Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sebart Angel 50E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sebart Angel 50E

    Hei.
    Nå har jeg kjøpt meg et SebArt Angel 50E.

    Motoren jeg har i er en Hacker A50-16S og escen er Hacker X70 SB Pro.


    Bilder:
    Attached Files
    Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
    Harstad MFK

    Futaba 12FG

    ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
    Slick 360 | Elektrokonvertert
    ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
    Phoenix Decathlon | ASP.70
    Hexacopter

  • #2
    Gratulerer med nytt fly. Har sett flere fly denne modellen og den flyr meget bra. Du får starte med å trene litt pattern øvelser da det er det denne modellen er bygd for.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Tusen Takk, skal nok begynne å trene ja, tror jeg kanskje skal delta på NNM 2010
      Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
      Harstad MFK

      Futaba 12FG

      ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
      Slick 360 | Elektrokonvertert
      ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
      Phoenix Decathlon | ASP.70
      Hexacopter

      Comment


      • #4
        Originally posted by Bajaen View Post
        tror jeg kanskje skal delta på NNM 2010
        Tror? Ikke noe å tenke på.
        Maskinen flyr nydelig. Ferdig med det.
        Har fløyet min to sesonger nå, og den er fremdeles som ny. Til og med hjulkåpene sitter der de skal. Men må nevne at jeg aldri herjer med denne maskinen. Var klar på at denne skulle taes vare på fra første dag, og det har fungert.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Er bare det at jeg blir så nervøs når mange står å ser på mens jeg flyr. :P
          Mvh Jon Martin Johansen |Tlf: 94977980| Min hjemmeside: Modellflyger1 - Jon Martin
          Harstad MFK

          Futaba 12FG

          ExtremeFlight Yak 54 110" | 3W 110iB2 CS |
          Slick 360 | Elektrokonvertert
          ExtremeFlight Edge 540T EXP 48"
          Phoenix Decathlon | ASP.70
          Hexacopter

          Comment


          • #6
            Originally posted by Bajaen View Post
            Er bare det at jeg blir så nervøs når mange står å ser på mens jeg flyr. :P
            Det gjelder alle som deltar i konkurranse. Hadde det ikke vært for stramme stikkefjærer så hadde min flyging vært enda værre. Satt som skriver under diverse Norgescupstevner i år og observerte en del flygere i F3A klassen som absolutt ikke er en nybegynnerklasse, og noen skalv sånn at det er utrolig at flyet fløy rakt og at de greide å gjennomføre øvelsene.

            Ta sats og bli med, jeg hadde foran NM i 2008 flydd hele programmet i Sport 07 bare 5 ganger og ble med fordi de trengte en til for at resultatene skulle telle.

            Vi som driver med pattern er en utrolig hyggelig gjeng og du vil lære mer på en konkurranse en du lærer på en hel måned aleine. Gode tips og råd sitter løst og du vil også ha med deg erfaren pilot som leser programmet og gir deg beroligende ord underveis.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Gratulerer med nytt fly Bajaen!!
              Angelen flyr nydelig, som du vet så flyr jeg nå min Angel nr 2 Etter at batteriet forlot den første Angelen min i en utvendig loop!!!! Hadde nok slurva med sjekklista......
              Som Superstar40 sier så er konkurranse veldig god trening. Vi har jo noen i klubben som er flinke å fly som du kan lære av. Så det er bare en ting å gjøre, trene mye og delta på klubbmesterskapet og NNM.
              Kanskje vi en vakker dag pakker i bilen og kjører sørover for å prøve oss sammen med søringan, det hadde hvert kjempemoro!!
              Mvh
              Bent Andreassen




              Harstad Modellflyklubb på Facebook
              http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

              Comment


              • #8
                Hva slags batterier skal du bruke?
                Hadde samme motor som deg i engelen min, og kom fram til at 6s2250 40c sammen med en APC-e 16x10 propell gav meg mest ytelse for pengene.
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

                Comment


                • #9
                  Originally posted by strofe View Post
                  Gratulerer med nytt fly Bajaen!!
                  Angelen flyr nydelig, som du vet så flyr jeg nå min Angel nr 2 Etter at batteriet forlot den første Angelen min i en utvendig loop!!!! Hadde nok slurva med sjekklista......
                  Som Superstar40 sier så er konkurranse veldig god trening. Vi har jo noen i klubben som er flinke å fly som du kan lære av. Så det er bare en ting å gjøre, trene mye og delta på klubbmesterskapet og NNM.
                  Kanskje vi en vakker dag pakker i bilen og kjører sørover for å prøve oss sammen med søringan, det hadde hvert kjempemoro!!
                  Snorrette modeller som dette flyr jo bra, selv med svikt i knea, rykninger i ørerota, varm nakke og lemus i ene øyet, noe selv de mest erfarne kan bli utsatt for... Resten er opp til piloten Bare å trene og hoppe i det

                  Var det ikke med samme modell du stakk av med både gullpokalen og vandrepokalen for NNM i '08?
                  Kenneth Davidsen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Krazy-K View Post
                    Snorrette modeller som dette flyr jo bra, selv med svikt i knea, rykninger i ørerota, varm nakke og lemus i ene øyet, noe selv de mest erfarne kan bli utsatt for... Resten er opp til piloten Bare å trene og hoppe i det

                    Var det ikke med samme modell du stakk av med både gullpokalen og vandrepokalen for NNM i '08?
                    Jo det var jo det, hadde nok de fleste av symptomene du nevner, men en overdose av nybegynnerflaks og en snill Ængel berget meg )
                    Mvh
                    Bent Andreassen




                    Harstad Modellflyklubb på Facebook
                    http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Bajaen View Post
                      Hei.
                      Nå har jeg kjøpt meg et SebArt Angel 50E.

                      Motoren jeg har i er en Hacker A50-16S og escen er Hacker X70 SB Pro.


                      Bilder:

                      Der har du fått deg et flott fly! Jeg fikk en som delbetaling på et større fly for en stund siden, og var ikke spesielt interresert i pattern modeller da. Men etter å flydd den en stund nå er jeg ikke i tvil! Den blir i stallen lenge..

                      I min sitter det en turnigy motor og esc på 80A. Husker ikke tallene på motoren, men den trekker en APC-E 16x10 og yter fantastisk på det. (den hovrer faktisk også..)

                      Bruker 6s pakker fra 2250 til 3300 mah som gir meg flytider på intill 11 min.

                      Lykke til med nytt fly!
                      Geir Bjelkarøy

                      http://www.phoenix-rc.org

                      "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Aeroholiker View Post
                        Der har du fått deg et flott fly! Jeg fikk en som delbetaling på et større fly for en stund siden, og var ikke spesielt interresert i pattern modeller da. Men etter å flydd den en stund nå er jeg ikke i tvil! Den blir i stallen lenge..

                        I min sitter det en turnigy motor og esc på 80A. Husker ikke tallene på motoren, men den trekker en APC-E 16x10 og yter fantastisk på det. (den hovrer faktisk også..)

                        Bruker 6s pakker fra 2250 til 3300 mah som gir meg flytider på intill 11 min.

                        Lykke til med nytt fly!
                        Hovrer ja, kan man ikke bestille 3D-stab og til Angel? Eller er det bare til den største av dem?
                        Kenneth Davidsen

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bajaen View Post
                          ....Motoren jeg har i er en Hacker A50-16S og escen er Hacker X70 SB Pro
                          Gratulerer med en nydelig modell, du kommer til å bli overrasket over hvor fint den flyr.

                          Har samme motor oppsett + en APC 16x10E og flyr med et 6celle 4000mA batteri som gir akkurat passe tyngde og flytid så det holder (flyr også med 6celle 5000mA, men merker at det blir en 120gram tyngre og ikke helt optimalt, men funker i vind)

                          Satt opp Aangel50'en etter boka og det var greit etter min mening - men fikk aldri noe presisjon og følelse på pattern flyvingen.

                          Etter noen turer ned på stripa til Vingtor + noen samtaler med pattern gjengen der nede, ble flyet satt opp igjen på nytt - nå med vesentlig mindre utslag på rorene og best mulig servo oppløsning.
                          Flyet ble som nytt, vesentlig mer presis og fløy på skinner.
                          Oppsett i boka er mer for "3D herjing" enn pattern!

                          Har du mulighet til å dra innom et miljø som driver på med denne type flyving så er det utrolig mange tips og mye kunnskap å hente!

                          Lykke til - og stå på mot målet ditt (NNM)
                          Last edited by Quadrocopter; 08-01-10, 12:13.

                          Comment


                          • #14
                            Det vet jeg ikke.....

                            Originally posted by Krazy-K View Post
                            Hovrer ja, kan man ikke bestille 3D-stab og til Angel? Eller er det bare til den største av dem?
                            Jeg vet ikke om det finnes 3D stab/ror etc til den, men den kunne trengt det for å bli en god hovrekjerre.. Nå er vel ikke det tanken bak en Angel 50 ,,, Min hovrer, men da bruker jeg fulle utslag. Travel adjust på max, og stikkene i ytterkant så henger den uten og torque for mye.. ( er dårlig på torquerollen enda..)

                            G
                            Geir Bjelkarøy

                            http://www.phoenix-rc.org

                            "Når små menn kaster lange skygger, blir det snart mørkt"

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Aeroholiker View Post
                              ......Nå er vel ikke det tanken bak en Angel 50 ....
                              Feil kjerre ja - ser du ikke de lange smekre linjene i kroppen som er skapt for grasiøse bevegelser
                              Skal du ha noe og herje med så blir det Sebart sin 50 size Katana eller Sukhoi

                              Comment

                              Working...
                              X