forresten!

      Har forresten komplett sett med vinger og ror til angel hvis du har bruk for...
      Remi A. Sørensen - 94877903
      Leder i Lofoten RC-Klubb

      Comment


      • #33
        Driver med samme modell

        Originally posted by Bajaen View Post
        Det halve minuttet jeg fløy brukte jeg under full gass hele tiden, men jeg skal gå ned til 15x8 propell
        Jeg har aldri hatt en elektromodell før og har tatt opp modellflyhobbyen igjen etter 20 år utenfor. P.g.a. klubbens støyrestriksjoner på kveldstid så jeg ingen annen utvei enn å skaffe meg en elektromodell. Jeg er like grønn som trådstarter, så jeg har nok endel å lære her. (men jeg har kjørt mye r/c bil med batterier, så jeg kan endel om batterier, lading og ladere, men LiPo er jo helt ukjent terreng for meg)

        Jeg har fått Turnigy 6S 30-40C 3600mAh pakker fra HK, har en Hacker A50-16S i nesa og APC 16 x 10E propeller og en FlightTech 80A ESC. Så bestilte jeg meg en iCharger 208B kombo med 15V 23A powersupply fra throttlestore.com med balanseringskort og ledning. Sistnevnte gikk ikke bra. Jeg fikk ikke med powersupplyet og feil balanseringsledning (JI-7-11w) som ikke passer til 8 porten på laderen. Men jeg skjønner jo etterhvert her nå at jeg kan lade uten dette, men det går jo tregt med 12V da.

        Ellers er flyet ferdig montert, så kanskje jeg kan ta det opp til helgen. Hvilke plugger anbefales til Turnigy batteriene, de er ca 4mm på batteriet?

        Så forstår jeg at rorutslagene kanskje bør settes mer moderat enn det står i manualen. Exponensial har jeg aldri brukt før! Men jeg har jo muligheten med den Futaba 7CP radioen jeg har nå. Jeg flyr en GP Extra 300 SP nå med glow (samt en GP Spit 25), men bruker ikke expo (eller dual rates) på de foreløpig. Før i tiden ble det ansett som feigt å bruke expo og duel rates og slikt!
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • #34
          Plugger:

          Jeg bruker 4mm bullet på 8s batteriene mine. Pluggen er veldig god og det er lett å plugge sammen +,- kontaktene. Ville gått for den. Legger ved link om hvordan man lodder dem:
          Montering og isolasjon av Bullet plugger på en trygg å enkel måte - (MFN) ModellflyNytt.no

          Har gjort krympestrømpetrikset og det fungerer utmerket
          Kristoffer Rosmo
          Vingtor RC Klubb
          Great Planes Super Sportster 40
          SebArt Wind S110
          Clik 2.0

          Comment


          • #35
            Har ikke stilt noe på timingen, må den stilles noe før jeg begynner å bruke den nye escen? Timingen står på Auto orginalt.
            Han på RCPro sa at den var blit overbelastet pga for stor propell.
            Last edited by Jon M; 20-05-10, 22:08.
            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
            Harstad MFK

            Futaba 12FG

            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
            Slick 360 | Elektrokonvertert
            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
            Phoenix Decathlon | ASP.70
            Hexacopter

            Comment


            • #36
              Den hackeren har en såpass lav kv-verdi at jeg tviler på at du hadde et strømtrekk på over 70amp på full gass med 16x10 propell. Jeg har normalt STOR respekt for gutta på rcpro, men her kunne det vært morsomt å sette uttalelsene på prøve. Ta med motor og propell (hvis du ikke har, så si fra så skal jeg ta med selv. Har begge deler) til Narvik, så setter vi en strømmåler på dette. Jeg har alltid regulatorer i reserve i verktøykassen. Hvis du ikke når 70amp på full gass vil dette muligens være en garantisak, alternativt feilvare. Skader på fly tviler jeg på at de dekker uansett, men du kan sikkert få reservedeler med litt avslag i prisen om det viser seg at det hele var regulatorens feil.
              Hvis timingen står på auto så burde det jo være greit, men alle elektroniske ting inneholder små, små datanisser som kan finne på de merkeligste ting
              Last edited by jeeeeeeright; 21-05-10, 08:23.
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

              Comment


              • #37
                Motorcalc sier at du hadde bare et max strømtrekk på 53 amp, så her er det absolutt noe som ikke stemmer!
                Og når RCPro selv på nettsiden anbefaler 16x10 propell til dette flyet/motoren så skurrer det ennå mer.
                Attached Files
                Last edited by jeeeeeeright; 21-05-10, 08:25.
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

                Comment


                • #38
                  Heisann.. Bør vel legges til at vi har akseptert reklamasjon i går, og at kunde har fått ny ESC
                  Emil Nilsen
                  www.rcpro.no

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by SMT View Post
                    Heisann.. Bør vel legges til at vi har akseptert reklamasjon i går, og at kunde har fått ny ESC
                    Meget bra Emil.. Slik service skal være...
                    -Jim Johansen-
                    Flyklart:
                    Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
                    Under construction:
                    Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by jijohans View Post
                      Meget bra Emil.. Slik service skal være...
                      Er vel slik vi alle kjenner RCPro!
                      Remi A. Sørensen - 94877903
                      Leder i Lofoten RC-Klubb

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by SMT View Post
                        Heisann.. Bør vel legges til at vi har akseptert reklamasjon i går, og at kunde har fått ny ESC
                        Syns dere har en KJEMPE bra butikk og God Service
                        Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                        Harstad MFK

                        Futaba 12FG

                        ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                        Slick 360 | Elektrokonvertert
                        ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                        Phoenix Decathlon | ASP.70
                        Hexacopter

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by jeeeeeeright View Post
                          Hvis timingen står på auto så burde det jo være greit, men alle elektroniske ting inneholder små, små datanisser som kan finne på de merkeligste ting
                          Hva er den timeren gjør egentlig? Hva er en timer på regulatoren?
                          Kristoffer Rosmo
                          Vingtor RC Klubb
                          Great Planes Super Sportster 40
                          SebArt Wind S110
                          Clik 2.0

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by jeeeeeeright View Post
                            Den hackeren har en såpass lav kv-verdi at jeg tviler på at du hadde et strømtrekk på over 70amp på full gass med 16x10 propell. Jeg har normalt STOR respekt for gutta på rcpro, men her kunne det vært morsomt å sette uttalelsene på prøve. Ta med motor og propell (hvis du ikke har, så si fra så skal jeg ta med selv. Har begge deler) til Narvik, så setter vi en strømmåler på dette. Jeg har alltid regulatorer i reserve i verktøykassen. Hvis du ikke når 70amp på full gass vil dette muligens være en garantisak, alternativt feilvare. Skader på fly tviler jeg på at de dekker uansett, men du kan sikkert få reservedeler med litt avslag i prisen om det viser seg at det hele var regulatorens feil.
                            Hvis timingen står på auto så burde det jo være greit, men alle elektroniske ting inneholder små, små datanisser som kan finne på de merkeligste ting

                            Hei, Jeg og faren min blir å dra en tur til Narvik imorra, jeg tar med flyet,motor og escen sånn at vi kan måle det da
                            Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                            Harstad MFK

                            Futaba 12FG

                            ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                            Slick 360 | Elektrokonvertert
                            ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                            Phoenix Decathlon | ASP.70
                            Hexacopter

                            Comment


                            • #44
                              Timingen til regulatoren bestemmer hvor tidlig (eller seint) i forhold til bevegelsen på den bevegelige delen på motoren regulatoren skal endre polaritet på elektromagnetene (puh).
                              Sammenlign dette med graden av fortenning på en bensinmotor, hvor du vil at gnisten skal komme ørlite grann før stempelet når toppunktet for maksimal kraft. Hvis tenningen kommer for tidlig eller sent mister du mye kraft. blir tilsvarende galt på elektro.
                              Remi A. Sørensen - 94877903
                              Leder i Lofoten RC-Klubb

                              Comment


                              • #45
                                Har kjøpt USB Interface sånn at jeg kan programmere timingen ++ på ecen nå.

                                Jeg lurer på om dette er noe jeg kan bruke for å måle hvor mange amper motoren trekker? Eagletreesystems.com
                                Last edited by Jon M; 23-05-10, 16:07.
                                Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                                Harstad MFK

                                Futaba 12FG

                                ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                                Slick 360 | Elektrokonvertert
                                ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                                Phoenix Decathlon | ASP.70
                                Hexacopter

                                Comment

                                Working...
                                X