Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sebart Angel 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by jijohans View Post
    Kan være batteriene dine som ikke takler det plutselige strømtrekket, slik at spenningen kommer under cutoff verdien poå regulatoren...
    De er oppgitt til å klare 30-40C, så jeg tror vel ikke det er der det ligger?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

    Comment


    • #62
      Sebart Angel 50E flyr så bra at den gir meg godfølelsen fra Curare 60. på åttitallet tilbake. Tror jeg skal skaffe meg en til for glow, det er jo conversion kit for det og jeg tror den tåler det fint hvis man bare er nøye med tettinger og fuelproofing. Kan likegodt hive inn en O.S. 91 FX, den veier ikke stort mer en anbefalte 50-60 motorer og kanskje jeg får samme power som elektro. Vil jo være en fantastisk vintermodell i så fall.
      Futaba T8FG-S
      Noen planker og noen visper

      Comment


      • #63
        Originally posted by troasb View Post
        Rart at RC-Pro anbefaler dem sammen med Hacker motorene da?
        Har tatt dette opp med lederen der borte et par ganger (vil ikke bruke navn her siden han er en kjernekar som alltid rydder opp i slike ting), og han er kjent med problemstillingen. med den nye serien til flighttech skulle dette problemet være eliminert, men viser seg å dukke opp med enkelte spesifikke kombinasjoner av motor/batteri/propell. Kominasjonen Flighttech/hacker er ganske utbredt i forskjellige størrelser, men disse A50-motorene er mulighens litt sære.
        Jeg har hatt det eksakt samme problemer med det eksakt samme oppsettet selv og fikk da låne en annen regulator av RCPro for å teste (bor sånn til at jeg kan stikke innom hvis det er noe spesielt), og da forsvant problemet helt.
        Prøv å sette timingen høyest mulig, og blir det ikke bra kan du enten bytte ut motor, propell eller regulator.
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

        Comment


        • #64
          Neida - ESC'en din er sikkert grei nok den - fult på høyde med det meste som kommer fra Kina...
          Jeg har samme motor i min Angel 50, men der gikk jeg for en Jeti Spin ESC - noe som jeg mener Hacker motoren fortjener.

          Har flydd A50 motoren med mange ESC typer og det er kun noen få som har skapt problemer men disse ble fikset med å endre timingen.

          Som je...right sier så synes jeg det er rart at de leverer med en FlighTech ESC når de har både Jeti og Hacker i sortimentet - vel de får ned pakkeprisen med noen kroner (og de tjener sikkert mer på FT'en) men kjøper man en Anglel 50 men en Hackler motor så spiller noen hundrelapper ingen rolle (min mening)

          Comment


          • #65
            Originally posted by troasb View Post
            Har jeg kjøpt en dårlig ESC da?
            Min mening er ja, hva andre mener får de stå for.
            Hadde du handlet en Kontronik, Jeti,Schulze eller CastleCreation regulator kan jeg garrantere at du ikke ville fått noen problemer. Men de koster noka det dobbelte.
            Kvalitet koster, og i en slik flott model, mener jeg det ikke børr spares på utstyret.
            -Jim Johansen-
            Flyklart:
            Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
            Under construction:
            Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

            Comment


            • #66
              Nja... Jeg endte med å bytte til Turnigy Plush 80, som for uinvidde koster 2-3hundrelapper fra kina. Funker fint som snus, og aldri noen problemer med disse. har regulatorer fra både CC og Hacker/Jeti og kan ikke si at de er "bedre" på noen andre måter enn at de hadde stiligere innpakninger og muligens gir meg en prosent eller to bedre effektivitet (ikke følbart, men kanskje målbart).
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

              Comment


              • #67
                på de billig regulatorene har man ikke justerbar brems på samme måte som feks Castle og Jeti , noe som er meget fint på en F3a modell vet at en av de HV versjonene til HC har det men etter hva jeg har skjønt kan man justere pr 5 % imot Jeti og Castel 1%...noe å tenke på , for meg er det verdt de ekstra kronene.
                Rune Gjelsnes
                Vikersund
                92624841

                Comment


                • #68
                  Jeg kjøpte også den anbefalte Flightpower ESC'en, men jeg er jo første gangs elektroflyger og har ikke peiling på dagens LiPo, motorer osv. Så jeg trodde det var en regulator av god kvalitet siden den ble anbefalt med et såpass bra fly, men jeg forstår jo nå etterhvert på denne tråden at dennne ikke er allverdens. Det negative jeg har opplevd med den var at bruksanvisningen var heller elendig, ingen koblingsskjemaer eller monteringsanvisninger. Men jeg fikk den til å fungere. Og den virker brukbart synes jeg. Eneste problemet er at hvis jeg gir brått gass fra null power, så hender det at det skriker i motoren og den stopper, men den går igang igjen når jeg gir forsiktig gass. Antar dette er noe jeg må justere på, men jeg har ikke peiling på det og instruksjonene er som nevnt minimale. Men jeg har folk i klubben her som sikkert kan hjelpe meg med det.
                  Futaba T8FG-S
                  Noen planker og noen visper

                  Comment


                  • #69
                    her er linken til manualet - hvis du ikke allerede har det da...

                    Det parameteret du skal endre på er "6. Timing" og den skal settes til "Medium"

                    Du setter og veksler parameter ved å bevege throttle stikka opp eller ned samtidig med at du høre på pipesignalene som kommer fra motoren.
                    Følg bruksanvisningen - kjør gjennom Step "1. Enter prog mode"

                    I step "2. Select items" går du videre når ESC'en har gitt signal at den har kommet til innstilling nr 6.
                    Step 3: Set item value: her velger du Medium timing - 2x beep
                    Så avslutter du det hele ved å går til Step 4:

                    Test motoren en gang til (når den står på bakken) å hør om den skriker - hvis den gjør dette kan du gå opp til High Timing i step 3:


                    Har du noen i klubben som har gjort dette før så vil jeg anbefale å få litt hjelp av dem.
                    Last edited by Quadrocopter; 27-05-10, 19:28.

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Quadrocopter View Post
                      her er linken til manualet - hvis du ikke allerede har det da...

                      Det parameteret du skal endre på er "6. Timing" og den skal settes til "Medium"

                      Du setter og veksler parameter ved å bevege throttle stikka opp eller ned samtidig med at du høre på pipesignalene som kommer fra motoren.
                      Følg bruksanvisningen - kjør gjennom Step "1. Enter prog mode"

                      I step "2. Select items" går du videre når ESC'en har gitt signal at den har kommet til innstilling nr 6.
                      Step 3: Set item value: her velger du Medium timing - 2x beep
                      Så avslutter du det hele ved å går til Step 4:

                      Test motoren en gang til (når den står på bakken) å hør om den skriker - hvis den gjør dette kan du gå opp til High Timing i step 3:


                      Har du noen i klubben som har gjort dette før så vil jeg anbefale å få litt hjelp av dem.
                      Mange takk for det, skal prøve det. Manualen du viser til er den samme som fulgte med.
                      Futaba T8FG-S
                      Noen planker og noen visper

                      Comment


                      • #71
                        Denne tråden heter jo egentlig Sebart Angel 50E, men det har blitt til en diskusjon om ESC'er.

                        Jeg har noen modellrelaterte spørsmål; Dette flyet synes jeg flyr så bra at jeg skal skaffe meg en til for glow. Da er det motorvalg og tyngdepunkt som er spørsmålet. Jeg har en O.S. 55 AX som jo Sebart anbefaler sammen med en 60 FX. Nå er jo 55 AX'en rimelig lett i forhold til 60 FX (404g/520g), og når jeg nå ser på hvilken vekt jeg har i nesa på flyet med motor og batteri, så vil jeg tro den vil bli for lett i nesa med en 55 AX. På Sebarts sider flyr de den med en 63 firetakter som jo er betydelig tyngre enn en 55 AX vil jeg tro. Er det noen som vet hvor mye motorvekt som trengs for å balansere modellen. Jeg er fristet til å hive inn en 91 AX som veier ubetydelig mer enn en 60 FX og ikke tar stort mer plass.
                        Futaba T8FG-S
                        Noen planker og noen visper

                        Comment


                        • #72
                          Jeg har et siste spørsmål, hva burde jeg sette escen på? 22 eller 30 grader på timinga?


                          Fant ut at Bantam Check Masteren min kan måle hvor mange amper motoren trekker, testet på et lite RCS Cessna og det trakk 17,7 amper.
                          Last edited by Jon M; 28-05-10, 07:09.
                          Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
                          Harstad MFK

                          Futaba 12FG

                          ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
                          Slick 360 | Elektrokonvertert
                          ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
                          Phoenix Decathlon | ASP.70
                          Hexacopter

                          Comment


                          • #73
                            Hallo!

                            Er det ingen som har erfaring med glow conversion til Angelen?
                            Futaba T8FG-S
                            Noen planker og noen visper

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by troasb View Post
                              Hallo!

                              Er det ingen som har erfaring med glow conversion til Angelen?
                              " If it ain't broken - Don't fix it"
                              Med det mener jeg at når det fungerer så inn i hampen bra med anbefalt elektrooppsett, hvorfor skal man da ta bryet med å konvertere til elektro?
                              Remi A. Sørensen - 94877903
                              Leder i Lofoten RC-Klubb

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by jeeeeeeright View Post
                                " If it ain't broken - Don't fix it"
                                Med det mener jeg at når det fungerer så inn i hampen bra med anbefalt elektrooppsett, hvorfor skal man da ta bryet med å konvertere til elektro?
                                Fordi jeg vil fly i vinter også! Dessuten så er jeg noe avhengig av lukten, lyden og skjarmen med en forbrenningsmotor!

                                Du mener vel konverte til glow vil jeg tro, he, he!
                                Og det er av overnevnt årsak, dessuten er det kjedelig å vente på batterier som skal bli oppladeet!
                                Last edited by troasb; 28-05-10, 23:36. Reason: feil svar
                                Futaba T8FG-S
                                Noen planker og noen visper

                                Comment

                                Working...
                                X